
Η Ελλάδα αποτέλεσε το 2022 τη χώρα με το χαμηλότερο κόστος χρήσης αυτοκινήτου, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) της LeasePlan, ο οποίος αναλύει το συνολικό κόστος οδήγησης και λειτουργίας ενός αυτοκινήτου σε 22 ευρωπαϊκές χώρες, από την κατηγορία sub-compact έως την κατηγορία executive.
Ειδικότερα, το μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου – για τη μέτρηση του οποίου λαμβάνονται υπόψη τα κόστη ενέργειας/καυσίμων, της απόσβεσης, των φόρων, της ασφαλιστικής κάλυψης και του κόστους συντήρησης – κυμαίνεται από 905 ευρώ τον μήνα στην Ελλάδα έως 1.313 ευρώ τον μήνα στην Ελβετία.
Hλεκτροκίνηση: Με σχετικά αργούς ρυθμούς έγινε η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα το 2022
Η «πρωτιά» της χώρας στον δείκτη του 2022 αφορά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οδήγηση των οποίων είναι φθηνότερη στην Ελλάδα, στη συντριπτική πλειονότητα των κατηγοριών.

Η νέα έκδοση του δείκτη αποκαλύπτει, ακόμη, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σχεδόν σε κάθε κατηγορία και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες – και στην Ελλάδα, έχουν πλέον το ίδιο κόστος ή είναι φθηνότερα ως προς το Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, παρά τις αυξήσεις στην οικονομική αξία των καυσίμων και της ηλεκτρικής ενέργειας, επισημαίνεται στην έρευνα.
Συγκεκριμένα, στη χώρα μας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ανταγωνιστικό κόστος σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Μάλιστα, για τις κατηγορίες compact, standard μεσαίου μεγέθους και premium μεσαίου μεγέθους, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αποτελούν την πιο συμφέρουσα επιλογή ως προς το κόστος χρήσης και λειτουργίας σε σχέση με υβριδικά, diesel και βενζινοκίνητα οχήματα.
Ενδεικτικά, η LeasePlan σημειώνει πως το Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) για ένα standard μεσαίου μεγέθους BEV ανέρχεται στα 844 ευρώ, όταν το αντίστοιχο κόστος για ένα όχημα της ίδιας ανέρχεται στα 934 ευρώ εάν αυτό κινείται με diesel και στα 1.018 ευρώ αν κινείται με βενζίνη.
Οι διαφορές στο συνολικό κόστος χρήσης
Άλλα σημαντικά ευρήματα του Δείκτη για το 2022 είναι τα εξής:
· Παρά τον πληθωρισμό στις τιμές της ενέργειας, το κόστος των καυσίμων παραμένει σημαντικά χαμηλότερο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα, το κόστος των καυσίμων αντιστοιχεί στο 15% του TCO ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ για τους οδηγούς βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 23% και 28%, αντίστοιχα.
· Σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων και τις ευρωπαϊκές χώρες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πλέον το ίδιο κόστος ή είναι φθηνότερα όσον αφορά το TCO σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα:
– της κατηγορίας compact είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 18 από 22 τις ευρωπαϊκές χώρες
– της κατηγορίας standard μεσαίου μεγέθους είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 19 από τις 22 ευρωπαϊκές χώρες
– της κατηγορίας premium μεσαίου μεγέθους είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 18 από τις 22 ευρωπαϊκές χώρες
· Υπάρχουν περισσότερα μοντέλα EV στην αγορά από ποτέ. Στον πρώτο Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου είχαν εξεταστεί μόλις 11 μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η έκδοση για το 2022 περιλαμβάνει 33.
Ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, σχολίασε σχετικά: «Ο Δείκτης Κόστους Αυτοκινήτου 2022 έδειξε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν όχι μόνο την πιο φιλική για το περιβάλλον, αλλά και την πιο οικονομικά συμφέρουσα επιλογή για τους Έλληνες οδηγούς. Ειδικά σήμερα, με την ενεργειακή κρίση να επηρεάζει έντονα τις τιμές των καυσίμων, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να αποτελέσει την απάντηση. Στη LeasePlan, στο πλαίσιο του στρατηγικού μας στόχου να επιτύχουμε καθαρές μηδενικές εκπομπές από τον χρηματοδοτούμενο στόλο μας έως το 2030, εργαζόμαστε για να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας στη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση, βοηθώντας τους να ανακαλύψουν τα πολλαπλά οφέλη της. Από εκεί και πέρα, η ενίσχυση των υποδομών φόρτισης αλλά και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μακροπρόθεσμης πολιτικής σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην αποφασιστική διείσδυση της ηλεκτροκίνησης».


Latest News

«Πόλεμος» στη Γαλλία για το αρδευτικό νερό
Οι διαδηλωτές αντιδρούν στην κατασκευή δεξαμενών νερού από τα υπόγεια ύδατα για την εξυπηρέτηση μεγαλοαγροτών

Οδηγός ΟΤ για τα «φωτοβολταϊκά στη στέγη» - Οι προϋποθέσεις και παραδείγματα κόστους εγκατάστασης
Υπολογίζεται ότι θα ωφεληθούν 25.000 με 30.000 δικαιούχοι, νοικοκυριά και αγρότες

Η κλιματική ουδετερότητα στην… κρίση των Βερολινέζων
Οι κάτοικοι της γερμανικής πρωτεύουσας καλούνται την Κυριακή σε δημοψήφισμα για επίσπευση της επίτευξης του στόχου κλιματικής ουδετερότητας το 2030. Το θέμα διχάζει

Το πρώτο «πράσινο» Αρχαιολογικό Μουσείο της Ελλάδας
Θα είναι βιοκλιματικό και μηδενικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος, ενώ θα προσφέρει απρόσκοπτη πρόσβαση στα άτομα με αναπηρία

Κίνδυνος δραματικής λειψυδρίας – Πώς μπορεί να σωθεί το πιο πολύτιμο αγαθό
Ο ΟΗΕ ζητά άμεση ανάληψη δράσης για να έχει όλος ο πλανήτης νερό και στο μέλλον

Ένα βήμα πίσω από την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων η ΕΕ
Το Βερολίνο μπλόκαρε στο παρά πέντε ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων οχημάτων και την επιβολή ηλεκτρικών κινητήρων από το 2035

Ώρα της Γης 2023: Πότε θα σβήσουμε τα φώτα για μία ώρα
Η «Ώρα της Γης» αποτελεί ένα σύμβολο ενότητας και δέσμευσης για τη σωτηρία του πλανήτη

Υποχρεωτική ενεργειακή αναβάθμιση με κόστος για τους ιδιοκτήτες
Υποχρεωτική ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων νομοθετεί η ΕΕ - Εντονες οι αντιδράσεις καθώς οι ιδιοκτήτες ακινήτων επωμίζονται υψηλό κόστος

Σε συμφωνία «άμεσα» για την πράσινη μετάβαση καλεί το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
Τι αναφέρεται στο κείμενο συμπερασμάτων του συμβουλίου για το ζήτημα της ενέργειας

Στρατηγικό deal της Hyundai στο υδρογόνο με άρωμα... Ελλάδας
Συμφωνία από κοινού ανάπτυξης υπέγραψαν η Hyundai Motor Company και η Advent Technologies