
Σε 12 ανήλθαν τα ναυτικά ατυχήματα που καταγράφηκαν πέρυσι σε ελληνικά εμπορικά πλοία 100 κόρων και άνω, συνολικής χωρητικότητας 40.038 κόρων. Τα πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα αναλογούν στο 0,66% του συνόλου της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου και στο 0,10% της ολικής χωρητικότητάς του.
Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, από τα 12 πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα, τα 5 (41,7%) ήταν φορτηγά, τα 6 (50%) ήταν επιβατηγά και το 1 (8,3%) από την κατηγορία λοιπά. Σε 5 πλοία προκλήθηκαν ναυτικά ατυχήματα λόγω βλάβης μηχανής, σε 3 λόγω πρόσκρουσης, σε 1 λόγω βύθισης, σε 1 λόγω σύγκρουσης, σε 1 λόγω πυρκαγιάς ή έκρηξης και σε 1 λόγω λοιπών γεγονότων.
Σύγκρουση πλοίων στο λιμάνι της Κυλλήνης: Πώς έγινε το ατύχημα
Αναφορικά με τα πρόσωπα που έπαθαν ατύχημα:
- Ο αριθμός των ατόμων που έπαθαν ατύχημα σε πλοία ή θαλάσσιες περιοχές ευθύνης λιμενικών αρχών ανήλθε σε 175 άτομα. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2022 σε σχέση με το 2021 δεν σημειώθηκε μεταβολή. Αύξηση 18,2% είχε παρατηρηθεί το 2021 σε σχέση με το 2020. Από τα 175 άτομα που έπαθαν ατύχημα, τα 103 (58,9%) ενεπλάκησαν σε θανατηφόρο ατύχημα και κατέληξαν.
- Από τα 103 άτομα που έπαθαν θανατηφόρο ατύχημα, τα 96 βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών και τα 7 επάνω σε πλοία. Αντίστοιχα, από τα 72 άτομα που έπαθαν μη θανατηφόρο ατύχημα, τα 51 βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών και τα 21 επάνω σε πλοία.
- Αναφορικά με την ηλικία των ατόμων που έπαθαν ατύχημα σε πλοία ή σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών, τα 93 άτομα ήταν άνω των 65 ετών, ενώ κατά το 2021 και το 2020, ήταν 101 και 84 αντίστοιχα.
- Από τα 28 άτομα που έπαθαν ατύχημα επάνω σε πλοίο, τα 7 άτομα έπαθαν θανατηφόρο ατύχημα, ενώ τα 21 είχαν μικροατυχήματα (θλάσεις, διαστρέμματα, κατάγματα, εγκαύματα, ακρωτηριασμός και λοιπά). Από τα 147 άτομα που έπαθαν ατύχημα σε θαλάσσιες περιοχές, δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών, τα 96 άτομα είχαν θανατηφόρο ατύχημα (θάνατοι από πνιγμό ή από άλλη αιτία), τα 22 άτομα είχαν τραυματισμούς που σχετίζονταν με θλάσεις, διαστρέμματα ή κατάγματα και τα 29 άτομα είχαν ατύχημα από άλλες αιτίες.
- Ο συνολικός αριθμός των θανάτων από πνιγμό αυξήθηκε το 2022 σε σχέση με το 2021 κατά 7,5% (από 67 σε 72). Μείωση κατά 9,5% (από 74 σε 67) είχε παρατηρηθεί το 2021 σε σχέση με το 2020.


Latest News

«Συναγερμός» στις ΗΠΑ - Αυξάνεται η συμφόρηση στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής
Απειλείται η ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα από τις κινητοποιήσεις εργαζομένων

Τα πλοία «γίγαντες» επιστρέφουν στις γραμμές Ασίας - Ευρώπης
Όλα σχεδόν τα πλοία γίγαντες εξυπηρετούν το εμπόριο της Άπω Ανατολής με την Ευρώπη

«Ακριβό μου καλοκαίρι» - Καίει το κόστος των ακτοπλοϊκών για δημοφιλείς προορισμούς
Ακόμη πιο δύσκολα θα τα βγάλουν πέρα οι Έλληνες με το συνολικό κόστος του πακέτου των διακοπών φέτος

Οι προτάσεις Κορκίδη για την «απανθρακοποίηση» στις συνδυασμένες μεταφορές
Η περίπτωση της ναυτιλίας και το κόστος μετάβασης

Δημήτρης Φαφαλιός – Intercargo: Η ναυτιλία ζητά δίκαιη αντιμετώπιση
Η Intercargo προτίθεται να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ)

«Μαγνήτης» τα νησιά του Αργοσαρωνικού - Γεμάτα τα καράβια το τριήμερο του Αγ. Πνεύματος
Οι κάτοικοι των Αθηνών προτίμησαν πιο κοντινούς προορισμούς λόγω κόστους

Μαίνεται η... κατάρρευση ναύλων στα containerships
Τι δείχνουν τα στοιχεία από τους δείκτες της Xeneta και της Drewry

Νέα ψηφιακά εργαλεία από το υπουργείο Ναυτιλίας
Για την εξυπηρέτηση πολιτών και ναυτικών χωρίς φυσική παρουσία

Από το μικροσκόπιο περνούν τα τάνκερ στο λιμάνι της Σαντόνγκ
Μεγάλες καθυστερήσεις στην εκφόρτωση πετρελαίου

Η ναυτιλία πρωτοστατεί στην προστασία του περιβάλλοντος
Το μήνυμα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την Παγκόμια Ημέρα Περιβάλλοντος