
Κέρδη τέταρτου τριμήνου ελαφρώς χαμηλότερα από τις προσδοκίες των αναλυτών ανακοίνωσε ο ναυτιλιακός γίγαντας Moller-Maersk, ο οποίος προέβλεψε επίσης ότι η κερδοφορία του φέτος θα κινηθεί σημαντικά χαμηλότερα από το 2022 καθώς υποχωρούν οι όγκοι και τα ναύλα. Στον αντίποδα, σημείωσε τις καλύτερες πωλήσεις στην ιστορία του!
Ειδικότερα, Maersk που θεωρείται ευρέως ως βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο ενημέρωσε ότι αναμένει το 2023 κέρδη EBITDA μεταξύ μόλις 8 και 11 δισ. δολαρίων, έναντι των 36,8 δισ. πέρυσι.
Όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση, «το guidance για το 2023 βασίζεται στην προσδοκία ότι η διόρθωση των αποθεμάτων θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου, οδηγώντας σε ένα πιο ισορροπημένο περιβάλλον ζήτησης».
Για το τελευταίο τρίμηνο του 2022, τα EBITDA της Maersk διαμορφώθηκαν σε 6,52 δισ. δολάρια, υποχωρώντας σημαντικά από τα 7,99 δισ. ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ έχασαν και την εκτίμηση των αναλυτών για 6,95 δισ. σε έρευνα του Reuters.
Παράλληλα, είδε τα έσοδά της να μειώνονται ελαφρώς στα 17,8 δισ. δολάρια την ίδια περίοδο, καθώς ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που φόρτωσε σε πλοία υποχώρησε κατά 14%.
Maersk: Ψάχνει ταλέντα στο gaming
Η προοπτική
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Vincent Clerc, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία στις αρχές του τρέχοντος έτους, δήλωσε ήταν «αξιοσημείωτο με περισσότερους από έναν τρόπους», σύμφωνα με το CNBC, προσθέτοντας ότι «Ενώ αναμέρουμε το καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα στην ιστορία της εταιρείας, έχουμε επίσης οδηγήσει τις συνεργασίες με τους πελάτες μας σε ένα νέο επίπεδο, υποστηρίζοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού τους από άκρο σε άκρο σε περιόδους μεγάλης αναστάτωσης», δήλωσε ο Clerc.
«Καθώς μπαίνουμε σε μια χρονιά με προκλητικές μακροπροοπτικές και νέους τύπους αβεβαιοτήτων για τους πελάτες μας, είμαστε αποφασισμένοι να επιταχύνουμε τον επιχειρηματικό μας μετασχηματισμό και να αυξήσουμε τη λειτουργική μας ικανότητα για να εκμεταλλευτούμε τις μοναδικές ευκαιρίες που έχουμε μπροστά μας».
Αξίζει να σημειωθεί πως η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα κυμανθεί μεταξύ -2,5% και +0,5% το 2023
Οι όγκοι φόρτωσης του τέταρτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση, ενώ οι ναύλοι φόρτωσης μειώθηκαν κατά 3,5% σε ετήσια βάση, με αποτέλεσμα τα έσοδα να μειωθούν ελαφρά στα 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο.


Latest News

Η κρουαζιέρα χτυπά σε σκόπελο - Ανέτοιμα τα λιμάνια να υποδεχτούν επιβάτες εκτός Σέγκεν
Υπολογίζεται ότι θα πρέπει να διατεθούν πάνω από 60 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση των έργων

Για την άρση των δεσμεύσεων στα δρομολόγια Χίου και Μυτιλήνης συνεδριάζει η ΕΠΑΝΤ
Η ολομελεια της επιτροπής θα συνεδριάσει στις 24 Μαΐου

Μεγαλώνει ο στόλος της Golden Star Ferries - Αγόρασε το GOTLANDIA II
Πρόκειται για ένα ταχύπλοο που έχει ναυπηγηθεί το 2006

Tο Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο χαιρετίζει τη συμφωνία για τον Κανονισμό FuelEU Maritime
Ένα ακόμη θετικό βήμα προς τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, αναφέρει το Επιμελητήριο

Απομακρύνθηκε το 17ο επικίνδυνο πλοίο από τον λιμένα της Ελευσίνας
Το πλοίο AMARANTHUS απομακρύνθηκε από την πλοιοκτήτρια εταιρεία ρυμουλκούμενο, άνευ πληρώματος, με προορισμό την Τουρκία για σκραπ.

Διώρυγα του Σουέζ: Σχέδιο επέκτασης με στόχο νέα ρεκόρ
Ένα σχέδιο περαιτέρω ανάπτυξης και επέκτασης φέρεται πως έχει στα σκαριά η Αίγυπτος
![Containerships: Ο νέος «γίγαντας» της MSC ταράζει τα νερά [video]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/Immagine-2022-10-18-215130-1150x500-1-600x261.jpg)
Ο νέος «γίγαντας» της MSC ταράζει τα νερά των containerships [video]
Συνεχίζεται με έντονους ρυθμούς τα ναυπηγικό big boom στην αγορά των containerships

Εξαφανίζονται τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για το Πασχα
Εκτιμήσεις για ρεκόρ εκδρομέων στα νησιά
![Capital Ship Management: Παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο M/T «Avax» [video]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/Capture-34-600x325.png)
Η Capital Ship Management παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο M/T «Avax» [video]
Tο τρίτο από έξι αδελφά πλοία LNG Fuel Ready με οικολογικό σχεδιασμό, που παραδίδονται μέσα στο 2023

Εκτός του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ο Artur Davidian
Μέλος του δ.σ. παραιτήθηκε, στο πλαίσιο Κανονισμού της Ε.Ε. ως προς τη συμμετοχή Ρώσων υπηκόων