
Πληθαίνουν τα σήματα κινδύνου που έγκαιρα είχαν εκπέμψει οι εργαζόμενοι και τα σωματεία του στον χώρο του ελληνικού σιδηρόδρομου αλλά ουδείς από τους υπευθύνους φαίνεται ότι τα λάμβαναν στα σοβαρά, ιδίως όταν στις σχετικές ανακοινώσεις θίγονταν κρίσιμα ζητήματα που αφορούσαν την πολιτική ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου και των υποδομών του.
Μία μόλις εβδομάδα πριν από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες από τη σύγκρουση δύο τρένων, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών έβαλε κατά της έναρξης της διαδικασίας των ΣΔΙΤ στο σιδηρόδρομο που αφορούν τη δραστηριότητα της συντήρησης της υποδομής στο δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας.
Τέμπη: Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Hellenic Train – Η πορεία και τα απόνερα μιας ιδιωτικοποίησης
Τα ΣΔΙΤ μειώνουν τα στάνταρ ασφαλείας
Η ΠΟΣ αναφερόμενη στις ΣΔΙΤ σε ανακοίνωσή της στις 24 Φεβρουαρίου 2023 εξέφρασε την έντονη διαφωνία της και την αντίθεσή της στο να πραγματοποιείται με ΣΔΙΤ η συντήρηση της υποδομής, καθώς αυτό είναι μία μορφή περαιτέρω ιδιωτικοποίησης και θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των στάνταρ ασφαλείας των Σιδηροδρομικών Μεταφορών.
Στην προφητική ανακοίνωσή της ανέφερε:
«Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε ευλαβικά από όλες τις κυβερνήσεις και ειδικά από την περίοδο της κρίσης και έπειτα, έφερε το Σιδηρόδρομο σε χειρότερη κατάσταση από πριν. Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η κακή κατάσταση που υφίσταται στην ιδιωτικοποιημένη πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σήμερα HELLENIC TRAIN (που εξαγόρασε και την Τεχνική Βάση) δε θα καλυτερεύσει με επικοινωνιακά κόλπα για αγορά δήθεν καινούργιων τρένων που έχουν ηλικία 30 ετών».
Ειδικά στο θέμα της συντήρησης της υποδομής, η ΠΟΣ τόνιζε:
«Στη συντήρηση της υποδομής διαπράττεται διαχρονικά ένας σχεδιασμός απαξίωσης όλης της διαδικασίας, των μέσων και του προσωπικού, προκειμένου σήμερα να εμφανιστούν τα ΣΔΙΤ ως ενδεδειγμένη λύση. Ο ΟΣΕ εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει προμηθευτεί ούτε ένα μηχάνημα συντήρησης καθώς αυτά που διαθέτει αριθμούν τουλάχιστον τρεις δεκαετίες για τα οποία δεν προμηθεύεται και ανταλλακτικά για τη συντήρησή τους».
Προσλήψεις από το… 1985
Οι εργαζόμενοι ανέδειξαν και το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού επισημαίνοντας ότι «προσλήψεις εργαζομένων στον κλάδο Γραμμής έχουν να πραγματοποιηθούν από το 1985 με αποτέλεσμα, οι λίγοι που υπηρετούν ακόμη να είναι στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης γεγονός που επιφέρει την απώλεια της τεχνογνωσίας όχι για εκτενή συντήρηση καθώς αυτό είναι αδύνατο, αλλά ούτε και για επίβλεψη καλής εκτέλεσης του έργου που παρέχουν οι ανάδοχοι. Ακόμη και στις λιγοστές προσλήψεις που ανακοινώνονται δεν προβλέπεται Προσωπικό Συντήρησης της υποδομής, προκειμένου να υπάρξει συνέχεια της τεχνογνωσίας».
Χωρίς κρατικά κονδύλια για την υποδομή
Η ανακοίνωση της ΠΟΣ κατέληγε:
«Όλα τα προηγούμενα χρόνια παρά το ότι εξαγγέλλονταν και πραγματοποιούνται νέα έργα δε δίνονται κονδύλια από το Κράτος για τη συντήρηση της υποδομής οδηγώντας την στην υφιστάμενη κακή κατάσταση. Σήμερα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Κυβέρνησης θα δοθεί στους ανάδοχους ένα ικανοποιητικό ποσό για να αναλάβουν τη συντήρηση.
Λόγω του ότι το ζήτημα αυτό βρίσκεται ακόμη στο επίπεδο των εξαγγελιών καθώς δεν έχει ακόμη κατατεθεί κανένα σχέδιο για το μοντέλο ΣΔΙΤ που θα προταθεί, ΕΜΕΙΣ τους ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ότι ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ να τεθεί σε κίνδυνο Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ των Σιδηροδρομικών Μεταφορών. »


Latest News

Ζελένσκι στο Μόναχο: Χρειάζεται περισσότερη δουλειά για να σταματήσει ο Πούτιν
Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βάνς είχε σύντομο τετ α τετ με τον πρόεδρο της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι στο Μόναχο

Μέτρα από το Λιμεναρχείο Θήρας λόγω των σεισμών - Ποια λιμάνια αφορούν
Τα προληπτικά μέτρα από την αρμόδια λιμενική αρχή που ανακοινώθηκαν, ισχύουν από 13/02/2025

Πέθανε σε ηλικία 77 ετών ο συγγραφέας Πάνος Θεοδωρίδης
Γνωστός και με το όνομα «Πετεφρής», ο Πάνος Θεοδωρίδης αρθρογραφούσε σε περιοδικά και εφημερίδες ενώ διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του «Θεσσαλονίκη Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 1997»

Σεισμοί στις Κυκλάδες: Βλέπουμε ύφεση της σεισμικότητας – Τι λέει ο Βασίλης Καραστάθης
Ο διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, Βασίλης Καραστάθης μίλησε το πώς εξελίσσονται οι σεισμοί στις Κυκλάδες

Τσερνόμπιλ: Έκρηξη στη νέα σαρκοφάγο του τέταρτου αντιδραστήρα
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής Ενέργειας (ΙΑΕΑ), κανονικά είναι τα επίπεδα ραδιενέργειας στο Τσερνόμπιλ

ΚΕΦΙΜ: Στο ιστορικό χαμηλό 11,4% η νομοθετική συναίνεση της αντιπολίτευσης
Οξυνση της πολιτικής πόλωσης καταγράφει η ετήσια μελέτη του ΚΕΦΙΜ

Έρωτας ή stalking; Πώς να εντοπίζετε τα red flags στις ψηφιακές σχέσεις
Στις σύγχρονες σχέσεις, η γραμμή μεταξύ έγνοιας και ελέγχου στον ψηφιακό χώρο μπορεί να είναι λεπτή

Ανακατεύεται η τράπουλα στις διεθνείς συμμαχίες - Πώς κινείται το Μαξίμου
Οι δύσκολες συμμαχίες της Αθήνας και η αναζήτηση νέου σχεδίου προσέγγισης με Ουάσιγκτον, Παρίσι, Ρώμη και Βερολίνο

Αποκλειστικά στο in το πόρισμα για τα βίντεο του τρένου που συγκρούστηκε στα Τέμπη
Οι πραγματογνώμονες πιστοποίησαν οπτικά και χωρίς να ελέγξουν την γνησιότητα των τριών βίντεο ότι σε αυτά απεικονίζεται το εμπορικό τρένο που συγκρούστηκε στα Τέμπη - Για τον έλεγχο της γνησιότητας απαιτούνται ειδικές έρευνες της Αστυνομίας.

ΕΤΑΔ: Εσοδα 68,8 εκατ. ευρώ το 2024 – Τα πέντε project για φέτος
H βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων της ΕΤΑΔ, αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά θετικά και από τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς μέσω της Έκθεσης Μεταπρογραμματικής Εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα