
Μπαράζ σημαντικών αλλαγών προμηνύουν οι επικείμενες αλλαγές που θα προκαλέσουν οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 7 οι οποίες ήδη έχουν οριοθετηθεί και κοινοποιηθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες ως προσχέδιο από την ΕΕ.
Οι νέες προδιαγραφές σκιαγραφούν την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων στα νέα τους μοντέλα με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα που επιβάλλει η ΕΕ. Σύμφωνα με την ΕΕ οι νέοι κανόνες στις εκπομπών ρύπων που θα διέπουν την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης θα οδηγήσουν τη νέα γενιά μοντέλων στο καθοριστικό έτος 2035 όπου και θα απαγορευτεί η πώληση και η κυκλοφορία αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης με στόχο την αποκλειστική διάθεση μοντέλων που θα κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά.
Το Euro 7 θα ισχύει για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα βαν, τα φορτηγά και τα λεωφορεία που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με στόχο τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και ρύπων από τους κινητήρες. Ειδικότερα, οι νέοι κανονισμοί Euro 7 έχουν ως στόχο τη βελτιστοποίηση των κινητήρων στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) από αυτοκίνητα και βαν κατά 35% σε σχέση με τους υπάρχοντες κανονισμούς εκπομπών καυσαερίων Euro 6 και κατά 56% στα λεωφορεία και στα φορτηγά.
Aλυσιδωτές αντιδράσεις
Oι αυστηρές προδιαγραφές έχουν δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών με πρωταγωνιστή τον CΕΟ της Renault και νέο πρόεδρο της Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Λούκα Ντε Μέο ο οποίος καλεί τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να αντιδράσουν σε κάτι που θα ευνοήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ και της Κίνας. Ο νέος επικεφαλής της ACEA (Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) Λούκα Ντε Μέο τονίζει ότι οι νέοι κανονισμοί του Euro 7 θα στραγγαλίσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες και δεν αποκλείει ακόμη και να αναγκαστούν να κλείσουν και εργοστάσια.

Οπως τονίζει, οι νέες προδιαγραφές απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες μεγάλες επενδύσεις και τεράστια οικονομικά κεφάλαια, κάτι που δεν θα είναι εύκολο για όλες τις εταιρείες να συμμορφωθούν. Οπως τονίζει ο Μέο, τα ποσά αυτά θα μπορούσαν να επενδυθούν για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών οι νέες νόρμες δεν αποκλείεται να εκτοξεύσουν τις τιμές των αυτοκινήτων εκτιμώντας ότι το Euro 7 θα αυξήσει το κόστος κατασκευής ενός αυτοκινήτου έως και 1.000 ευρώ, τη στιγμή που ήδη οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν ανέβει σημαντικά. Προσφάτως, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος του Renault Group ζήτησε από την ηγεσία της Ευρώπης να εφαρμοστεί μια νέα «στρατηγική προσέγγισης αλλά και να ακουστεί η φωνή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας» ενώ ανέφερε ότι το Euro 7 θα κάνει μη ανταγωνιστικά τα μοντέλα της ΕΕ σε σχέση με τα μοντέλα της Κίνας και της Αμερικής.
Αυξήσεις έως 5.000 ευρώ
Ολο και πιο ακριβά θα γίνονται τα μοντέλα των μικρών κατηγοριών, που θα πρέπει να συμμορφωθούν με τις νέες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Ο επικεφαλής της VW Τόμας Σάφλερ τόνισε ότι οι νέες νόρμες Euro 7 θα καταστήσουν την παραγωγή των μικρών αυτοκινήτων εξαιρετικά ακριβή. Είναι χαρακτηριστικό ότι το νέο πρότυπο Euro 7 θα αυξήσει τις τιμές των μικρών αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης έως και 3.000 έως 5.000 ευρώ ακριβότερα, κάτι που θα έκανε απρόσιτα τα μικρά αυτοκίνητα για το ευρύ κοινό που τα αγοράζει.
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»


Latest News

Η «ιστορική» απόφαση του ΟΗΕ για την κλιματική δικαιοσύνη - Η διαφωνία των ΗΠΑ
Τι περιλαμβάνει το κείμενο που στήριξαν μη κυβερνητικές οργανώσεις και πολλά κράτη

Οι ΑΠΕ θα έχουν καλύψει το 42% των αναγκών ως το 2030 - Οι στόχοι της ΕΕ
Η πολιτική συμφωνία πρέπει να εγκριθεί από το ευρωκοινοβούλιο και τις χώρες της ΕΕ

Ποιο είναι το «κλειδί» για τη βιομηχανία πράσινου υδρογόνου
Η ικανότητα της Κίνας να κατασκευάζει ηλεκτρολύτες θα μπορούσε να αυξηθεί περίπου 20 φορές έως το 2028

Ψηφίζει και το Παρίσι... αλλά για το μέλλον των ηλεκτρικών σκούτερ
Οι κάτοικοι της γαλλικής πρωτεύουσας θα αποφασίσουν με δημοψήφισμα εάν θα εκδιώξουν τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά σκούτερ από την πόλη

Νέες επενδύσεις στην παραγωγή ενέργειας από την Κεραμουργία Βορείου Ελλάδος
H εταιρεία κατοχύρωσε 4 άδειες παραγωγής ενέργειας με χρήση συσσωρευτών συνολικής ισχύος 386.4MW από τη ΡΑΕ

Η Τesla... στρίμωξε τη Lucid που απολύει το 18% των υπαλλήλων της
Η Lucid προέβλεψε ότι η παραγωγή οχημάτων της το 2023 θα είναι πολύ χαμηλότερη από τις προσδοκίες των αναλυτών

Στα Απάτητα Βουνά εντάσσεται το όρος όπου «γεννήθηκε» ο Δίας
Στο κέντρο της περιοχής ξεχωρίζει το δάσος τραχείας πεύκης, ενώ η πανίδα της περιοχής περιλαμβάνει ενδημικά και σπάνια είδη

Στο «ζενίθ» θα φτάσει το κόστος ενέργειας την επόμενη δεκαετία-Ο ρόλος του μηδενικού άνθρακα
Η πτώση των τιμών του φυσικού αερίου θα αποτύχει να αντισταθμίσει το κόστος της μετάβασης στην πράσινη ενέργεια της Βρετανίας

Στο Συμβούλιο Ενέργειας της Ε.Ε. η ελληνική πρόταση για ενίσχυση των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας
Σε τέσσερα βασικά σημεία στηρίζεται η ελληνική πρόταση

Σε συμφωνία Γερμανία-ΕΕ για αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών CO2
Οι υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ πρόκειται να εγκρίνουν τους κανόνες CO2 για τα αυτοκίνητα την Τρίτη