Το ψηφιακό κανάλι αγορών, όπως εκτιμά και το ΣΕΠΕ, επιλέγουν όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές για τις αγορές τους, καθώς οι online αγορές στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε έναν μόλις χρόνο.
Ειδικότερα, από 58% το 2021, το ποσοστό των Ελλήνων που έχουν κάνει τουλάχιστον μία αγορά τους τελευταίους τρεις μήνες έφτασε στο 68% το 2022. Οι διαδικτυακές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς το 2022 το 75% των ατόμων, ηλικίας 16 έως 74 ετών στην Ε.Ε., είχε αγοράσει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση από το Διαδίκτυο. Το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών αυξήθηκε από 55% το 2012 σε 75% το 2022, σημειώνοντας αύξηση 20 ποσοστιαίες μονάδες.
Οι Έλληνες αυξάνουν τον μέσο όρο των χρημάτων που δαπανούν online
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, οι πιο φανατικοί e-shoppers στην Ευρώπη είναι οι Ολλανδοί, όπου το 2022 το 92% των χρηστών του Διαδικτύου έκανε ηλεκτρονικές αγορές. Ακολουθεί η Δανία με 90% και η Ιρλανδία με 89%. Στον αντίποδα, μακριά από το e-shopping βρίσκονται ακόμη αγορές όπως αυτή της Βουλγαρίας, όπου ποσοστό λιγότερο από το 50% των χρηστών του Διαδικτύου κάνει online αγορές (49%).
Μεταξύ 2012 και 2022, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι χώρες που είδαν τις online αγορές να εκτοξεύονται είναι η Εσθονία (+47 ποσοστιαίες μονάδες), η Ουγγαρία (+43 ποσοστιαίες μονάδες), η Τσεχία και η Ρουμανία (+41 ποσοστιαίες μονάδες).
Τι αγοράζουν
Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ ήταν και το 2022 οι πιο δημοφιλείς ηλεκτρονικές αγορές για τους Ευρωπαίους, με το 42% των online αγοραστών να κάνει μια αντίστοιχη αγορά το περασμένο έτος. Η δεύτερη πιο δυναμική κατηγορία για το e-shopping στην Ευρώπη είναι οι παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες catering (19%). Ακολουθούν τα καλλυντικά και τα προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (17%), τα έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (16%), τα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες, και τα αθλητικά είδη – εκτός αθλητικών ενδυμάτων – με 14% η κάθε κατηγορία).
Συνεργατική οικονομία
Το 2022, μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου στην Ε.Ε., το 21% χρησιμοποίησε πλατφόρμες συνεργατικής οικονομίας για να παραγγείλει ή να αγοράσει φυσικά αγαθά από άλλα άτομα. Επίσης, το 6% νοίκιαζε καταλύματα online μέσα από υπηρεσίες τύπου Airbnb, το 1% χρησιμοποιούσε υπηρεσία μεταφοράς και κάτω από το 1% παρήγγειλε οικιακές υπηρεσίες μέσω τέτοιων πλατφορμών. Τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών και 35-44 ετών είχαν μεγαλύτερη από το μέσο όρο τάση για αγορά αγαθών από άλλους ιδιώτες πωλητές το 2022 με μερίδιο 29% των χρηστών του διαδικτύου το καθένα.
Latest News
«Φωτιά» στις τιμές του οβελία βάζει η «μουδιασμένη» κίνηση στην αγορά
Πώς διαμορφώνονται οι τιμές σε κρεοπωλεία, σούπερ μάρκετ, κεντρικές αγορές – Πλήθος καταγγελιών για παράνομες ελληνοποιήσεις αμνοεριφίων
Εκτοξεύονται οι τιμές των καυσίμων – Πού θα φτάσουν
Έως και 2,40 ευρώ το λίτρο στα νησιά – Ενδεικτικά κόστη για τους πιο «hot» πασχαλινούς προορισμούς
Χατζηδάκης: Eνισχύσεις 600 εκατομμυρίων ευρώ στους αγρότες της Θεσσαλίας
Ο κ. Χατζηδάκης επισκέφτηκε και τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και είπε ότι η αποκατάσταση των μεγάλων ζημιών που έχει υποστεί το λιμάνι από τις κακοκαιρίες θα γίνει σε χρονικό διάστημα ενός έτους
Ισχυρές αναπτυξιακές προοπτικές φέρνει το ηλεκτρονικό εμπόριο
Πρόσθετα έσοδα €3 δισ. στον τουρισμό και €1,6 δισ. στο λιανικό εμπόριο από το E-commerce
Ξεθώριασαν οι χρυσές... επενδύσεις - Τι συμβαίνει με την Golden Visa
Οι μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις βιώνουν μια στεγαστική κρίση που καθιστά σχεδόν αδύνατο να βρεθεί αξιοπρεπής στέγαση για όσους ήδη ζουν, εργάζονται και πληρώνουν τους φόρους τους
Η Ελλάδα παράδειγμα για τη Γερμανία με το εξαήμερο εργασίας;
Η εβδομάδα εργασίας των έξι ημερών που σκοπεύει να εισαγάγει η Ελλάδα στον γερμανικό τύπο
Οι χρυσές μπίζνες Σκλαβενίτη και Μασούτη με τα ακίνητα – Οι ομοιότητες με Tesco και Aldi
Οι λιανέμποροι γίνονται… βασιλιάδες των ακινήτων – Οι περιπτώσεις των Σκλαβενίτη και Μασούτη και το case study του Γαλαξία
Πάνω από 1,5 δισ. τζίρο προσδοκούν οι έμποροι το Πάσχα - Πώς κινούνται οι τιμές
Τα οικογενειακά τραπέζια θα είναι μικρότερα με περισσότερες παρασκευές στο σπίτι ενώ η δαπάνη για αγορές φτάνει τα 190 ευρώ ανά νοικοκυριό
«Σουβλίζουν» οι ανατιμήσεις - Ακριβότερο 6% το τραπέζι του Πάσχα
Άνω του 1,5 δισ. ευρώ αναμένεται ο εορταστικός τζίρος – Ανατιμήσεις σε σοκολάτες και γλυκά – «Πόλεμος» για την τιμή του αρνιού
Συμμετοχή Στουρνάρα σε εκπαιδευτικό σεμινάριο της ΤτΕ στη Ρόδο
Διοργάνωση εκπαιδευτικού σεμιναρίου της ΤτΕ με θέμα «Κοινή διαδικασία ελέγχου (CCP) των συστημάτων επεξεργασίας χρηματικού»