Ο νέος επικεφαλής σχεδιαστής του οίκου Burberry, Ντάνιελ Λι, προχώρησε στην πρώτη του επίδειξη στην οποία κυριάρχησαν τα πανωφόρια έντονου μπλε χρώματος και με αποτυπώσεις ταρτάν, τα υπερμεγέθη αδιάβροχα και τσάντες, σε συνδυασμό με καπέλα με ουρές που θύμιζαν… ασβούς.

Όλα αυτά σε μια προσπάθεια το brand μόδας να ξαναέρθει σε επαφή με το «βρετανικό στοιχείο».

Τι κρατάει «ξάγρυπνο» τον ιδιοκτήτη της Louis Vuitton- Σε ποιον θα δώσει το «δακτυλίδι» της διαδοχής

Σύμφωνα με το Bloomberg επρόκειτο για την πρώτη μεγάλη δοκιμασία του σχεδιαστή, η οποία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα το βράδυ σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, σε πάρκο του Νότιου Λονδίνου, έναν χώρο ανάμεσα σε έναν παλιό αγγλικό κήπο και ένα γήπεδο κρίκετ.

Χαρακτηριστικό του έντονα βρετανικού στοιχείου ήταν ότι σε κάθε κάθισμα, για τον κάθε καλεσμένο, υπήρχε ένα μπουκάλι ζεστού νερού, καθώς οι σερβιτόροι προσέφεραν στους καλεσμένους ένα ζεστό toddy – ένα τυπικά βρετανικό ποτό που αναμιγνύεις ζεστό νερό, ουίσκι, λεμόνι και μέλι – λίγο πριν ξεκινήσει η επίδειξη.

Η αρχική αντίδραση του κόσμου της μόδας ήταν θετική για την επίδειξη της Δευτέρας, ωστόσο σύμφωνα με τους αναλυτές της Jefferies μια πιο αξιόπιστη εικόνα για την επιτυχία του σόου θα δώσουν οι αντιδράσεις και τα δεδομένα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. «Το προϊόν θα φτάσει στα καταστήματα τον Σεπτέμβριο, τότε θα μπορέσουμε να μετρήσουμε την εμπορική επιτυχία», αναφέρει χαρακτηριστικά ο αναλυτής της Jefferies, Φλάβιο Κερέντα.

A model presents a creation at the Burberry catwalk show during London Fashion Week in London, Britain, February 20, 2023. REUTERS/Henry Nicholls

Το μεγάλο στοίχημα

Για την Burberry Group Plc και τον διευθύνοντα σύμβουλο Τζόναθαν Άκεροϊντ το μεγάλο στοίχημα είναι να αναζωογονηθεί το ενδιαφέρον γύρω από τις δημιουργίες της εταιρείας που δημιούργησε την καμπαρντίνα αλλά και να συνεχιστεί το σχέδιο «ανύψωσης» που είχε καταρτίσει ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Μάρκο Γκομπέτι.

Ο τελευταίος αποχώρησε στα μισά του σχεδίου ανανέωσης του brand ενώ ο πρώην δημιουργικός διευθυντής Ρικάρντο Τίσι απέτυχε να δημιουργήσει «θόρυβο» γύρω από το brand, με τον τρόπο που το κάνουν οι σχεδιαστές ανταγωνιστικών brands.

Σημειώνεται ότι η αύξηση των εσόδων της Burberry υστερεί σε σχέση με τα ανταγωνιστικά εμπορικά σήματα της LVMH, ενώ όπως ανέφερε σε ανάλυσή της η Barclays, πριν την επίδειξη της Δευτέρας, τα περιθώρια κέρδους παρέμεναν «επίπεδα».

Ο Άκεροϊντ ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας τον περασμένο Μάρτιο και μία από τις πρώτες του κινήσεις ήταν να αντικαταστήσει τον Τίσι με τον γεννημένο στο Μπράντφορντ Ντάνιελ Λι, σχηματίζοντας ένα βρετανικό δίδυμο στην διοίκηση.

Οι μετοχές της Burberry έχουν εκτιναχθεί σχεδόν 60% από τότε που o Άκεροϊντ έγινε διευθύνων σύμβουλος. Η μετοχή διαπραγματεύεται πλέον κοντά σε τιμές ρεκόρ εν μέσω ελπίδων ότι το άνοιγμα της Κίνας θα ενισχύσει επίσης τις δαπάνες για προϊόντα πολυτελείας εκεί.

Chief Creative Officer of Burberry Daniel Lee poses following the Burberry catwalk show during London Fashion Week in London, Britain, February 20, 2023. REUTERS/Henry Nicholls

Ο νέος επικεφαλής σχεδιαστής

Επιλέγοντας τον 37χρονο Λι – ο οποίος είχε αποχωρήσει αναπάντεχα από την Bottega Veneta τον Νοέμβριο του 2021 – ο Άκεροϊντ ενέταξε στις τάξεις της Burberry έναν σχεδιαστή γνωστό για τις άμεσα αναγνωρίσιμες τσάντες και τα παπούτσια του, δηλαδή αντικείμενα κρίσιμης σημασίας για brands μόδας, καθώς συνήθως έχουν υψηλά περιθώρια κέρδους.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, ο Λι θήτευσε για πάνω από τρία χρόνια στην Kering με την οποία λάνσαρε τις τσάντες Pouch και Cassette, οι οποίες διαθέτουν υπερμεγέθη ύφανση και μπορούν να συνοδεύονται από χοντρή χρυσή αλυσίδα. Επίσης επιτυχία του Λι θεωρείται και η καθιέρωση των γυναικείων παπουτσιών Lido.

Η επιτυχία του ήταν τέτοια που το 2020, η Bottega Veneta ήταν το μόνο μεγάλο brand της Kering του οποίου τα έσοδα αυξήθηκαν, ενώ την ίδια ώρα οι οίκοι Gucci και Yves Saint Laurent είχαν απότομη πτώση στις πωλήσεις τους, εν μέσω περιοριστικών μέτρων και κλειστών καταστημάτων λόγω Covid.

«Είναι συναρπαστικό να προσπαθείς να βρεις ποια είναι η αφήγηση για τις τσάντες Burberry ακριβώς επειδή δεν είναι μια μάρκα που ήταν πραγματικά γνωστή για αυτό στο παρελθόν», δήλωσε ο Λι στους δημοσιογράφους.

Η Burberry επιστρέφει στην «ιδέα της λειτουργικότητας, της καθημερινής εμφάνισης, του εν κινήσει», είπε, προσθέτοντας ότι «η ιδέα ήταν στην πραγματικότητα για τσάντες που μπορείτε να ρίξετε στο πάτωμα και που θα διαρκέσουν, που δεν είναι τόσο… πολύτιμες».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus