Οι Τούρκοι εφοπλιστές, μαζί με τους Έλληνες, φιγουράρουν στην πρώτη θέση ως αγοραστές πλοίων από «δεύτερο χέρι» το πρώτο δίμηνο του 2023. Οι Τούρκοι όπως και οι εφοπλιστές από την Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ινδία που ακολουθούν στην σχετική κατάταξη δείχνουν την προτίμηση τους στα δεξαμενόπλοια καθώς ενδιαφέρονται κυρίως να μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου, καλύπτοντας το κενό που αφήνουν Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες λόγω των κυρώσεων.
Δράσεις προσέλκυσης νέων στα ναυτικά επαγγέλματα
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking από την αρχή του έτους μέχρι και τα τέλη Φεβρουαρίου οι Τούρκοι πλοιοκτήτες απέκτησαν 24 second hand πλοία εκ των οποίων 13 δεξαμενόπλοια, οκτώ πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δυο πλοία μεταφοράς αερίου. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν και αυτοί 24 πλοία με τη μόνη διαφορά όμως ότι τα 17 εξ αυτών είναι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και μόλις πέντε δεξαμενόπλοια ενώ τα υπόλοιπα δύο είναι άλλων κατηγοριών.
Στην τρίτη θέση στην κατάταξη των αγοραστών βρίσκονται οι Κινέζοι οι οποίοι και αυτοί ενδιαφέρθηκαν κυρίως για δεξαμενόπλοια καθώς απέκτησαν εννέα ενώ αγόρασαν επίσης και τέσσερα bulkers, πέντε containerships και ένα πλοίο μεταφοράς αερίου. Πλοιοκτήτες από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ινδία συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα των αγοραστών με 15 και 11 πλοία αντίστοιχα με την συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι δεξαμενόπλοια (12 για τα ΗΑΕ και 10 για την Ινδία).
ΟΙ Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν επίσης να βγαίνουν ως «πωλητές» αξιοποιώντας κυρίως στα δεξαμενόπλοια τις υψηλές τιμές. Έτσι στο πρώτο δίμηνο του 2023 προχώρησαν στην πώληση 48 πλοίων εκ των οποίων 34 είναι δεξαμενόπλοια και εννέα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Στη δεύτερη θέση πολύ πίσω βρίσκονται οι Γιαπωνέζοι με πωλήσεις 20 πλοίων.
Συνολικά το πρώτο δίμηνο του 2023 άλλαξαν χέρια 266 πλοία εκ των οποίων τα 130 είναι δεξαμενόπλοια , τα 79 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα 30 containerships.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών