Εντονη ανησυχία καταγράφεται στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία από τα περιστατικά εγκατάλειψης ναυτικών, με τους απλήρωτους μισθούς την τελευταία 20ετία να ξεπερνούν τα 40 εκατ. δολάρια και το 2022 να αποτελεί τη χειρότερη χρονιά.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στην έκθεση Seafarer Abandonment της RightShip, τονίζεται πως περισσότεροι από 1.682 ναυτικοί από 103 πλοία εγκαταλείφθηκαν κατά τη διάρκεια του 2022. Οι κορυφαίες χώρες – υπεύθυνες για την εγκατάλειψη ναυτικών ήταν τα ΗΑΕ, η Ισπανία και η Τουρκία.
ΠΝΟ: Αναντικατάστατος ο ρόλος του ναυτικού
Το 2022 σημειώθηκαν 103 περιστατικά, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ, ενώ τα τελευταία είκοσι χρόνια, έως την 1η Ιανουαρίου 2023, οι εγκαταλελειμμένοι ναυτικοί ανήλθαν σε 9.925, σε περιστατικά στα οποία εμπλέκονται 703 πλοία.
Κύρια αιτία η πανδημία
Η Rightship υπογραμμίζει ως κύρια αιτία την πανδημία, καθώς οι πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιρείες αντιμετώπισαν μεγάλα οικονομικά προβλήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Rightship, οι περιπτώσεις εγκατάλειψης ναυτικών ακολουθούν αυξητική πορεία από το 2018 και μετά.
Όπως τονίζεται, οι περισσότεροι ναυτικοί που εγκαταλείφθηκαν ήταν από την Ινδία, ενώ μεγάλος ήταν ο αριθμός των Ουκρανών και των Ρώσων εγκαταλελειμμένων ναυτικών λόγω του πολέμου.
Τέλος, οι τύποι των πλοίων που εγκαταλείφθηκαν ποικίλλουν, σύμφωνα με τη Rightship: στην κορυφή ήταν τα general cargo (31,2%), ενώ ακολούθησαν τα bulk carriers (8,2%) και τα chemical products / tankers (7,2%). Την ίδια ώρα, παρατηρείται μια τάση προς τα πλοία ηλικίας 26 έως 30 ετών, τα οποία αντιπροσώπευσαν το 16,7% των εγκαταλελειμμένων πλοίων.
«Έχουμε ήδη εντοπίσει πλοία ένοχα εγκατάλειψης που συνδέονται με μια εταιρεία στην πλατφόρμα RightShip. Δεν μπορούμε και δεν θα την προτείνουμε στους πελάτες μας για ταξίδια και τη χαρακτηρίζουμε ως απαράδεκτη κατά τη διαδικασία ελέγχου. Οι εταιρείες που δεν σέβονται καθόλου την ευημερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα του πληρώματος τους δεν πρέπει να επιτρέπεται να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται. Αλλά ξέρουμε ότι μπορούμε να κάνουμε περισσότερα, και το ίδιο μπορούν και οι περισσότερες από 1.000 εταιρείες διαχείρισης πλοίων που αποφεύγουν να ολοκληρώσουν την αξιολόγηση της ευημερίας του πληρώματος», δήλωσε ο Steen Lund, CEO της RightShip.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια