Πληθαίνουν τα σήματα κινδύνου που έγκαιρα είχαν εκπέμψει οι εργαζόμενοι και τα σωματεία του στον χώρο του ελληνικού σιδηρόδρομου αλλά ουδείς από τους υπευθύνους φαίνεται ότι τα λάμβαναν στα σοβαρά, ιδίως όταν στις σχετικές ανακοινώσεις θίγονταν κρίσιμα ζητήματα που αφορούσαν την πολιτική ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου και των υποδομών του.
Μία μόλις εβδομάδα πριν από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες από τη σύγκρουση δύο τρένων, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών έβαλε κατά της έναρξης της διαδικασίας των ΣΔΙΤ στο σιδηρόδρομο που αφορούν τη δραστηριότητα της συντήρησης της υποδομής στο δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας.
Τέμπη: Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Hellenic Train – Η πορεία και τα απόνερα μιας ιδιωτικοποίησης
Τα ΣΔΙΤ μειώνουν τα στάνταρ ασφαλείας
Η ΠΟΣ αναφερόμενη στις ΣΔΙΤ σε ανακοίνωσή της στις 24 Φεβρουαρίου 2023 εξέφρασε την έντονη διαφωνία της και την αντίθεσή της στο να πραγματοποιείται με ΣΔΙΤ η συντήρηση της υποδομής, καθώς αυτό είναι μία μορφή περαιτέρω ιδιωτικοποίησης και θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των στάνταρ ασφαλείας των Σιδηροδρομικών Μεταφορών.
Στην προφητική ανακοίνωσή της ανέφερε:
«Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε ευλαβικά από όλες τις κυβερνήσεις και ειδικά από την περίοδο της κρίσης και έπειτα, έφερε το Σιδηρόδρομο σε χειρότερη κατάσταση από πριν. Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η κακή κατάσταση που υφίσταται στην ιδιωτικοποιημένη πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σήμερα HELLENIC TRAIN (που εξαγόρασε και την Τεχνική Βάση) δε θα καλυτερεύσει με επικοινωνιακά κόλπα για αγορά δήθεν καινούργιων τρένων που έχουν ηλικία 30 ετών».
Ειδικά στο θέμα της συντήρησης της υποδομής, η ΠΟΣ τόνιζε:
«Στη συντήρηση της υποδομής διαπράττεται διαχρονικά ένας σχεδιασμός απαξίωσης όλης της διαδικασίας, των μέσων και του προσωπικού, προκειμένου σήμερα να εμφανιστούν τα ΣΔΙΤ ως ενδεδειγμένη λύση. Ο ΟΣΕ εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει προμηθευτεί ούτε ένα μηχάνημα συντήρησης καθώς αυτά που διαθέτει αριθμούν τουλάχιστον τρεις δεκαετίες για τα οποία δεν προμηθεύεται και ανταλλακτικά για τη συντήρησή τους».
Προσλήψεις από το… 1985
Οι εργαζόμενοι ανέδειξαν και το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού επισημαίνοντας ότι «προσλήψεις εργαζομένων στον κλάδο Γραμμής έχουν να πραγματοποιηθούν από το 1985 με αποτέλεσμα, οι λίγοι που υπηρετούν ακόμη να είναι στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης γεγονός που επιφέρει την απώλεια της τεχνογνωσίας όχι για εκτενή συντήρηση καθώς αυτό είναι αδύνατο, αλλά ούτε και για επίβλεψη καλής εκτέλεσης του έργου που παρέχουν οι ανάδοχοι. Ακόμη και στις λιγοστές προσλήψεις που ανακοινώνονται δεν προβλέπεται Προσωπικό Συντήρησης της υποδομής, προκειμένου να υπάρξει συνέχεια της τεχνογνωσίας».
Χωρίς κρατικά κονδύλια για την υποδομή
Η ανακοίνωση της ΠΟΣ κατέληγε:
«Όλα τα προηγούμενα χρόνια παρά το ότι εξαγγέλλονταν και πραγματοποιούνται νέα έργα δε δίνονται κονδύλια από το Κράτος για τη συντήρηση της υποδομής οδηγώντας την στην υφιστάμενη κακή κατάσταση. Σήμερα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Κυβέρνησης θα δοθεί στους ανάδοχους ένα ικανοποιητικό ποσό για να αναλάβουν τη συντήρηση.
Λόγω του ότι το ζήτημα αυτό βρίσκεται ακόμη στο επίπεδο των εξαγγελιών καθώς δεν έχει ακόμη κατατεθεί κανένα σχέδιο για το μοντέλο ΣΔΙΤ που θα προταθεί, ΕΜΕΙΣ τους ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ότι ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ να τεθεί σε κίνδυνο Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ των Σιδηροδρομικών Μεταφορών. »
Latest News
5.000 δολάρια το κεφάλι – Οι κερδοσκόποι του πολέμου και το τίμημα της σωτηρίας από την κόλαση της Γάζας
Δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι έχουν φύγει από τη Λωρίδα της Γάζας προς την Αίγυπτο, πληρώνοντας σε μεσάζοντες 5.000 δολάρια έκαστος για άδειες εξόδου
Πού κλείνει δύο εργοστάσια η General Motors
Η εταιρεία ζητά άδεια από το υπουργείο Εργασίας της Κολομβίας για την απόλυση 850 εργαζομένων
ΟΗΕ: Στο αρχείο η μία από τις καταγγελίες του Ισραήλ σε βάρος εργαζομένων της UNRWA
Λόγω έλλειψης αποδείξεων
Η κατεχόμενη βόρεια Κύπρος είναι μια «θλιβερή αυξανόμενη απειλή και ένα κενό ασφαλείας», λέει ο Μ.Ρούμπιν
Τι είπε ο Μάικλ Ρούμπιν, senior fellow, American Enterprise Institute σε συνέδριο του Economist στη Νέα Υόρκη για την Ανατολική Μεσόγειο
Bloomberg: Αναβάλλεται το ταξίδι του Ερντογάν στις ΗΠΑ
Την είδηση επιβεβαιώνει και ο τουρκικός Τύπος
ΑΑΔΕ: Έως 29/4 οι μεταβολές στοιχείων Μητρώου για την επιστολική ψήφο στις Ευρωεκλογές
Το αίτημα υποβάλλεται μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE στην εφαρμογή Τα Αιτήματά μου
Απεργία στα ΜΜΜ την Τετάρτη 1η Μαΐου
Τα ΜΜΜ σταθερής τροχιάς ανακοίνωσαν απεργία για την Πρωτομαγιά, την Τετάρτη 1η Μαΐου
Χιλιάδες φιάλες αλκοολούχων δεσμεύτηκαν στον Πειραιά
Δεσμεύτηκαν συνολικά 2.191 χαρτοκιβώτια με 15.438 φιάλες
Ημέρες Καριέρας σε Πειραιά – Θεσσαλονίκη - Ποιες ειδικότητες είναι σε ζήτηση
Δείτε τη λίστα με τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στις δύο εκδηλώσεις
Τους διέταξε να καταλάβουν πόλη του Ντονέτσκ
Εως τις 9 Μαΐου, ημέρα που η Ρωσία γιορτάζει τη νίκη επί των Ναζί, ο «Τσάρος» φέρεται να έχει βάλει στο στόχαστρο το Τσασόβ Γιαρ