Με έσοδα για τις κατασκευές που εκτιμώνται κοντά στα 500 εκατ. ευρώ για το 2023, ο Όμιλος ΑΒΑΞ συνεχίζει τη δυναμική πορεία των τελευταίων ετών. Έχοντας υπογράψει πριν λίγες ημέρες τη σύμβαση για τον οδικό άξονα «Μπράλος – Άμφισσα», καθώς και το ΣΔΙΤ του Flyover στα τέλη του 2022, καταγράφει ανεκτέλεστο ύψους 2,16 δισ. ευρώ, ενώ προσανατολίζεται στρατηγικά σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ. Εκπέμποντας μήνυμα σταθερότητας, εχθές, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης, η διοίκηση του Ομίλου έκλεισε οποιαδήποτε συζήτηση για εξαγορές, συγχωνεύσεις και το ενδεχόμενο αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, επικεντρώνοντας στη διεκδίκηση νέων έργων.

Για μια δυναμική νέα χρονιά, έκανε λόγο ο πρόεδρος του Ομίλου ΑΒΑΞ, κ. Χρήστος Ιωάννου, εκτιμώντας πως ο κύκλος εργασιών των κατασκευών το 2023 θα σημειώσει μια αύξηση της τάξεως του 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Σημείωσε πως τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας βρίσκονται σε τροχιά σημαντικής ανάκαμψης μέσω μίας αποτελεσματικής κεφαλαιακής πολιτικής, θέτοντας τις βάσεις για δυναμικές διεκδικήσεις έργων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Μετρό: Ξεκινά από την Κατεχάκη ο πρώτος μετροπόντικας της Γραμμής 4

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις προοπτικές που εξασφαλίζει ο περιορισμός του δανεισμού του ομίλου κατά 45% από το τέλος του 2020. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία του 2022, ο συνολικός δανεισμός ανήλθε σε 307 εκατ. ευρώ έναντι 557 εκατ. το 2020 και ο καθαρός δανεισμός σε 225 εκατ. έναντι 454 εκατ. ευρώ. Εντός του 2023, θα πραγματοποιηθεί η αποπληρωμή 101 εκατ. ευρώ των υφιστάμενων ομολογιακών δανείων. Για τη χρηματοδότηση νέων επενδύσεων, ενδέχεται να συναφθεί πρόσθετο ομολογιακό δάνειο, ενώ υπάρχουν και ενεργές διεκδικήσεις σημαντικών αποζημιώσεων για ορισμένα κατασκευαστικά έργα.

ΒΟΑΚ, Αττική Οδός και μετρό στο προσκήνιο

Στοχεύοντας σε ένα μεγάλο μερίδιο από το τεράστιο εν εξελίξει πρόγραμμα έργων, που αναμένεται να φέρει κοσμογονία στον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας, ο Όμιλος ΑΒΑΞ συμμετέχει ήδη σε διαγωνισμούς για έργα υποδομών, συνολικού ύψους 5,4 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο κομμάτι αντιστοιχεί σε σιδηροδρομικά έργα, ενώ περιλαμβάνονται ακόμη οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα και η επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό προς Ίλιον.

Όπως τόνισε, εξάλλου, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην παράδοση εντός του 2022 των τελευταίων σταθμών της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά, «έχουμε αποδείξει ότι ξέρουμε να κάνουμε έργα μετρό».

Όσον αφορά στο εμβληματικό έργο της Γραμμής 4, το οποίο άνοιξε τον κύκλο των έργων νέας γενιάς που θα πρωταγωνιστήσουν την επόμενη δεκαετία, ο πρώτος από τους δύο ολοκαίνουργιους μετροπόντικες ήδη συναρμολογείται και θα ξεκινήσει την πορεία του από την Κατεχάκη προς τον Ευαγγελισμό μέσα στον Μάρτιο. Η επένδυση της Άβαξ στα δύο υπερσύγχρονα μηχανήματα TBM που θα σκάψουν τη σήραγγα από το Γουδή ως το Άλσος Βεΐκου ανήλθε σε 46 εκατ. ευρώ.

Εκτίμησε πως θα καταστεί εφικτό να απορροφηθούν οι αυξήσεις στο κόστος των υλικών, ενώ στο επίπεδο των πρόδρομων εργασιών σημειώνονται ορισμένες καθυστερήσεις ως προς τις μετατοπίσεις δικτύων (ηλεκτρισμού, φυσικού αερίου κλπ.).

Στο πεδίο των παραχωρήσεων, το άμεσο μέλλον επιφυλάσσει δυο σημαντικές προκλήσεις, το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ και τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, με το δεύτερο να βλέπει ήδη τον ορίζοντα του 2024. Σε κάθε περίπτωση, σε επίπεδο διαγωνιστικό, η διενέργεια των εκλογών θα παίξει καθοριστικό ρόλο στο πότε θα ζητηθούν οι οικονομικές προσφορές.

Η επιτυχία των ΣΔΙΤ

Σημειώνεται, πάντως, ότι η αποτίμηση του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ της ΑΒΑΞ ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ, την τρέχουσα περίοδο, λαμβάνοντας υπόψη τον υπολειπόμενο χρόνο και τον χαρακτήρα κάθε σύμβασης, ενώ παρά τη λήξη της υφιστάμενης παραχώρησης της Αττικής Οδού στα τέλη του 2024 η αξία του διατηρείται μακροπρόθεσμα.

Η σταδιακή μεταφορά των συμμετοχών στη θυγατρική ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις, μαζί με τον συνδεδεμένο δανεισμό, θα κάνει πιο ξεκάθαρη τη δομή και την αξία του χαρτοφυλακίου, δίνοντας μεγαλύτερη ευελιξία στη χρηματοδότηση νέων επενδύσεων. Ο Όμιλος έχει περάσει τη φάση της προεπιλογής σε διαγωνισμούς για έργα ΣΔΙΤ ύψους 1,5 δισ. ευρώ.

Ο κ. Μιτζάλης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην παράδοση εντός του 2022 του εμβληματικού έργου του IGB. Όπως σημείωσε, χαρακτηριστικά, ο Όμιλος κυνηγά τα ενεργειακά έργα, ενώ αξιολογεί και τις συνέπειες της διαφαινόμενης μεταστροφής ως προς τις επενδύσεις σε υποδομές φυσικού αερίου. Με δεδομένη την εξειδίκευση της εταιρίας στον κλάδο, θεωρεί πως έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει με αξιώσεις στις δημοπρατήσεις διεθνών έργων αγωγών φυσικού αερίου και σχετικών υποδομών στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Παράλληλα σχεδιάζει τη συνέχιση της συμμετοχής του σε διαγωνισμούς επέκτασης των τοπικών δικτύων διανομής αερίου, ώστε να διατηρήσει τη θέση της στη σχετική αγορά.

Πού σκόνταψαν τα νοσοκομεία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος

Όσον αφορά στον πρόσφατο διαγωνισμό για την κατασκευή τριών νοσοκομείων υπό τη διεθνή πρωτοβουλία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, που ανακοινώθηκε ότι «απέβη ουσιαστικά άκαρπος κι ως εκ τούτου ακυρώνεται», ο κ. Μιτζάλης επαναβεβαίωσε το ενδιαφέρον της ΑΒΑΞ, η οποία παραμένει στη διάθεση του Ιδρύματος για οποιαδήποτε επεξήγηση.

Ήδη, τα συμμετέχοντα σχήματα έχουν αποστείλει επιστολές προς το Ίδρυμα αιτιολογώντας τις προσφορές τους, δεδομένου ότι η εξέλιξη αποδόθηκε στο ύψος των οικονομικών προσφορών. Όπως εξήγησε ο επικεφαλής του Ομίλου, «εμείς βλέπουμε τα πραγματικά δεδομένα της αγοράς σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις και προδιαγραφές του έργου, και υπολογίζοντας ένα εύλογο κέρδος, διαμορφώνουμε την προσφορά μας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
OT FORUM – Δημήτρης Ανδριόπουλος: H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
OT FORUM |

Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια

Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου