Με δωμάτιο πεντάστερου ξενοδοχείου μοιάζουν όλο και περισσότερο οι καμπίνες της πρώτης θέσης στα αεροσκάφη. Καναπέδες, διπλά κρεβάτια, τηλεοράσεις, γραφεία, ντουλάπες, μίνι μπαρ, ντούς (!), μέχρι και η δυνατότητα κράτησης σεφ… είναι μερικές από τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι αεροπορικές στους εκλεκτούς πελάτες.

Η ανάγκη για… περισσότερη πολυτέλεια στους ουρανούς επιστρέφει καθώς οι πελάτες με βαθιά τσέπη αγκαλιάζουν ξανά τα αεροπορικά ταξίδια. Οι αεροπορικές εταιρείες ποντάρουν πως αρκετοί άνθρωποι πλέον είναι διατεθειμένοι να πετάξουν… με στυλ, μετά την άρση των περιορισμών της πανδημίας που καθήλωσε τα αεροσκάφη.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Deutsche Lufthansa AG Carsten Spohr, ακόμη και οι ταξιδιώτες αναψυχής δεν διστάζουν να επιλέξουν πρώτη θέση. «Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που μου λέει όλη η ομάδα μου: «Spohr, πρέπει να αναπτύξουμε την πρώτη κατηγορία», είπε στους επενδυτές την περασμένη εβδομάδα.

Οι «ιδιοτροπίες» των επιβατών στα αεροπλάνα-Τι δείχνει αποκαλυπτική έρευνα [γράφημα]

Η γερμανική αεροπορική εταιρεία θα επενδύσει 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα δυο χρόνια για να ανανεώσει τον αεροπορικό της στόλο μεγάλων αποστάσεων. Η Qantas Airways παρουσίασε επίσης μια νέα εκδοχή της πρώτης θέσης, μια «σφαίρα» όπως την ονομάζει που δεν μπορούν να προσεγγίσουν οι απλοί επιβάτες.

Γιατί τώρα;

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών εκτιμά ότι οι αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν απώλειες περίπου 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα τελευταία τρία χρόνια καθώς ο Covid τις προκάλεσε μια άνευ προηγουμένου ζημιά. Χρειάζονται απεγνωσμένα καλύψουν το χαμένο έδαφος και η πρώτη θέση μπορεί να εξελιχθεί σε… χρυσωρυχείο. Τα premium ταξίδια, τα οποία περιλαμβάνουν και business class, επιστρέφουν στο 86% των επιπέδων του 2019, σύμφωνα με την IATA, ενώ η συνολική ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών, συμπεριλαμβανομένης της οικονομικής θέσης, είναι στο 81%.

Ακόμη και με τους ναύλους πρώτης θέσης να είναι περισσότερο από 10 φορές υψηλότεροι από τις τυπικές θέσεις οικονομικής θέσης, η ζήτηση υπάρχει – είτε για κρατήσεις με μετρητά είτε για τη σπάνια ευκαιρία να εξαντληθούν τα μίλια που έχουν συσσωρευτεί σε πιστωτικές κάρτες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

«Υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο ποσό υπερβολικών αποταμιεύσεων», είπε ο David Mann, επικεφαλής οικονομολόγος της Mastercard για την Ασία. «Η προθυμία και η ικανότητα δαπανών δεν φαίνεται ότι θα εξαφανιστεί σύντομα, κάτι που πιθανότατα εξηγεί γιατί οι αεροπορικές εταιρείες κάνουν ανακοινώσεις».

Η Cathay Pacific Airways Ltd. σχεδιάζει επίσης να αναβαθμίσει την πρώτη θέση. Υπάρχει ήδη μεγάλη ζήτηση για τις τρέχουσες θέσεις, οι οποίες είναι διαθέσιμες στις γραμμές Χονγκ Κονγκ-Λονδίνο. Οι καμπίνες περιλαμβάνουν «ένα από τα πιο φαρδιά, πλήρως επίπεδα κρεβάτια στον ουρανό», διάφορα μαλακά μαξιλάρια, σύμφωνα με τον ιστότοπο της αεροπορικής εταιρείας.

Φυσικά, οι ταξιδιώτες πρώτης θέσης έχουν πρόσβαση στα καλύτερα σαλόνια αεροδρομίου και πιτζάμες.

Τι άλλο προσφέρεται;

Την ίδια στιγμή, Qantas και Lufthansa παρουσίασαν δύο καμπίνες πρώτης κατηγορίας που μπορούν να κλείσουν πλήρως με πόρτες, όπως έκαναν οι πρωτοπόροι στις αεροπορικές σουίτες Singapore Airlines Ltd., Emirates και Etihad Airways PJSC.

Τα καθίσματα στις καμπίνες της Lufthansa μπορούν να θερμαίνονται ή να ψύχονται, ενώ υπάρχουν και ντουλάπες για επιπλέον χώρο αποθήκευσης. Επίσης, στο κέντρο της Φρανκφούρτης, ένας προσωπικός βοηθός είναι έτοιμος να υποδεχτεί πελάτες που ταξιδεύουν στην πρώτη θέση και να φροντίσει για όλες τις «ταξιδιωτικές διατυπώσεις γρήγορα και διακριτικά», λέει η γερμανική αεροπορική εταιρεία.

Το κόστος

Μια πτήση Σίδνεϊ – Λος Άντζελες μετ’ επιστροφής στην πρώτη θέση της Qantas κοστίζει σχεδόν 18.000 δολάρια, ενώ Φρανκφούρτη-Τόκιο στη Lufthansa είναι περίπου 15.000 δολάρια. Κόστος που παραμένει πολύ μικρότερο από μια πτήση με ιδιωτικό τζετ. Μια κατηγορία ταξιδιών που γνώρισε μεγάλη άνθηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι άνθρωποι προσπαθούσαν να αποφύγουν τα πλήθη και τους περιορισμούς που σχετίζονται με τους ιούς.

«Η αεροπορική βιομηχανία ανταποκρίνεται σε αυτή τη ζήτηση», δήλωσε η Melanie Lieberman, διευθύνουσα σύνταξη στον ταξιδιωτικό ιστότοπο The Points Guy. Η First class είναι «ένας πολύ ασφαλής, αξιόπιστος τομέας» όπου οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν «για χώρο, ιδιωτικότητα και αποκλειστικότητα, ακόμη και σε δύσκολες οικονομικές περιόδους».

Περισσότερη πολυτέλεια

Τα νεότερα Boeing Co. 787 και Airbus SE A350 της Lufthansa θα έχουν δύο μονόκλινα σουίτες πρώτης κατηγορίας καθώς και ένα δίκλινο που ονομάζεται Suite Plus που μπορεί να χωρέσει δύο άτομα. Έχουν τοίχους ψηλά στην οροφή και πόρτα που κλείνει και θα παρουσιαστούν το 2024.

Η σουίτα «μεταφέρει την αίσθηση της ιδιωτικότητας και της ατομικότητας παρόμοια με ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, μόνο σε υψόμετρο 11 χιλιομέτρων», δήλωσε ο ανώτερος στέλεχος της Lufthansa, Jens Ritter, κατά την παρουσίαση του προϊόντος στο Βερολίνο τον Φεβρουάριο.

Στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου, η business class της Lufthansa θα διαθέτει επίσης σουίτες με τοίχους ψηλούς στο στήθος και συρόμενες πόρτες. Η Qantas, εν τω μεταξύ, έχει χώρο για 14 επιβάτες στην πρώτη θέση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Βαλτιμόρη: Αδιανόητο έργο… η απομάκρυνση των συντριμμιών της γέφυρας
Διεθνή |

Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες

«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ