Το κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη ποικίλλει, ανάλογα με τις πολιτικές που εφαρμόζουν οι πάροχοι ενέργειας, την υποδομή φόρτισης, το κόστος ενέργειας και τους φόρους.
Μία μελέτη που χρησιμοποίησε δεδομένα από το 2019 και το 2020 ως προς το κόστος της υποδομής ηλεκτρικής ενέργειας και φόρτισης και που δημοσιεύτηκε από το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας το 2022, δείχνει μεγάλες διακυμάνσεις στις τιμές χρέωσης. Διαπίστωσε ότι ο μέσος όρος του κόστους φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι περίπου 50% υψηλότερο στη Γερμανία, την Ιταλία, τη Δανία και το Βέλγιο. Η μελέτη έδειξε ότι το κόστος είναι 0,315 Euro/kWh για χρήστη Wallbox, όταν είναι μόλις 0,170 Euro/kWh για χρήστες απλής πρίζας στο σπίτι. Η Ρουμανία είναι η φθηνότερη χώρα με 0,317 Euro/kWh και η Ελβετία είναι η πιο ακριβή με 0,489 Euro/kWh.
Οι τιμές για φόρτιση στο σπίτι (κατά μέσο όρο kWh) το 2019 ήταν στην Ολλανδία 0,22 Euro, στο Βέλγιο 0,28 Euro, στην Γερμανία 0,30 Euro, στην Γαλλία 0,15 Euro, στην Μ. Βρετανία 0,17 Euro, ενώ ο μέσος όρος της Ευρώπης ήταν Ευρώπη 0,22 Euro. Το 2022, η τιμή για την εγκατάσταση ενός φορτιστή στο σπίτι κυμαινόταν μεταξύ 670 και 1.600 ευρώ, ενώ το 64% των οδηγών φορτίζουν τακτικά στο σπίτι τους το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ηλεκτρικά οχήματα: «Πόλεμος» εκπτώσεων για τα SUV εντός κι εκτός Κίνας
Άλλη μελέτη
Μια άλλη μελέτη της Drive Electric, που δημοσιεύθηκε στις αρχές του 2023, χρησιμοποίησε τα πιο πρόσφατα δεδομένα από το 2021 και το 2022 για να αποκαλύψει τις τιμές χρέωσης στην Ευρώπη. Οι πέντε κορυφαίες χώρες με τη μεγαλύτερη αύξηση τιμών σε ένα χρόνο είναι η Εσθονία 0,71 Euro (+146,6%), η Πολωνία 0,36 Euro (+125,7%), η Σουηδία 0,61 Euro (+87,3%), η Σλοβακία 0,42 Euro (+81,2), η Λιθουανία 0,69 Euro (+73,7%).
Η μελέτη, η οποία περιελάμβανε 30 ευρωπαϊκές χώρες, δείχνει ότι ενώ οι αυξήσεις των τιμών παρέμειναν σχετικά χαμηλότερες, το κόστος χρέωσης στη Δανία, τη Γερμανία, το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία, την Ισπανία και την Αυστρία παρέμεινε υψηλό. Έτσι το κόστος στην Δανία ήταν 1,03 Euro (+27,8%), στην Γερμανία 0,98 Euro (+31,7%), στο Βέλγιο 0,91 Euro (+61,9%), στην Ισπανία 0,72 Euro (+56,0%), στην Ολλανδία 0,72 Euro (+10,1%), στην Μ. Βρετανία 0,71 Euro (+22,9%), στην Αυστρία 0,69 Euro (+52,5%) και στην Ιταλία 0,68 Euro (+46,8%).
Από την άλλη, οι ευρωπαϊκές χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις σε τιμές χρέωσης είναι η Νορβηγία 0,29 Euro, η Κροατία 0,31 Euro, η Γαλλία 0,41 Euro, η Ρουμανία 0,42 Euro, η Ελβετία 0,49 Euro και η Φινλανδία 0,49 Euro.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»