Όλο και περισσότερους ευρωπαίους καταναλωτές κερδίζουν οι ηλεκτρονικές αγορές που μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας την περίοδο της πανδημίας, όπως αποτυπώνεται στα τελευταία στοιχεία της Eurostat για τη χρήση τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνίας (ΤΠΕ) σε νοικοκυριά και μεμονωμένα άτομα.
Ενοίκια: Το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλάζει τις τιμές των καταστημάτων
Το 2022, το 91% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο. Από αυτούς, το 75% παρήγγειλε αγαθά ή υπηρεσίες, με το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών να αυξάνεται κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε μια δεκαετία, από 55% το 2012 σε 75% το 2022.
Τα υψηλότερα ποσοστά χρηστών του Διαδικτύου που έκαναν χρήση του e-commerce το 2022 καταγράφτηκαν στην Ολλανδία (92%), στη Δανία (90%) και στην Ιρλανδία (89%). Από την άλλη πλευρά, λιγότερο από το 50% είναι το ποσοστό των χρηστών που έκανε ηλεκτρονικές αγορές στη Βουλγαρία (49%).
Αλματώδης ήταν η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ 2012 και 2022 στην Εσθονία (+47 ποσοστιαίες μονάδες), στην Ουγγαρία (+43 ποσοστιαίες μονάδες), στην Τσεχία και στη Ρουμανία (+41 ποσοστιαίες μονάδες).
Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ
Οι πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές αγαθών το 2022 ήταν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (παραγγελίες από το 42% των χρηστών του Διαδικτύου).
Μετά τα είδη ένδυσης-υπόδησης, οι 5 πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές ήταν από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες catering (19%), καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (17%), έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (16%), βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες και αθλητικά είδη εκτός αθλητικών ενδυμάτων (και οι δύο τελευταίες κατηγορίες 14%).
Προϊόντα VS υπηρεσιών στη συνεργατική οικονομία
Η συνεργατική οικονομία άνοιξε έναν νέο τρόπο ανταλλαγής αγαθών και υπηρεσιών μέσω ψηφιακών τεχνολογιών.
Το 2022, μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου στην ΕΕ, το 21% χρησιμοποίησε πλατφόρμες συνεργατικής οικονομίας για να παραγγείλει ή να αγοράσει αγαθά από άλλα άτομα, ενώ το 6% νοίκιασε καταλύματα, το 1% χρησιμοποίησε κάποια υπηρεσία μεταφοράς και κάτω από το 1% παρήγγειλε οικιακές υπηρεσίες μέσω τέτοιων πλατφορμών.
Τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών και 35-44 ετών είχαν μεγαλύτερη από το μέσο όρο τάση για αγορά αγαθών από άλλους ιδιώτες πωλητές το 2022 με μερίδιο 29% των χρηστών του διαδικτύου το καθένα.
Latest News
Η μετεωρική άνοδος και η εκκωφαντική πτώση της βασίλισσας του Airbnb
Πώς η βασίλισσα έπεσε από τον θρόνο της
Τι φοβάται ο Ελβετός κεντρικός τραπεζίτης
Στο τρέχον περιβάλλον η αβεβαιότητα παραμένει αυξημένη
Game changer για την αγορά πετρελαίου ο σχιστόλιθος των ΗΠΑ
Η αναταραχή στη Μέση Ανατολή δεν αποτελεί πλέον τέτοια απειλή για τους καταναλωτές βενζίνης στον κόσμο
Η General Mills αναζητά αγοραστές για τη δραστηριότητα γιαουρτιού
Την πώληση της επιχείρησης γιαουρτιού στη Βόρεια Αμερική και της δημοφιλούς μάρκας Yoplait, εξετάζει η εταιρεία - Πιθανή μια συμφωνία λίγο πάνω απο τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια
Και η Fitch Ratings υποβαθμίζει τις προοπτικές της Boeing
Η πώληση 100 αεροσκαφών 737 MAX κατασκευής του 2023 θα μπορούσε να αλλαξει τη αξιολόγηση λέει ο επενδυτικός οίκος
Γιατί θα αυξηθούν τα αεροπορικά ναύλα από τον Μάιο
Οι καθυστερήσεις παράδοσης συνδέονται με τις ανησυχίες για την ασφάλεια του 737 Max που έπληξαν τις εταιρείες ενόψει της καλοκαιρινής ταξιδιωτικής περιόδου
Σταμάτησε η έρευνα στις ΗΠΑ για το σκάνδαλο της Mercedes με τις εκπομπές diesel
Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε κατηγορήθει ότι εξαπάτησε τους καταναλωτές για τα οχήματα BlueTEC
Αλμα κερδών 28% της SAAB για το πρώτο τρίμηνο
Η ένταξη της χώρας στο ΝΑΤΟ ανοίγει την «πόρτα» για τις ανάγκες των μελών της Συμμαχίας
Τα 39 δισ. ήταν... λίγα για την Anglo American - Επανέρχεται η BHP με νέα πρόταση
Η BHP έχει προθεσμία έως τις 22 Μαΐου για να επανέλθει με επίσημη προσφορά για την Anglo American
Περισσότερες παραδόσεις αεροσκαφών αλλα και επενδύσεις ανακοινώνει ο CEO της Embraer
Η βραζιλιάνικη εταιρεία εκτιμά ότι οι παραδόσεις αεροσκαφών (jets) θα κυμανθούν μεταξύ 125 και 135 φέτος, έναντι 115 το 2023.