«Τείχος» υψώνει ο Κώστας Μπακογιάννης στα σχέδια για κυβερνητικό πάρκο στην ΠΥΡΚΑΛ. Με πλειοψηφία το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων ενέκρινε χθες την αρνητική εισήγηση του Τμήματος Πολεοδομικού Σχεδιασμού και του αρμόδιου αντιδημάρχου Αστικών και Κτιριακών Υποδομών και Σχεδίου Πόλεως, κ. Βασίλη Αξιώτη ως προς το σχέδιο μεταφοράς υπηρεσιών εννέα υπουργείων από το Κέντρο της πρωτεύουσας στον χώρο της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ στη Δάφνη, όπου θα δημιουργηθεί το κυβερνητικό πάρκο «Αντρέας Λεντάκης».
Μπακογιάννης: «Όχι» στο σχέδιο της ΠΥΡΚΑΛ χωρίς αναγκαίες μελέτες
Κατά τη χθεσινή συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο, ο κ. Μπακογιάννης χαρακτήρισε το σχέδιο παλιακό ενώ εξέφρασε την αγωνία ότι, εάν υλοποιηθεί, η Αθήνα θα γεμίσει τσιμεντένια κουφάρια. Ειδικότερα, ο δήμαρχος Αθηναίων ανέφερε τα εξής: «Η κεντρική διοίκηση δεν είναι ένας νοικάρης να φεύγει όποτε θέλει και κανείς μας δεν θέλει ένα κράτος το οποίο αποφασίζει χωρίς να συζητήσει. Σίγουρα, κανείς δεν θέλει μία πρωτεύουσα με 127 τσιμεντένια κουφάρια. Θα ήταν μια ιστορική καμπή για την Αθήνα. Διακόσια χρόνια ιστορίας δεν αλλάζουν σε 20 λεπτά. Η Αθήνα θα άλλαζε χαρακτήρα. Αυτή η εξέλιξη, όπως προκύπτει από την εισήγηση, αντίκειται σε όλο το θεσμικό πλαίσιο, στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο και πάνω απ όλα, αντίκειται στη σύγχρονη λογική της χωροταξίας και της πολεοδομίας. Όλοι οι χωροτάκτες προκρίνουν τη λύση των μικτών χρήσεων. Είναι “παλιακή” η άποψη μιας “κυβερνούπολης” με βάση τα δεδομένα της Ευρώπης και για αυτό ερχόμαστε και το συζητάμε».
Είναι αξιοσημείωτο ότι αρνητικά ως προς το σχέδιο του κυβερνητικού πάρκου τοποθετήθηκαν όλες οι παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου, με τον επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα Είσαι Εσύ» Παύλο Γερουλάνο, να κάνει λόγο για άγνοια και ασχετοσύνη, σε πολεοδομικό επίπεδο, αναφερόμενος στον σχεδιασμό της ΠΥΡΚΑΛ.
Οι επιπτώσεις
Σύμφωνα με την εισήγηση των υπηρεσιών του Δήμου, το σχέδιο δεν λαμβάνει υπόψη τις επιπτώσεις της απομάκρυνσης 14.000 εργαζομένων από την Αθήνα. Επίσης, επισημαίνεται ότι δεν έγινε η αναγκαία διαβούλευση, ενώ η μοναδική περιβαλλοντική μελέτη για το έργο, δεν περιλαμβάνει την Αθήνα, αλλά μόνο τον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ και την γύρω περιοχή του Υμηττού.
Τα ανταποδοτικά
Μάλιστα, η εισήγηση που εγκρίθηκε από τον δήμο Αθηναίων θέτει ζήτημα ανταποδοτικών και ειδικότερα αναφέρει ότι εφόσον εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις, βάσει των οποίων θα αποβεί η συγκεκριμένη επέμβαση προς όφελος του Δήμου Αθηναίων, θα πρέπει να θεσπιστούν οι κατάλληλες παρεμβάσεις με στοχευμένα βραχυπρόθεσμα μέτρα, προς εξασφάλιση της ανθεκτικότητας και βιωσιμότητας του σχεδίου, όπως είναι:
– η δυνατότητα απελευθέρωσης οικοπέδων από κενά κτίρια για τη μετατροπή τους σε κοινόχρηστους χώρους πρασίνου που στερείται η πόλη
– ο σχεδιασμός ανταλλαγής των διαθέσιμων, μετά την απομάκρυνση των υπηρεσιών ακινήτων, προς απόκτηση των υπό δέσμευση ιδιοκτησιών, των οποίων η συντέλεση της απαλλοτρίωσης παραμένει σε εκκρεμότητα
– η δυνατότητα στέγασης κοινωφελών δομών σε κενό κτιριακό απόθεμα, όπως κοινωνική κατοικία, φοιτητικές εστίες, δομές φιλοξενίας αστέγων κ.λπ., ιδιαιτέρως σε γειτονιές με επικρατούσα χρήση την κατοικία.
– η τήρηση των αρχών της βιώσιμης αστικής κινητικότητας
– η επιδίωξη απομείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος
– η πολυλειτουργικότητα του Κέντρου της πόλης, με στόχευση στην αναβάθμισή του, στην ισόρροπη μίξη των χρήσεων γης και στη λελογισμένη τουριστική αξιοποίηση του αποθέματος προς αποφυγή φαινομένων υπερ-τουριστικοποίησης.
Επίσης, στην εισήγησή της, η υπηρεσία του δήμου διατυπώνει την άποψη ότι το σχέδιο της δημιουργίας του κυβερνητικού πάρκου στην ΠΥΡΚΑΛ είναι ασύμβατο με το Σχέδιο Οργανωμένης Αστικής Παρέμβασης (ΣΟΑΠ) του δήμου, αλλά και με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας το οποίο δίνει κατευθύνσεις για διατήρηση του ρόλου των Κέντρων Αθήνας και Πειραιά ως κέντρων επιτελικών και διοικητικών υπηρεσιών, δηλαδή ακριβώς το αντίθετο από το προωθούμενο σχέδιο που προωθεί τη μαζική εκκένωση κτιρίων από το Κέντρο της πρωτεύουσας Αθήνας.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο