
Σε τροχιά για να ξεπεράσει το επίπεδο του 2019, εμφανίζεται ο κλάδος της κρουαζιέρας.
Μέχρι το 2024 αναμένεται να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 16%, σύμφωνα με έκθεση του Oxford Economics.
Κικίλιας: Αυξημένη κατά 15% φέτος η κρουαζιέρα
Το παγκόσμιο κλείσιμο τον Μάρτιο του 2020 βρήκε την κρουαζιέρα με ένα βιβλίο παραγγελιών κρουαζιερόπλοιων κοντά σε επίπεδα ρεκόρ(113). Ακόμη και με καθυστερήσεις που σχετίζονται με την πανδημία, πολλά από αυτά τα πλοία θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν το 2023 και το 2024.
Αύξηση του στόλου κατά 25% μεσοπρόθεσμα
Μερικά από αυτά τα κρουαζιερόπλοια έχουν ήδη κυκλοφορήσει ενώ κάποιες άλλες παραγγελίες έχουν ακυρωθεί, αλλά σε γενικές γραμμές το βιβλίο παραγγελιών παραμένει αρκετά ενεργό, με 71 πλοία υπό παραγγελία. Πολλά από αυτά τα πλοία βρίσκονται σε προχωρημένα στάδια και θα ταξιδέψουν τα επόμενα χρόνια, ενισχύοντας έτσι τον στόλο της κρουαζιέρας.
Η αύξηση του στόλου θα αντισταθμιστεί εν μέρει, από την απόσυρση κρουαζιερόπλοιων. Η αύξηση της προσφοράς αναμένεται να επιβραδυνθεί το 2025, αλλά η παραγωγική ικανότητα αναμένεται να αυξηθεί περίπου κατά 25% μεσοπρόθεσμα.
Ανοδος κρατήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2023
Η πρόσφατη άνοδος των κρατήσεων έχει περιορίσει τις ανησυχίες, καθώς η ζήτηση βρίσκεται σε ισχυρή τροχιά ανάκαμψης. Καθώς ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει επαναλειτουργήσει, στις αρχές του 2023 σημειώθηκε ρεκόρ νέων κρατήσεων, κάτι που γεμίζει με αισιοδοξία τον κλάδο όσον αφορά την πληρότητα των προγραμματισμένων δρομολογίων.
Η οικονομική επιβράδυνση βρίσκεται σε εξέλιξη, με πολλές προηγμένες οικονομίες να βρίσκονται σε ήπια ύφεση το 2023, η οποία κινδυνεύει να φρενάρει την ανάκαμψη της ζήτησης. Ωστόσο, η ζήτηση για ταξίδια παραμένει επί του παρόντος ανθεκτική, καθώς οι αποταμιεύσεις των καταναλωτών συνεχίζουν να υποστηρίζουν τα ταξίδια κρουαζιέρας.

Ανισορροπία στα μεγέθη κρουαζιερόπλοιων
Ο κύκλος ανάπτυξης της προσφοράς συνεπάγεται ότι ο τομέας της κρουαζιέρας αντιμετωπίζει όχι μόνο την πρόκληση της εκ νέου ανάφλεξης της ζήτησης κρουαζιέρας μετά την πανδημία, αλλά πρέπει επίσης να προσελκύσει σημαντικό αριθμό νέων κρουαζιερόπλοιων για να απορροφήσει νέους επιβάτες.
Ενώ περίπου 2.500 λιμάνια και προορισμοί φιλοξενούν δραστηριότητες κρουαζιέρας, η κατανομή των επισκέψεων στα λιμάνια διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από το μέγεθος των πλοίων. Κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα άνω των 4.500 επιβατών αντιπροσωπεύουν το 16% της συνολικής χωρητικότητας κρουαζιέρας, αλλά επισκέπτονται μόνο 140 λιμάνια παγκοσμίως
Το 49% της δραστηριότητας μεγάλων πλοίων κρουαζίερας φέτος αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε μόλις πέντε λιμάνια (Βαρκελώνη, Μαϊάμι, Μασσαλία, Ρώμη/Τσιβιταβέκια και Σαουθάμπτον).
Τα νέα πλοία στο βιβλίο παραγγελιών θα αλλάξουν περαιτέρω τον συνδυασμό πλοίων και δρομολογίων που λειτουργούν. Ενώ τα πλοία που αποσύρθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν στην πλειοψηφία τους μεσαίου μεγέθους, τα κρουαζιερόπλοια που ναυπηγούνται από την αρχή της πανδημίας αντιπροσωπεύουν τα δύο ακραία τμήματα της αγοράς, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια ή τα μικρότερα κρουαζιερόπλοια πολυτελείας. Αυτό το νέο μείγμα θα επηρεάσει τις επιλογές δρομολογίων και λιμανιών τα επόμενα χρόνια.


Latest News

Οι ΗΠΑ ανοίγουν την πόρτα στον Μαδούρο - «Καμπανάκι» για τα γερασμένα τάνκερ
Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων της Βενεζουέλας είναι σε μεγάλο βαθμό ακατάλληλος για εμπορική εκμετάλλευση

Δέσμη μέτρων για πιο ασφαλή ναυτιλία - Οι 4+1 προτάσεις της Κομισιόν
Πέντε νομοθετικές προτάσεις με στόχο τον εκσυγχρονισμό των κανόνων της ΕΕ

«Τρέχει» με... χίλια η ανάπτυξη στο λιμάνι της Τιεντζίν
Η Τιεντζίν και ο λιμένας της είναι μια από τις σημαντικότερες οικονομικές ζώνες της Κίνας

Σε Σμύρνη και Μάλτα τα πλοία που συγκρούστηκαν στη Χίο - Δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση
Τα πλοία που συγκρούστηκαν κινήθηκαν αυτοδυνάμως στα λιμάνια της Σμύρνης και της Μάλτας

Περισσότερα containeships και bulker για διάλυση
Σημαντική αύξηση του αριθμού των πλοίων που πήγαν για διάλυση, καταγράφει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων

«Έφοδος» στη ναυτιλία - Ποιες είναι οι θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη ζήτηση
Οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων και όχι μόνο ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για έλληνες ναυτικούς

Η κίνηση «ματ» του Λιμενικού μετά τη σύγκρουση πλοίων στη Χίο
Οι άνδρες του Λιμενικού Σώματος κατάφεραν να κυριαρχήσουν στη… σκακιέρα του Αιγαίου.
![Ναυτιλία: Σύγκρουση φορτηγών πλοίων σημαίας Βανουάτου και Σιγκαπούρης στη Χίο [Video]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/ant-2-1024x768-1-600x450.jpg)
Σύγκρουση δύο φορτηγών πλοίων ανοιχτά της Χίου [Video]
Eσπευσαν στο σημείο άμεσα επτά περιπολικά σκάφη

Σύγκρουση δύο επιβατηγών πλοίων στο λιμάνι της Τήνου
Λόγω της σύγκρουσης και της επιθεώρησης θα καθυστερήσει η εκτέλεση των δρομολογίων και έτσι αναμένεται ταλαιπωρία για τους επιβάτες.

Τακτικοί και έκτακτοι έλεγχοι για το αξιόπλοο των πλοίων
Το Λιμάνι του Πειραιά και την Πύλη E7 επισκέφθηκε το πρωί ο υπηρεσιακός υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής