Tην επείγουσα «επανεφεύρεση» των ναυαγοσωστικών λέμβων και των μηχανισμών εκτόξευσης τους, ζητά σε δραματικούς τόνους το Φόρουμ Ασφάλειας Πλοίων Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων (CSSF), τα μέλη του οποίου ελέγχουν περισσότερα από τα μισά πλοία σε όλο τον κόσμο.
Το επικίνδυνο έργο της εκτόξευσης σωσίβων λέμβων βρίσκεται στο προσκήνιο εδώ και πολλά χρόνια, με τα δεδομένα να υποδηλώνουν ότι οι σωσίβιες λέμβοι είναι μια εσφαλμένη ονομασία, καθώς κοστίζουν περισσότερες ζωές κατά τη διάρκεια των ασκήσεων εκπαίδευσης από ό,τι σε πραγματικές καταστάσεις διάσωσης.
«Πρέπει να επανεφεύρουμε τη σωσίβια λέμβο και τον εξοπλισμό εκτόξευσης της σε φορτηγά πλοία. Εδώ και πολύ καιρό, βλέπουμε ικανούς ναυτικούς να τραυματίζονται όταν ελευθερώνουν σωσίβιες λέμβους, παρόλο που τα πληρώματα έχουν εκπαιδευτεί και η σωσίβια λέμβος είναι σύγχρονη και πλήρως συμβατή», σχολίασε ο Aslak Ross, πρόεδρος της CSSF.
Πολύπλευρο επιμορφωτικό πρόγραμμα για τους ναυτικούς
Υπάρχει πρόβλημα
«Όλοι γνωρίζουν ότι έχουμε πρόβλημα. Οι ναυτικοί φοβούνται να ρίξουν σωσίβιες λέμβους. Ωστόσο, κανείς δεν έχει προσφέρει μια εύλογη πορεία προς τη λύση του προβλήματος για τα φορτηγά πλοία. Απαιτείται μια αλλαγή για να παρασχεθεί ένα ασφαλές περιβάλλον για τους ναυτικούς και να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη στον σωστικό εξοπλισμό».
Σε μια ανακοίνωση που εκδόθηκε σήμερα, η CSSF ενθαρρύνει τη βιομηχανία, τους νηογνώμονες, τα κράτη σημαίας και τους προμηθευτές να εξετάσουν καινοτόμες λύσεις για να αντικαταστήσουν τις τρέχουσες σωσίβιες λέμβους με μια ασφαλέστερη τεχνολογία. Εναλλακτικά σχέδια είναι ήδη διαθέσιμα για υπεράκτιες εγκαταστάσεις και για εκκένωση επιβατών σε επιβατηγά πλοία μέσω MES (Ναυτικό σύστημα εκκένωσης – Marine Evacuation System).
«Τέτοια συστήματα θα πρέπει να διατίθενται σε φορτηγά πλοία χωρίς καθυστέρηση. Έχει καθυστερήσει η καινοτομία, προκειμένου να να εξαλείψουμε τον κίνδυνο ατυχημάτων με ναυαγοσωστικές λέμβους. Χρειαζόμαστε εγκεκριμένα συστήματα που μπορούν να τοποθετηθούν σε νέα ναυπηγεία – πρέπει να προστατεύσουμε τους ναυτικούς μας», πρόσθεσε ο Ross.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση