Οι κανονισμοί για τη μείωση των εκπομπών ρύπων φέρνουν μεγάλες αλλαγές στις αυτοκινητοβιομηχανίες, περιλαμβανομένων και εμβληματικών εταιρειών παραγωγής σπορ οχημάτων όπως η Ferrari, οι οποίες κάνουν αγώνα δρόμου για να κρατήσουν τους παραδοσιακούς τους πελάτες και να κερδίσουν νέους επενδύοντας στην ηλεκτροκίνηση.
Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Μαρανέλλο και σήμα το όριο αλογάκι βρίσκεται καθοδόν για να παρουσιάσει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό της μοντέλο μέσα στο 2025, με κύριο στόχο να διατηρήσει το σπορ χαρακτήρα και την ευχαρίστηση στην οδήγηση για την οποία την προτιμούν οι παραδοσιακοί της πελάτες. Αυτό επεσήμανε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Μπλούμπεργκ το νέο αφεντικό της διάσημης ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας σπορ οχημάτων, Μπενεντέτο Βίνια. Εκτός από το χρονοδιάγραμμα αυτό ο 53χρονος Βίνια, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του με μεγάλη επιτυχία στα μικροηλεκτρονικά, παρουσίασε πιο αναλυτικά τις σκέψεις του αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση και εξέφρασε την εκτίμησή του για το πρόσωπο του επικεφαλής της Tesla, Ίλον Μασκ.
Ferrari: Το ράλι διαρκείας της μετοχής έφερε τον Π. Φεράρι στο Top-500 των πιο πλουσίων
Όπως είπε ο Μασκ συνέβαλε σημαντικά στην ταχύτητα με την οποία συντελέστηκαν μεγάλες αλλαγές τα τελευταία χρόνια στον κλάδο κατασκευής οχημάτων, αν ο Βίνια θέλησε να διαχωρίσει αυστηρά τις πορείες που ακολουθούν Ferrari και Tesla.
Οχήματα για μετακίνηση και οχήματα για ευχαρίστηση στην οδήγηση
Ο Βίνια έθεσε τη διάκριση ανάμεσα σε λειτουργικά αυτοκίνητα, που έχουν στόχο να μετακινούν ανθρώπους από το ένα σημείο στο άλλο εκπέμποντας μηδενικό διοξείδιο του άνθρακα. Όπως είπε το ποια θα είναι η μάρκα αυτών των αυτοκινήτων δεν ενδιαφέρει αγοραστές που θέλουν απλώς να μετακινούνται. Ο ίδιος χαρακτήρισε τα Tesla ως τέτοια οχήματα μετακίνησης από το ένα σημείο στο άλλο, θέλοντας να διαχωρίσει το κοινό στο οποίο απευθύνεται η Ferrari.
Όταν ρωτήθηκε για τις υποχρεωτικές αλλαγές που έχει επιβάλλει η Κομισιόν και διάφορες άλλες χώρες στις αυτοκινητοβιομηχανίες, απάντησε διπλωματικά ότι ορισμένες ρυθμιστικές αρχές σε ένα συγκεκριμένο σημείο αποφάσισαν ότι ο κλάδος των εταιρειών οχημάτων «θα έπρεπε να στραφεί στον ηλεκτρισμό, είτε αυτό ήταν σωστό είτε λάθος», όπως είπε στο Μπλούμπεργκ.
Υπερβολική στροφή προς τη νέα τεχνολογία;
Ο Βίνια θεωρεί ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μόνο ένα κομμάτι της πίτας και πως πράγματι γίνεται μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία για αυτό, καθώς και για το λογισμικό και τη συζήτηση για την ανάγκη αλλαγών της εφοδιαστικής αλυσίδας. «Οι περισσότεροι άνθρωποι ασχολούνται υπερβολικά με την ίδια την τεχνολογία, επομένως υπάρχουν άτομα που μιλούν για πράγματα όπως η αξονική ροή, η ακτινική ροή και η πυκνότητα ισχύος, όταν το πιο σημαντικό πράγμα είναι η αντίληψη του πελάτη» για το όχημα που θέλει να οδηγεί, προειδοποίησε.
Εξήγησε επίσης ότι η ηλεκτροκίνηση είναι σχετικά εύκολη από τεχνολογική άποψη για οχήματα. «Το πραγματικό θέμα είναι πώς να εξαγάγει κανείς το καλύτερο συναίσθημα που θέλει (μια εταιρεία) να δίνει στον οδηγό, για τη χρήση αυτής της τεχνολογίας. Η τεχνολογία είναι απλώς ένα εργαλείο και νομίζω ότι δίνονται πάρα πολλά χρήματα για αυτή κι αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχει έλλειψη βαθιάς γνώσης», συμπλήρωσε.
Δεδομένων των αλλαγών σε κανονιστικό επίπεδο, για το οποίο οι κατασκευαστές δεν μπορούν να κάνουν πλέον πολλά, ο Βίνια χαρακτήρισε την ηλεκτροκίνηση ως νέο τρόπο για να παρέχει η Ferrari στους πελάτες της «μια μοναδική οδηγική εμπειρία», σημειώνοντας πως «δεν έχω καμία αμφιβολία ότι τα ηλεκτρικά μας συστήματα κίνησης θα προσφέρουν στους πελάτες τις ίδιες συγκινήσεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης».
Το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης φαίνεται ότι τώρα έχει επικεντρωθεί στο πως να δοθεί στους πελάτες εταιρειών σπορ αυτοκινήτων «το καλύτερο συναίσθημα από τη χρήση αυτής της τεχνολογίας», καθώς «αυτό δεν αλλάζει εάν το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ηλεκτρικό», ανέφερε.
H EE θέλει να καταργήσει έως το 2035 τις πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης
Οι αλλαγές αυτές συντελούνται την ώρα που οι νομοθέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσαν την τελική τους «ευλογία» σε ρύθμιση που θα επιβάλλει τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε μια δραστική αναμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας της ηπείρου. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπέγραψε τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με τα κράτη μέλη πέρυσι, η οποία απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν στόχο μηδενικών εκπομπών έως το 2035. Η συμφωνία απαιτεί να μειώσουν οι εταιρείες τους ρύπους για νέα οχήματα κατά 55% αυτή τη δεκαετία και αποτελεί βασικό πυλώνα του στόχου της ΕΕ για επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050.
Latest News
Μια «τέλεια καταιγίδα» για τη Γαλλία και τον Εμανουέλ Μακρόν
Ο Γάλλος πρόεδρος αντιμέτωπος με οικονομική λαίλαπα, μια επαπειλούμενη πρόταση μομφής, το φάσμα των πρόωρων βουλευτικών εκλογών και της πολιτικής «ομηρίας»
Το παιχνίδι των πωλήσεων - Βίοι αντίθετοι για Louis Vuitton-Dior και Gucci
Aν ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο παλεύει να ανεβάσει τις πωλήσεις, τότε ο αγώνας θα είναι ακόμη πιο έντονος για το μεγαλύτερο μέρος της υπόλοιπης βιομηχανίας
Πώς η ΕΚΤ δυσκολεύει την αποχώρηση της Raiffeisen από τη Ρωσία
Η τράπεζα μείωσε το ρωσικό χαρτοφυλάκιο δανείων, αλλά τα κέρδη και ο αριθμός των εργαζομένων έχουν αυξηθεί
Σε αλλαγές και απολύσεις προχωρούν οι επενδυτικές τράπεζες στην Ασία
Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 οι δημόσιες εγγραφές (IPO) στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ είχαν πτώση 30% σε ετήσια βάση
Ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην έρημο «αποκαλύπτει» τις τουριστικές προοπτικές της Σαουδικής Αραβίας
Oι ακραίες αντιθέσεις της Σαουδικής Αραβίας μεταξύ άκριτης πολυτέλειας και αυταρχισμού
H Γαλλία εξάγει περισσότερες τσάντες Louis Vuitton από... τυριά
Τα προϊόντα της εταιρείας που πωλήθηκαν στο εξωτερικό πέρυσι ανήλθαν σε 23,5 δισ. ευρώ, υπογραμμίζοντας τη σημασία του τομέα πολυτελείας της χώρας
Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus
Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως
Γιατί οι πισίνες των ξενοδοχείων στην Ισπανία έγιναν πεδίο… μάχης
Οι πισίνες των ξενοδοχείων είναι το πιο πρόσφατο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ισπανία στη μάχη της με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής
Ποια μοντέλα της Adidas γίνονται ανάρπαστα και εκτοξεύουν τις πωλήσεις
Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών υπολογίζει ότι τα λειτουργικά της κέρδη θα ανέλθουν σε περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ έναντι προηγούμενου στόχου 500 εκατομμυρίων ευρώ,
Ποια χώρα της Ευρώπης έχει 2% πληθωρισμό -Γιατί δεν επιταχύνει τη μείωση των επιτοκίων
Η οικονομία των 300 δισ. δολαρίων της Τσεχικής Δημοκρατίας ανακάμπτει από δύο χρόνια στασιμότητας