Σε διαβούλευση τίθεται η κατάρτιση πρότυπων προδιαγραφών για διαγωνισμούς παραχώρησης με αντικείμενο την ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης που περιλαμβάνονται στα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.), που έχουν ήδη εκπονηθεί από 312 Δήμους σε όλη τη χώρα. Πρόκειται για ένα εργαλείο που θα χρησιμοποιηθεί από τους Δήμους όλης της χώρας, οι οποίοι καλούνται να δρομολογήσουν άμεσα τις σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες για την υλοποίηση των Σ.Φ.Η.Ο.
Σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα, «επιταχύνουμε την εγκατάσταση 9000 δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών σε όλα τα αστικά κέντρα της Ελλάδας, διευκολύνοντας τους Δήμους που καλούνται να «τρέξουν» άμεσα τους σχετικούς διαγωνισμούς».
Φορτίζω παντού: Ανοίγει η πλατφόρμα – Κίνητρα και δικαιούχοι
Οι όροι και τα κριτήρια
Με τη δημιουργία του εργαλείου αυτού θεσπίζονται κατάλληλοι, κοινοί, διαφανείς και σύμφωνοι με τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές, κανόνες και όροι για τη διενέργεια των διαγωνισμών. Πιο συγκεκριμένα:
· Καθορίζονται κριτήρια οικονομικής και χρηματο-οικονομικής επάρκειας καθώς και τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, για τη συμμετοχή των υποψηφίων στους διαγωνισμούς.
· Καθορίζονται κριτήρια αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών προσφορών.
· Προτείνεται η βέλτιστη χρονική διάρκεια για τις παραχωρήσεις
· Καθορίζονται οι βασικοί οικονομικοί όροι όπως τα τέλη παραχώρησης και η χρέωση των χρηστών Η/Ο
· Δημιουργείται ένα πλαίσιο εκμετάλλευσης, λειτουργίας, συντήρησης και επέκτασης δικτύου.
· Προτείνονται τεχνικές προδιαγραφές για τον εξοπλισμό φόρτισης.
· Ρυθμίζονται διάφορα θέματα σχετικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των συμβαλλόμενων μερών.
Η δημιουργία του εργαλείου αυτού στοχεύει στη διευκόλυνση των Δήμων κατά τη διαδικασία προετοιμασίας των σχετικών διαγωνισμών, και στην επιτάχυνση των αναγκαίων διαδικασιών. Ακολουθεί την πρόσφατη ενεργοποίηση της δράσης «Φορτίζω Παντού» από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μέσω της οποίας διατίθενται 30 εκατ. ευρώ ειδικά για τη χρηματοδότηση μέρους της αρχικής επένδυσης που θα αναλάβουν να υλοποιήσουν οι ιδιωτικοί φορείς οι οποίοι θα επιλεγούν μέσω των διαγωνισμών παραχώρησης, για την προμήθεια και εγκατάσταση των υποδομών φόρτισης στους χώρους αρμοδιότητας των Δήμων.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε σχετικά:
«Συνεχίζουμε να στηρίζουμε έμπρακτα την πολιτική μετάβασης σε μεταφορές με μηδενικό αποτύπωμα εκπομπών αερίων ρύπων, υλοποιώντας ένα πλέγμα πολιτικών για την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών φόρτισης σε όλη τη χώρα. Με τις πρότυπες προδιαγραφές διαγωνισμών παραχώρησης επιταχύνουμε την εγκατάσταση 9000 δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών σε όλα τα αστικά κέντρα της Ελλάδας, διευκολύνοντας τους Δήμους που καλούνται να «τρέξουν» άμεσα τους σχετικούς διαγωνισμούς. Καλούμε όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς να καταθέσουν τις απόψεις τους επί των πρότυπων προδιαγραφών, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, με σκοπό τη συμπλήρωση και βελτίωσή τους καθιστώντας τες ένα χρήσιμο εργαλείο προς την κατεύθυνση του εξηλεκτρισμού των μεταφορών».
Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, δήλωσε σχετικά:
«Οι πρωτοβουλίες που πήραμε τα προηγούμενα 4 χρόνια, για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, έχουν συντελέσει στο να μετατραπεί η χώρα μας από ουραγό σε πρωτοπόρο μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως προς το ρυθμό ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης. Για να παραμείνουμε σε αυτή τη θέση οφείλουμε να δημιουργήσουμε τις συνθήκες που θα επιτρέψουν την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης ειδικά στα αστικά κέντρα, ανοίγοντας έτσι το δρόμο σε όλους τους πολίτες για να κάνουν αυτή τη μετάβαση σε πιο οικονομικές και πράσινες μεταφορές.
Για αυτό, και σε συνέχεια της πολύ πετυχημένης μεταρρύθμισης που περιλαμβάνει την εκπόνηση Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.) από όλους τους Δήμους της χώρας, με 312 να έχουν ήδη ολοκληρώσει τη σχετική διαδικασία, προχωρούμε στην κατάρτιση πρότυπων προδιαγραφών που θα χρησιμοποιήσουν οι Δήμοι αυτοί για να διενεργήσουν άμεσα διαγωνισμούς παραχώρησης, επιλέγοντας τους πιο κατάλληλους ιδιωτικούς φορείς που θα αναλάβουν την δημιουργία των τόσο απαραίτητων δικτύων δημόσιας φόρτισης μέσα στις πόλεις μας.
Συνεχίζουμε να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε δράσεις με στόχο να κάνουμε τις πόλεις μας βιώσιμες και φιλικές στον πολίτη»!
Latest News
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους
Η ηλεκτροκίνηση της Ευρώπης μένει από... ρεύμα
Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξηγεί γιατί η ΕΕ χάνει τον στόχο της απανθρακοποίησης έως το 2035
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%