Σε τροχιά για να ξεπεράσει το επίπεδο του 2019, εμφανίζεται ο κλάδος της κρουαζιέρας.

Μέχρι το 2024 αναμένεται να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 16%, σύμφωνα με έκθεση του Oxford Economics.

Κικίλιας: Αυξημένη κατά 15% φέτος η κρουαζιέρα

Το παγκόσμιο κλείσιμο τον Μάρτιο του 2020 βρήκε την κρουαζιέρα με ένα βιβλίο παραγγελιών κρουαζιερόπλοιων κοντά σε επίπεδα ρεκόρ(113). Ακόμη και με καθυστερήσεις που σχετίζονται με την πανδημία, πολλά από αυτά τα πλοία θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν το 2023 και το 2024.

Αύξηση του στόλου κατά 25% μεσοπρόθεσμα

Μερικά από αυτά τα κρουαζιερόπλοια έχουν ήδη κυκλοφορήσει ενώ κάποιες άλλες παραγγελίες έχουν ακυρωθεί, αλλά σε γενικές γραμμές το βιβλίο παραγγελιών παραμένει αρκετά ενεργό, με 71 πλοία υπό παραγγελία. Πολλά από αυτά τα πλοία βρίσκονται σε προχωρημένα στάδια και θα ταξιδέψουν τα επόμενα χρόνια, ενισχύοντας έτσι τον στόλο της κρουαζιέρας.

Η αύξηση του στόλου θα αντισταθμιστεί εν μέρει, από την απόσυρση κρουαζιερόπλοιων. Η αύξηση της προσφοράς αναμένεται να επιβραδυνθεί το 2025, αλλά η παραγωγική ικανότητα αναμένεται να αυξηθεί περίπου κατά 25% μεσοπρόθεσμα.

Ανοδος κρατήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2023

Η πρόσφατη άνοδος των κρατήσεων έχει περιορίσει τις ανησυχίες, καθώς η ζήτηση βρίσκεται σε ισχυρή τροχιά ανάκαμψης. Καθώς ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει επαναλειτουργήσει, στις αρχές του 2023 σημειώθηκε ρεκόρ νέων κρατήσεων, κάτι που γεμίζει με αισιοδοξία τον κλάδο όσον αφορά την πληρότητα των προγραμματισμένων δρομολογίων.

Η οικονομική επιβράδυνση βρίσκεται σε εξέλιξη, με πολλές προηγμένες οικονομίες να βρίσκονται σε ήπια ύφεση το 2023, η οποία κινδυνεύει να φρενάρει την ανάκαμψη της ζήτησης. Ωστόσο, η ζήτηση για ταξίδια παραμένει επί του παρόντος ανθεκτική, καθώς οι αποταμιεύσεις των καταναλωτών συνεχίζουν να υποστηρίζουν τα ταξίδια κρουαζιέρας.

Ανισορροπία στα μεγέθη κρουαζιερόπλοιων

Ο κύκλος ανάπτυξης της προσφοράς συνεπάγεται ότι ο τομέας της κρουαζιέρας αντιμετωπίζει όχι μόνο την πρόκληση της εκ νέου ανάφλεξης της ζήτησης κρουαζιέρας μετά την πανδημία, αλλά πρέπει επίσης να προσελκύσει σημαντικό αριθμό νέων κρουαζιερόπλοιων για να απορροφήσει νέους επιβάτες.

Ενώ περίπου 2.500 λιμάνια και προορισμοί φιλοξενούν δραστηριότητες κρουαζιέρας, η κατανομή των επισκέψεων στα λιμάνια διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από το μέγεθος των πλοίων. Κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα άνω των 4.500 επιβατών αντιπροσωπεύουν το 16% της συνολικής χωρητικότητας κρουαζιέρας, αλλά επισκέπτονται μόνο 140 λιμάνια παγκοσμίως

Το 49% της δραστηριότητας μεγάλων πλοίων κρουαζίερας φέτος αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε μόλις πέντε λιμάνια (Βαρκελώνη, Μαϊάμι, Μασσαλία, Ρώμη/Τσιβιταβέκια και Σαουθάμπτον).

Τα νέα πλοία στο βιβλίο παραγγελιών θα αλλάξουν περαιτέρω τον συνδυασμό πλοίων και δρομολογίων που λειτουργούν. Ενώ τα πλοία που αποσύρθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν στην πλειοψηφία τους μεσαίου μεγέθους, τα κρουαζιερόπλοια που ναυπηγούνται από την αρχή της πανδημίας αντιπροσωπεύουν τα δύο ακραία τμήματα της αγοράς, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια ή τα μικρότερα κρουαζιερόπλοια πολυτελείας. Αυτό το νέο μείγμα θα επηρεάσει τις επιλογές δρομολογίων και λιμανιών τα επόμενα χρόνια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης