Πολύ περισσότερα πλοία έμειναν «καραβοφάναρο» το 2021 και το 2022 λόγω μηχανικών βλαβών, αναφέρει έκθεση του Lloyd’s List Intelligence, η οποία αποδίδει το φαινόμενο ως έναν βαθμό στην εμφάνιση των νέων καυσίμων και τη στροφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας στις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, καθώς υπήρξαν τεχνικά θέματα που έπρεπε να αντιμετωπισθούν με την εισαγωγή των νέων καυσίμων.
Τα περιστατικά που σχετίζονται με ζημιές ή αστοχίες μηχανών αντιπροσώπευαν το 55% όλων των αναφορών ατυχημάτων κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2022, σύμφωνα με τα δεδομένα της έκθεσης του Lloyd’s List Intelligence.
Ανησυχία για τους εγκαταλελειμμένους ναυτικούς – Ραγδαία αύξηση το 2022
Υπήρξαν 431 περιπτώσεις που καταγράφηκαν μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου, που ανέβασαν το σύνολο για το 2022 στις 1.688 περιπτώσεις. Ο αριθμός των περιστατικών που αφορούν τεχνικά ζητήματα έχει αυξηθεί την τελευταία δεκαετία, με ιδιαίτερα αξιοσημείωτη αύξηση το 2021 και το 2022.
Εχει σημειωθεί σημαντική αύξηση στον αριθμό των αναφορών ατυχημάτων που σχετίζονται με μηχανήματα τα τελευταία δύο χρόνια σε φορτηγά πλοία γενικού φορτίου, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα οχηματαγωγά (ro-ro). Από το 2019-2020, τα φορτηγά πλοία γενικού φορτίου είχαν κατά μέσο όρο 266 ετήσια περιστατικά, τα οποία αυξήθηκαν σε 361 για την περίοδο 2021-2022.
Τα αντίστοιχα στοιχεία, για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ro-ro ήταν 159 και 260. Τα τεχνικά προβλήματα είναι πιο συνηθισμένα σε μικρότερα πλοία, κάτω των 10.000 dwt, και αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 70% των καταγεγραμμένων περιστατικών το περασμένο έτος. Ωστόσο υπήρξε μια δυσανάλογη αύξηση στον αριθμό των περιστατικών που αφορούσαν μεγαλύτερα πλοία το 2022 άνω των 10.000 dwt, στα οποία καταγράφηκαν 531 περιπτώσεις ζημιάς ή βλάβης μηχανημάτων.
Η «ακτινογραφία» της ελληνικής ναυτιλίας: Κυρίαρχοι των θαλασσών με πάνω από 5.000 πλοία
Ενας αριθμός αυξημένος κατά 23% από τα 430 του 2021 και αντιπροσωπεύει υψηλό δεκαετίας. Τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών και πετρελαίου, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα γενικού φορτίου πλοία σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση του αριθμού των περιστατικών. Στην έκθεση υπογραμμίζεται ακόμη ότι αυξημένη εμφανίζεται η μέση ηλικία των πλοίων που υπέστησαν βλάβες.
Η έκθεση επισημαίνει ότι είναι δύσκολο να προσδιοριστεί η ακριβής αιτία για την αύξηση των ζημιών των μηχανών, ωστόσο αναφέρει ότι η εμφάνιση νέων καυσίμων και η στροφή της βιομηχανίας σε χαμηλότερες εκπομπές ρύπων έπαιξαν κάποιο ρόλο λόγω τεχνικών ζητημάτων που υπήρξαν. Επίσης η εποχή του lockdown είχε αρνητικά αποτελέσματα καθώς οι συντηρήσεις των πλοίων μειώθηκαν.
Ειδικά για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η έκθεση επισημαίνει ότι η άνοδος των ναύλων σε επίπεδα-ρεκόρ διατήρησε εν λειτουργία πολλά γηρασμένα πλοία που σε μια πιο κανονική αγορά θα είχαν πουληθεί για ανακύκλωση, τα οποία βέβαια εμφανίζουν μεγαλύτερη συχνότητα βλαβών.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση