«H Γραμμή 4 θα αλλάξει ουσιαστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας» λέει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος δηλώνει ότι με «αποφασιστικότητα και προσήλωση προχωράμε για να κάνουμε πραγματικότητα, αυτό το τεράστιας σημασίας έργο για την Αθήνα».
Πολίτες και επισκέπτες του λεκανοπεδίου θα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούνται καθημερινά μέσω ενός σύγχρονου και φιλικού προς το περιβάλλον, συστήματος μετρό, με ασφάλεια και ταχύτητα.
Με την ολοκλήρωση κατασκευής του πρώτου τμήματος, «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», 340.000 επιβάτες θα μετακινούνται σε καθημερινή βάση, 53.000 αυτοκίνητα θα «βγουν» από τους δρόμους και η απόσταση Γαλάτσι – Γουδή θα καλύπτεται σε 17 λεπτά.
Διαβάστε επίσης: «Τέλος στο κυκλοφοριακό» με Γραμμή 4 και επεκτάσεις προς Πειραιά
Για το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 που θα συνδέει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή, οι πρόδρομες εργασίες προχωρούν, τα εργοτάξια και τα φρέατα έχουν στηθεί σε σταθμούς, και ο πρώτος μετροπόντικας ήδη βρίσκεται στο εργοτάξιο της Κατεχάκη, όπου και θα συναρμολογηθεί, για να ξεκινήσει το υπόγειο ταξίδι του στην Αθήνα αρχές του 2023, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό και της αναδόχου κοινοπραξίας ΑΒΑΞ- GHELLA-ALSTOM.
Υπενθυμίζεται πως από την Κατεχάκη είχε ξεκινήσει και πριν 28 χρόνια, το 1994 ο ένας από τους δυο μετροπόντικες, που διάνοιξαν τα πρώτα τμήματα των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας. Ο δεύτερος μετροπόντικας, που θα μεταφερθεί στο εργοτάξιο της Βεΐκου, αναμένεται να ξεκινήσει το ταξίδι του, τέλος της άνοιξης του 2023. Οι δυο καινούργιοι μετροπόντικες, ο ένας θα σκάβει από το Φρέαρ Βεΐκου και ο άλλος θα σκάβει από το Φρέαρ Κατεχάκη, θα «συναντηθούν» και αποσυναρμολογηθούν στον Φρέαρ Ευαγγελισμού έχοντας κατασκευάσει 12.8χλμ έτοιμης σήραγγας με 15 νέους υπόγειους σταθμούς. Πρόκειται για τους Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Διαβάστε επίσης: Πώς και πότε θα φτάσει το μετρό ως την Εθνική Οδό
Οφέλη της Γραμμής
Το τμήμα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», εκτιμάται σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα πως θα τεθεί σε λειτουργία για το επιβατικό κοινό το 2029 και έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών(Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός), την αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (όπως τα Δικαστήρια, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α., το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Κουμπάρη), το Βρετανικό Συμβούλιο, την Πανεπιστημιούπολη, καθώς και την αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με 2 σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός). Σταθμός Ακαδημία σύνδεση με τον σταθμό Πανεπιστήμιο (γραμμή 2) και σταθμός Ευαγγελισμός (σύνδεση με γραμμή 3).
Η διαδρομή Άλσος Βεΐκου – Πανεπιστημιούπολη θα διαρκεί 14 λεπτά, 5 λεπτά θα διαρκεί η διαδρομή Άλσος Βεΐκου – Δικαστήρια και 17 λεπτά θα διαρκεί η διαδρομή Άλσος Βεΐκου – Γουδή.
Διαβάστε επίσης: Έρχονται δημοπρατήσεις για Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω και Μετρό προς Ίλιον
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Αττικό Μετρό, συνολικά εκτιμάται ότι θα μετακινούνται με το έργο αυτό περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, 125.000 από αυτούς θα είναι εργαζόμενοι, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως. Συνεπώς, αναμένεται και μείωση των ρύπων με την ποσότητα CO2 που δεν θα εκλύεται στην ατμόσφαιρα της πόλης από επιβάτες που θα χρησιμοποιούν το Μετρό αντί το ΙΧ τους, η οποία και εκτιμάται σε 318 tons/ημέρα.
Στα οφέλη του έργου είναι και η αναβάθμιση των περιοχών και της αξίας των ακινήτων – καταστημάτων και η συμβολή στον πολιτισμό με την διενέργεια αρχαιολογικής έρευνας συνολικής επιφάνειας 45.000 τ.μ., ενώ οι αστικές αναπλάσεις στους 15 σταθμούς της Γραμμής 4 θα είναι 85.000τμ και 3.000 δενδροφυτεύσεις. Κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 5.000 νέες θέσεις εργασίας.
Διαβάστε επίσης: «Προχωράμε το Sea2Sea που θα παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου»
Καινοτομίες του έργου
Μια από τις σπουδαίες και καινοτομίες θα είναι η εγκατάσταση και λειτουργία αυτοματοποιημένων θυρών σε συρμούς και αποβάθρες για την ασφάλεια των επιβατών, όπως και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης. Αυτό σημαίνει πως οι συρμοί θα εισέρχονται στο σταθμό, θα σταματούν και οι θύρες ασφαλείας θα ανοίγουν μαζί με τις θύρες του συρμού. Τεχνολογικά εξελιγμένο σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών. Επίσης, οι συρμοί θα είναι χωρίς οδηγό, η λειτουργία τους θα ελέγχεται μέσω του Κέντρου Έλεγχου της Γραμμής 4, συρμοί σύγχρονης αισθητικής κατασκευασμένοι από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμα.
Συνολικός σχεδιασμός Γραμμής 4
Τέλος, σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό της Γραμμής 4, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος, από την θέση αυτή θα ξεκινά το δεύτερο τμήμα της Γραμμής 4 προς Μαρούσι. Η περιοχή επομένως θα αναβαθμιστεί σε συγκοινωνιακό κόμβο με τις Γραμμές 3 και 4 του Μετρό να ενώνουν τα βόρεια και ανατολικά προάστια της Αθήνας και το κέντρο.
Τα επόμενα τμήματα που θα τεθούν υπό κατασκευή
- Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
- Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
- Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
- Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο