Ηλεκτρικό αναμένεται να είναι ένα πέντε αυτοκίνητα που θα πουληθούν φέτος στην παγκόσμια αγορά. Αυτό προκύπτει από την έκθεση προοπτικής του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ) που δόθηκε σήμερα Τετάρτη στη δημοσιότητα, σύμφωνα με την οποία οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να αυξηθούν κατά 35% φέτος και θα ανέλθουν στα 14 εκατομμύρια, ενώ ήδη αποτελούν το 18% της αγοράς, από μόλις 4% το 2020.
Ηλεκτροκίνηση: Μπαίνει στην «πρίζα» η Jaguar Land Rover
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προβλέπει ακόμη ότι η στροφή από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μειώσει την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου κατά τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Πάνω από τα μισά από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν μέχρι στιγμής παγκοσμίως βρίσκονται στην Κίνα, η οποία επίσης κυριαρχεί στην παγκόσμια παραγωγή μπαταριών, ενώ πούλησε το 60% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2022.
Τα SUV και τα μεγάλα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν σχεδόν τα δύο τρίτα των μοντέλων με ηλεκτρική μπαταρία στην Κίνα και στην Ευρώπη και ακόμη περισσότερα στις ΗΠΑ.
«Εκτός της Κίνας, είναι ανάγκη οι κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού (OEM) να προσφέρουν προσιτές επιλογές σε ανταγωνιστικές τιμές προκειμένου να καταστεί δυνατή η μαζική υιοθέτηση των EV», αναφέρεται στην έκθεση.
Στις αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες οικονομίες, τα ηλεκτρικά οχήματα με δύο ή τρεις τροχούς είναι περισσότερα από τα αυτοκίνητα. Πάνω από τις μισές ταξινομήσεις τρίτροχων στην Ινδία το 2022 ήταν ηλεκτρικά, σύμφωνα με τη μελέτη.
Απόβαση της Κίνας στην Ευρώπη
Σε ό, τι αφορά τα μερίδια αγοράς στην ηλεκτροκίνηση, η Fitch Solutions έχει εκτιμήσει ότι το μερίδιο των κινέζων κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να αυξηθεί στο 15% το 2025, με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης να έχουν κατά νου τη συμμόρφωσή τους με τους κανόνες της ΕΕ ως προς τις εκπομπές CO2.
Προηγούμενες προσπάθειες που έγιναν από την Κίνα και αφορούσαν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα sedan και SUV έπεσαν στον κενό. Τώρα θα προσπαθήσουν να διεισδύσουν με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρησιμοποιώντας την πολιτική που εφάρμοσε πριν 20 χρόνια η Hyundai και η Kia οι οποίες έδιναν εντυπωσιακές εγγυήσεις για να ενισχύσουν τις αρχικές αμφιβολίες. Σήμερα οι κορεατικές μάρκες έχουν πλέον ανταποκριθεί και πολύ συχνά υπερβαίνουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών στην ποιότητα και το στυλ.
Η Ευρώπη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, μετά την Κίνα και πρόκειται να γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη την επόμενη δεκαετία, κυρίως λόγω των αυστηρών στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Ειδικά μετά τις αποφάσεις να μην επιτρέπονται πωλήσεις αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, πλην αυτών που θα μπορούν να κινηθούν με συνθετικά καύσιμα. Ο αναλυτής της Fitch Solutions, κ. Arieu αναφέρει ότι τα κινέζικα αυτοκίνητα θα βρουν πρόσφορο έδαφος στην Ευρώπη λόγω της χαμηλής τιμής, την ίδια στιγμή που τα αυτοκίνητα των παραδοσιακών κατασκευαστών συνεχώς ανεβάζουν την τιμή κτήσης τους.
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ