Με έσοδα για τις κατασκευές που εκτιμώνται κοντά στα 500 εκατ. ευρώ για το 2023, ο Όμιλος ΑΒΑΞ συνεχίζει τη δυναμική πορεία των τελευταίων ετών. Έχοντας υπογράψει πριν λίγες ημέρες τη σύμβαση για τον οδικό άξονα «Μπράλος – Άμφισσα», καθώς και το ΣΔΙΤ του Flyover στα τέλη του 2022, καταγράφει ανεκτέλεστο ύψους 2,16 δισ. ευρώ, ενώ προσανατολίζεται στρατηγικά σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ. Εκπέμποντας μήνυμα σταθερότητας, εχθές, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης, η διοίκηση του Ομίλου έκλεισε οποιαδήποτε συζήτηση για εξαγορές, συγχωνεύσεις και το ενδεχόμενο αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, επικεντρώνοντας στη διεκδίκηση νέων έργων.
Για μια δυναμική νέα χρονιά, έκανε λόγο ο πρόεδρος του Ομίλου ΑΒΑΞ, κ. Χρήστος Ιωάννου, εκτιμώντας πως ο κύκλος εργασιών των κατασκευών το 2023 θα σημειώσει μια αύξηση της τάξεως του 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Σημείωσε πως τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας βρίσκονται σε τροχιά σημαντικής ανάκαμψης μέσω μίας αποτελεσματικής κεφαλαιακής πολιτικής, θέτοντας τις βάσεις για δυναμικές διεκδικήσεις έργων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Μετρό: Ξεκινά από την Κατεχάκη ο πρώτος μετροπόντικας της Γραμμής 4
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις προοπτικές που εξασφαλίζει ο περιορισμός του δανεισμού του ομίλου κατά 45% από το τέλος του 2020. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία του 2022, ο συνολικός δανεισμός ανήλθε σε 307 εκατ. ευρώ έναντι 557 εκατ. το 2020 και ο καθαρός δανεισμός σε 225 εκατ. έναντι 454 εκατ. ευρώ. Εντός του 2023, θα πραγματοποιηθεί η αποπληρωμή 101 εκατ. ευρώ των υφιστάμενων ομολογιακών δανείων. Για τη χρηματοδότηση νέων επενδύσεων, ενδέχεται να συναφθεί πρόσθετο ομολογιακό δάνειο, ενώ υπάρχουν και ενεργές διεκδικήσεις σημαντικών αποζημιώσεων για ορισμένα κατασκευαστικά έργα.
ΒΟΑΚ, Αττική Οδός και μετρό στο προσκήνιο
Στοχεύοντας σε ένα μεγάλο μερίδιο από το τεράστιο εν εξελίξει πρόγραμμα έργων, που αναμένεται να φέρει κοσμογονία στον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας, ο Όμιλος ΑΒΑΞ συμμετέχει ήδη σε διαγωνισμούς για έργα υποδομών, συνολικού ύψους 5,4 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο κομμάτι αντιστοιχεί σε σιδηροδρομικά έργα, ενώ περιλαμβάνονται ακόμη οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα και η επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό προς Ίλιον.
Όπως τόνισε, εξάλλου, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην παράδοση εντός του 2022 των τελευταίων σταθμών της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά, «έχουμε αποδείξει ότι ξέρουμε να κάνουμε έργα μετρό».
Όσον αφορά στο εμβληματικό έργο της Γραμμής 4, το οποίο άνοιξε τον κύκλο των έργων νέας γενιάς που θα πρωταγωνιστήσουν την επόμενη δεκαετία, ο πρώτος από τους δύο ολοκαίνουργιους μετροπόντικες ήδη συναρμολογείται και θα ξεκινήσει την πορεία του από την Κατεχάκη προς τον Ευαγγελισμό μέσα στον Μάρτιο. Η επένδυση της Άβαξ στα δύο υπερσύγχρονα μηχανήματα TBM που θα σκάψουν τη σήραγγα από το Γουδή ως το Άλσος Βεΐκου ανήλθε σε 46 εκατ. ευρώ.
Εκτίμησε πως θα καταστεί εφικτό να απορροφηθούν οι αυξήσεις στο κόστος των υλικών, ενώ στο επίπεδο των πρόδρομων εργασιών σημειώνονται ορισμένες καθυστερήσεις ως προς τις μετατοπίσεις δικτύων (ηλεκτρισμού, φυσικού αερίου κλπ.).
Στο πεδίο των παραχωρήσεων, το άμεσο μέλλον επιφυλάσσει δυο σημαντικές προκλήσεις, το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ και τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, με το δεύτερο να βλέπει ήδη τον ορίζοντα του 2024. Σε κάθε περίπτωση, σε επίπεδο διαγωνιστικό, η διενέργεια των εκλογών θα παίξει καθοριστικό ρόλο στο πότε θα ζητηθούν οι οικονομικές προσφορές.
Η επιτυχία των ΣΔΙΤ
Σημειώνεται, πάντως, ότι η αποτίμηση του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ της ΑΒΑΞ ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ, την τρέχουσα περίοδο, λαμβάνοντας υπόψη τον υπολειπόμενο χρόνο και τον χαρακτήρα κάθε σύμβασης, ενώ παρά τη λήξη της υφιστάμενης παραχώρησης της Αττικής Οδού στα τέλη του 2024 η αξία του διατηρείται μακροπρόθεσμα.
Η σταδιακή μεταφορά των συμμετοχών στη θυγατρική ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις, μαζί με τον συνδεδεμένο δανεισμό, θα κάνει πιο ξεκάθαρη τη δομή και την αξία του χαρτοφυλακίου, δίνοντας μεγαλύτερη ευελιξία στη χρηματοδότηση νέων επενδύσεων. Ο Όμιλος έχει περάσει τη φάση της προεπιλογής σε διαγωνισμούς για έργα ΣΔΙΤ ύψους 1,5 δισ. ευρώ.
Ο κ. Μιτζάλης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην παράδοση εντός του 2022 του εμβληματικού έργου του IGB. Όπως σημείωσε, χαρακτηριστικά, ο Όμιλος κυνηγά τα ενεργειακά έργα, ενώ αξιολογεί και τις συνέπειες της διαφαινόμενης μεταστροφής ως προς τις επενδύσεις σε υποδομές φυσικού αερίου. Με δεδομένη την εξειδίκευση της εταιρίας στον κλάδο, θεωρεί πως έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει με αξιώσεις στις δημοπρατήσεις διεθνών έργων αγωγών φυσικού αερίου και σχετικών υποδομών στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Παράλληλα σχεδιάζει τη συνέχιση της συμμετοχής του σε διαγωνισμούς επέκτασης των τοπικών δικτύων διανομής αερίου, ώστε να διατηρήσει τη θέση της στη σχετική αγορά.
Πού σκόνταψαν τα νοσοκομεία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος
Όσον αφορά στον πρόσφατο διαγωνισμό για την κατασκευή τριών νοσοκομείων υπό τη διεθνή πρωτοβουλία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, που ανακοινώθηκε ότι «απέβη ουσιαστικά άκαρπος κι ως εκ τούτου ακυρώνεται», ο κ. Μιτζάλης επαναβεβαίωσε το ενδιαφέρον της ΑΒΑΞ, η οποία παραμένει στη διάθεση του Ιδρύματος για οποιαδήποτε επεξήγηση.
Ήδη, τα συμμετέχοντα σχήματα έχουν αποστείλει επιστολές προς το Ίδρυμα αιτιολογώντας τις προσφορές τους, δεδομένου ότι η εξέλιξη αποδόθηκε στο ύψος των οικονομικών προσφορών. Όπως εξήγησε ο επικεφαλής του Ομίλου, «εμείς βλέπουμε τα πραγματικά δεδομένα της αγοράς σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις και προδιαγραφές του έργου, και υπολογίζοντας ένα εύλογο κέρδος, διαμορφώνουμε την προσφορά μας».
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου