Νέα δεδομένα στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων έφεραν η ενεργειακή κρίση και η ακρίβεια, δημιουργώντας συνθήκες έντονου ανταγωνισμού αναφορικά με την κατάσταση στην αγορά για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και την εξέλιξη των προσφορών από τη βιομηχανία και τα σουπερμάρκετ στα επώνυμα.

Η ανάγκη του καταναλωτικού κοινού για καλύτερες τιμές, στην προσπάθεια να καλύψουν καθημερνές ανάγκες, ώθησε σε αύξηση της κατανάλωσης private label προϊόντων συμπαρασύροντας όμως και τα επώνυμα, καθώς οι επιχειρήσεις στην προσπάθειά τους να συγκρατήσουν τα μερίδιά τους αύξησαν τις προσφορές ύστερα από ένα διάστημα που η τάση αυτή στην αγορά είχε καθοδική πορεία.

Τι ανησυχεί το παγκόσμιο λιανεμπόριο

Το γεγονός ότι πλέον το ένα στα τέσσερα προϊόντα που μπαίνει το καλάθι του νοικοκυριού είναι ιδιωτικής ετικέτας φέρνει αλλαγές στις σχέσεις λιανεμπορίου και βιομηχανίας και επιστρέφουν οι προσφορές στα ράφια.

Στο σύνολο των καταναλωτικών αγαθών, τον Ιανουάριο του 2023, η ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα ράφια των ελληνικών σουπερμάρκετ ήταν μεγαλύτερη κατά σχεδόν πέντε φορές σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα. Μόνο τον πρώτο μήνα του έτους, η ιδιωτική ετικέτα αύξησε το μερίδιό της στο 17,7% επί του συνολικού τζίρου, σημειώνοντας ανάπτυξη της τάξης του 21,3%.

Για το σύνολο του 2022, η ιδιωτική ετικέτα κατέγραψε ανάπτυξη 16,4%. Η αύξηση αυτή συνεχίζεται καθώς όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της NielsenIQ ,το πρώτο τρίμηνο του 2023 τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αύξησαν το μερίδιό τους από το 23,8%, που ήταν στο τέλος του 2022, στο 25,4%. Ταυτόχρονα οι κατασκευαστές επώνυμων (branded) προϊόντων προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 66,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 68,2% , σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία της NielsenIQ.

Οπως έχει δείξει έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) η συνεχιζόμενη πληθωριστική κρίση επηρεάζει τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών με έναν στους δύο καταναλωτές να μειώνει τις αγορές του για βασικά καταναλωτικά είδη, π.χ. διατροφή, και η χρηματική δαπάνη αποτελεί πλέον το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων (για 2 στους 3 καταναλωτές).

Προσφορές

Πάντως οι αυξήσεις των τιμών τον τελευταίο χρόνο «γέννησαν» την ανάγκη για εξοικονόμηση χρημάτων στις αγορές και αύξησαν παράλληλα την ανάγκη για περισσότερες προσφορές. Στη λογικήαυτή οι βιομηχανίες και τα σουπερμάρκετ οδηγήθηκαν σε προσφορές προς τους καταναλωτές που προσέφεραν εξοικονόμηση της τάξης του 13% στο σύνολο των ετήσιων αγορών. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος που πλησιάζει τα 400 ευρώ ετησίως για το 2022-23, λόγω και της αύξησης της δαπάνης των νοικοκυριών εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων.

Με δεδομένο ότι περισσότεροι από έξι στους δέκα καταναλωτές προτιμούν τις χαμηλότερες τιμές αντί των προσφορών και το 43% κυνηγούν τις προσφορές, σύμφωνα με έρευνες, η μάχη προσφορών έναντι προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας θα φουντώσει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Πύργος Πειραιάς: Λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum – Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα
Επιχειρήσεις |

Ο Πύργος Πειραιά λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum - Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα

Ο Πύργος Πειραιά υπερβαίνει κατά τρεις βαθμίδες τις ενεργειακές απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας για υφιστάμενα κτήρια και κατατάσσεται στην κατηγορία A+, σύμφωνα με το πρότυπο ΚΕΝΑΚ