Τη σύσταση θέσης Ευρωπαίου Επιτρόπου που θα είναι αρμόδιος για τα θέματα της ναυτιλίας θα ζητήσει με επιστολή του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Κύπριος Πρόεδρος κ. Νίκος Χριστοδουλίδης.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους στο περιθώριο της ετήσιας συνέλευσης του Κυπριακού Επιμελητηρίου σήμερα ο κ. Χριστοδουλίδης ανέφερε ότι «συχνά τους χαρακτηρίζω (σ.σ. τη ναυτιλία) ως την πιο αθόρυβη και πιο παραγωγική βιομηχανία στην Κύπρο και μέσα σε αυτό το πλαίσιο της συνεργασίας που έχουμε και μετά από σχετική συνεννόηση θα αποταθούμε και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή πολύ σύντομα, ζητώντας γραπτώς να εξεταστεί το ενδεχόμενο σύστασης Επιτρόπου που θα ασχολείται με τα θέματα της ναυτιλίας. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, λαμβάνοντας υπόψη και το σημερινό διεθνές περιβάλλον, η ΕΕ να αντιληφθεί τη σημασία της ναυτιλίας, τη γεωπολιτική διάσταση της ναυτιλίας».
Υποψήφια για επανεκλογή στην Κατηγορία Γ’ του IMO η Κύπρος
Μάλιστα αποκάλυψε ότι έχει συζητήσει το θέμα και με την Ελληνική Κυβέρνηση και «θεωρώ ότι Ελλάδα και Κύπρος θα πρέπει να εργαστούμε προς την κατεύθυνση του να αντιληφθεί ακόμα περισσότερο η ΕΕ τη σημασία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, διότι μιλάμε για ευρωπαϊκή ναυτιλία και μια ένδειξη ότι θα αντιληφθούν τη σημασία είναι μέσα από την ενασχόληση ενός Επιτρόπου για τα θέματα της ναυτιλίας».
Τα πλεονεκτήματα της κυπριακής ναυτιλίας
Μιλώντας νωρίτερα στην ετήσια Γενική Συνέλευση του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου που πραγματοποιήθηκε στη Λεμεσό, ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα της κυπριακής ναυτιλίας. Τόνισε μεταξύ άλλων, ότι από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων της, η Κυβέρνηση έχει σχεδιάσει μια ξεκάθαρη στρατηγική για αντιμετώπιση των προκλήσεων στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά και για να διασφαλίσει και να προωθήσει περαιτέρω την εξαιρετική απόδοση του τομέα της κυπριακής ναυτιλίας.
Πρόσθεσε ότι η σύσταση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας έχει σηματοδοτήσει μια νέα εποχή στην κυπριακή ναυτιλία, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο δρόμος για το μέλλον βασίζεται σε μια ολιστική προσέγγιση και μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες.
Επεσήμανε, ακόμα, ότι η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να επιταχύνει τη διαδικασία για εφαρμογή του «One- Stop Shipping-Centre», κάτι που αποτελούσε μακροχρόνιο αίτημα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Αναφερόμενος στις δράσεις που τροχοδρομούνται, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας υπογράμμισε, ανάμεσα σε άλλα, την εκπαίδευση λειτουργών από σχετικά κυβερνητικά τμήματα σε σχέση με τη ναυτιλιακή βιομηχανία, ώστε να αναλάβουν σημαντικούς ρόλους σε νέες Υπηρεσίες που θα λειτουργήσουν. Αναφέρθηκε, επίσης, στην επιτάχυνση της διαδικασίας για την ετοιμασία σχετικής απαραίτητης ναυτιλιακής εταιρικής νομοθεσίας, στην ψηφιακή μετάβαση και άλλα.
Πρόσθεσε ότι στόχος είναι η αειφόρος ανάπτυξη και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της κυπριακής σημαίας, υπογραμμίζοντας πως η Κύπρος έχει εισαγάγει φορολογικά κίνητρα με στόχο τη στήριξη της πράσινης μετάβασης στην κυπριακή ναυτιλία, αλλά και την εφαρμογή περιβαλλοντικών πρακτικών από τους πλοιοκτήτες.
Σημείωσε, επίσης, ότι η Κύπρος βρίσκεται σε πολύ ψηλή θέση τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο και συγκεκριμένα στην 3η θέση στην Ευρώπη, στην 11η παγκοσμίως και στην 1η ως κέντρο διαχείρισης.
Ωστόσο, σημείωσε, αυτή η θέση θα ήταν ακόμη υψηλότερη αν δεν αντιμετωπίζαμε το παράνομο τουρκικό εμπάργκο σε κυπριακά πλοία, κάτι που αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του διεθνούς και ευρωπαϊκού δικαίου.
«Θα συνεχίσουμε να θέτουμε το ζήτημα του παράνομου τουρκικού εμπάργκο σε όλα τα σχετικά φόρα, περιλαμβανομένης της ΕΕ, και θα συνεχίσουμε να υπογραμμίζουμε ότι το εμπάργκο παρεμποδίζει τα συμφέροντα της ίδιας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, αλλά και επηρεάζει το παγκόσμιο εμπόριο», είπε ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης.
Τέλος, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας διαβεβαίωσε ότι η Κυβέρνηση είναι δεσμευμένη να εργαστεί στενά και παραγωγικά με το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, έτσι ώστε να διασφαλιστεί το μέλλον του τομέα και της κυπριακής σημαίας. Σημείωσε, επίσης, ότι η Κυβέρνηση θα συνεχίσει τις προσπάθειές της για διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του φορολογικού συστήματος στον τομέα της ναυτιλίας, αλλά και για περαιτέρω βελτίωση του εργασιακού καθεστώτος.
Αννίτα Δημητρίου: Σταθερός πυλώνας της Οικονομίας
Στην ίδια συνέλευση η Πρόεδρος της Βουλής, κ. Αννίτα Δημητρίου, τόνισε ότι το γεγονός ότι ο τομέας της Ναυτιλίας παρέμεινε ένας δυνατός και σταθερός πυλώνας της Οικονομίας της Κύπρου παρά τις προκλήσεις στη διεθνή οικονομία είναι αξιέπαινο, επαναβεβαιώνοντας, εκ μέρους όλων των μελών της Βουλής των Αντιπροσώπων, τη δέσμευση να συνεχίσει τη στενή συνεργασία με το Επιμελητήριο, για την πρόοδο του Ναυτιλιακού Τομέα στην Κύπρο.
Στην προσφώνησή του, ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, κ. Guy Platten, συγχάρηκε τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου, κ. Παπαδόπουλο για την πρόσφατη επανεκλογή του ως Αντιπρόεδρος στο Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και ευχαρίστησε το Επιμελητήριο για την πολύχρονη και ουσιαστική συμβολή του στο έργο του Οργανισμού, ως προς τη διαμόρφωση ενός ακόμη καλύτερου μέλλοντος για την Παγκόσμια Ναυτιλία. Σε σχέση με τους στόχους ανθρακοποίησης της Ναυτιλίας, ανέφερε ότι η συνεργασία με όλους τους φορείς της αλυσίδας εφοδιασμού είναι απαραίτητη για την χάραξη της πορείας μετάβασης προς την απανθρακοποίηση της Παγκόσμιας Ναυτιλίας.
Τέλος, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, κ. Θέμης Παπαδόπουλος, έκανε αναφορά στα πεπραγμένα του 2022, όσον αφορά την ενεργό δράση και ενέργειες του Επιμελητηρίου προς όφελος της Κυπριακής Ναυτιλίας και στις προοπτικές που έχει ο τομέας για περαιτέρω ανάπτυξη εφόσον αντιμετωπιστούν οι διάφορες προκλήσεις. Ανάφερε επίσης ότι η Ναυτιλία αποτελεί έναν από τους πιο σοβαρούς οικονομικούς πυλώνες της χωράς και αναβαθμίζει το γόητρο της Κύπρου σαν υπερδύναμη στον τομέα της Ναυτιλίας. Ως εκ τούτου τόνισε την ανάγκη μεταξύ άλλων, για την άμεση ολοκλήρωση του «Μονοθυριδικού Ναυτιλιακού Κέντρου Εξυπηρέτησης» στο Υφυπουργείο Ναυτιλίας και την γρήγορη προετοιμασία και έγκριση των κανονισμών για την εφαρμογή της «Ναυτιλιακής Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης». Σε σχέση με το διαχρονικό πρόβλημα του Τουρκικού Εμπάργκο σε Κυπριακά πλοία, ζήτησε την έμπρακτη υποστήριξη της Κυβέρνησης και Διπλωματών ώστε να ασκήσουν την απαραίτητη επιρροή προς την επίλυσή του. Τέλος, τόνισε τη δέσμευση του Επιμελητήριου να συνεχίσει τις προσπάθειες του για την γρήγορη και βιώσιμη πράσινη μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου μέσω της ενεργούς εμπλοκής στου σε αντίστοιχους περιφερειακούς και διεθνείς ναυτιλιακούς οργανισμούς, στους οποίους εκπροσωπεί την Ναυτιλιακή Βιομηχανία εδώ και χρόνια.
Κατά τη διάρκεια της Συνέλευσης, διεξάχθηκαν επίσης εκλογές για την ανάδειξη του νέου δωδεκαμελούς Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου, για την περίοδο 2023-2025. Πρόεδρος του Επιμελητηρίου επανεξελέγη ο κ. Θέμης Παπαδόπουλος για δεύτερη διετής θητεία μαζί με άλλα 11 εξέχοντα διευθυντικά στελέχη εταιρειών Μελών του Επιμελητηρίου.
Latest News
Αθηνά Μαρτίνου: Η κεφαλονίτικη καταγωγή και το όνειρο που έκανε πραγματικότητα
Ποια ήταν η πρωτοπόρος στην παγκόσμια ναυτιλία Αθηνά Μαρτίνου, που έφυγε από τη ζωή την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024
Πέθανε σε ηλικία 97 ετών η εφοπλίστρια Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου
Η Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου μπήκε στη ναυτιλία το 1964 και το 1971 ίδρυσε τoν ναυτιλιακό κολοσσό Thenamaris
Στα 155 δισ. δολάρια οι παγκόσμιες παραγγελίες για νέα πλοία - Γιατί ανεβαίνει το τίμημα
Το 44% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί έχουν τη δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, γεγονός που έχει αυξήσει σημαντικά το κόστος
Σε άνοδο η επιβατική κίνηση στην Κέρκυρα - Η δυναμική του homeporting
Ενίσχυση του ρόλου της Κέρκυρας ως πύλη για την Αδριατική - Περί τους 650.695 επιβάτες και 345 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων
Μέση Ανατολή και τέλος στα κρουαζιερόπλοια «καίει» την κρουαζιέρα
η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων σε επικοινωνία που είχε με την πολιτική ηγεσία, έθεσε σε συζήτηση θέματα που αφορούν την κρουαζιέρα
Έτοιμα τα πρώτα σχολεία στη Θεσσαλία από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών - Συνολικά θα φτάσουν τα 33
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών έχει αναλάβει την αποκατάσταση 33 σχολείων στην περιοχή
Ελληνες και Κινέζοι πλοιοκτήτες πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες πλοίων - Τι είδε ο Xclusiv
Γιατί ο οίκος Xclusiv είδε αυξομειώσεις στις αγοραπωλησίες πλοίων - Στο εννεάμηνο του 2024 άλλαξαν χέρια 332 δεξαμενόπλοια, αξίας περίπου 10 δισ. δολαρίων
Τα κοντέινερ πλήττουν σοβαρά το περιβάλλον - Το αποτύπωμα από 1.382 χαμένα κοντέινερ κάθε χρόνο
Τα χιλιάδες κοντέινερ που έχουν χαθεί στη θάλασσα, επιβαρύνουν το περιβάλλον
Το καυτό ερώτημα για τα Στενά του Ορμούζ
Η ναυτιλία και ολόκληρος ο κόσμος παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα τις συγκρούσεις και ανησυχούν για το μοναδικό πέρασμα στον Περσικό Κόλπο
Κοντά σε συμφωνία ορόσημο για την πράσινη μετάβαση ο ΙΜΟ
Ελπίδες για το στόχο του ΙΜΟ, την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050