Καλό θα ήταν ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ να μην χρειαζόταν να αντιμετωπίζει τα παιδιά στις εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας του σαν πατέρας που παρακολουθεί τον τραπεζικό λογαριασμό.
Η εταιρεία του Meta Platforms βρέθηκε σε μπελάδες με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ για τρίτη φορά την Τετάρτη για τον χειρισμό των δεδομένων νεότερων χρηστών.
Η δημιουργία εσόδων από αυτά είναι δύσκολη, όπως έχουν δείξει άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Αλλά είναι διπλά προβληματικό για τον Ζάκερμπεργκ: Δυσκολεύεται καταρχάς να ενθαρρύνει τα παιδιά να έρθουν στα δίκτυά του και να παραμείνουν.
Η αντιμονοπωλιακή αρχή αυτή την εβδομάδα ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία αξίας 613 δισεκατομμυρίων δολαρίων δεν έλαβε τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία των παιδιών στην πλατφόρμα της Messenger Kids από το 2017 έως το 2019. Θέλει να εμποδίσει τη Meta να επωφεληθεί από την πώληση των δεδομένων που συνέλεγε από χρήστες που ήταν κάτω των 18 ετών, ακόμη και όταν μεγαλώσουν.
Η σαρωτική πρόταση μπορεί να μην αντέξει στο δικαστήριο – έχει ήδη αμφισβητηθεί από έναν από τους επιτρόπους της FTC. Αλλά το αυστηρό μήνυμα από την υπηρεσία δείχνει ότι δεν υποχωρεί ούτε εκατοστό στη Meta όσον αφορά τις βέλτιστες πρακτικές.
Αυτό είναι μόνο ένα πρόβλημα. Το άλλο είναι ότι η Meta δεν μπόρεσε να επανεφεύρει τον εαυτό της έτσι ώστε να μπορεί να θέλξει νέους και νεότερους χρήστες, ούτως ή άλλως. Πάνω από το 20% των χρηστών στις κοινωνικές πλατφόρμες TikTok και Snapchat είναι κάτω των 18 ετών, σε σύγκριση με περίπου 5% στο Facebook και 12% στο Instagram, σύμφωνα με την Insider Intelligence. Στο μεταξύ, η ανάπτυξη των χρηστών της Meta επιβραδύνθηκε, γεγονός που έχει διαβρώσει το μερίδιο αγοράς της στις διαφημίσεις κοινωνικών μέσων. Και δεν είναι από έλλειψη προσπάθειας. Η Meta τον περασμένο μήνα άνοιξε το Horizon Worlds για τους κάτω των 18 ετών, παρά τις αντιδράσεις από ομάδες προστασίας δικαιωμάτων και γερουσιαστές των ΗΠΑ.
Ακόμα κι αν η Meta καταφέρει να πείσει τα παιδιά ότι οι πλατφόρμες της είναι μοντέρνες, η επιχείρησή της θα σακατευτεί εκτός εάν οι γονείς -και οι ρυθμιστικές αρχές- μπορούν να εμπιστευτούν ότι η εταιρεία θα προστατεύσει το απόρρητο των ανηλίκων. Αυτές οι ανησυχίες δεν είναι εντελώς μοναδικές για την εταιρεία του Ζάκερμπεργκ, καθώς αρκετοί νομοθέτες σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες συζητούν νομοθετήματα που θα περιόριζε τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από παιδιά. Ωστόσο, η Meta θα πρέπει να βρει πώς να ευθυγραμμιστεί υπεύθυνα με τα cool παιδιά με τρόπο που να είναι ασφαλής και κερδοφόρος – διαφορετικά θα κινδυνεύσει να χάσει ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.
Latest News
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα προκαλέσει χάος
Οι δασμοί, ειδικά σε μια χώρα, θα οδηγήσουν σε ένα ανίερο οικονομικό και πολιτικό χάος