Μεγάλη βουτιά που υπερβαίνει το 11% καταγράφει την Τετάρτη η μετοχή της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng, με την αντίδραση της αγοράς να είναι άμεση λίγο μετά την ανακοίνωσή της για κέρδη που υπολείπονταν των προσδοκιών αλλά και για πρόβλεψη που κάνει λόγο για σημαντική μείωση στις πωλήσεις αυτοκινήτων της.

Σε σχέση με τις εκτιμήσεις της Refinitiv, για το πρώτο τρίμηνο η Xpeng είχε τις ακόλουθες επιδόσεις:

Ηλεκτροκίνηση: Έκρηξη παραδόσεων της Li Auto στο α΄ τρίμηνο, αύξηση κατά 66%

Έσοδα: 4,03 δισεκατομμύρια γουάν Κίνας (571,6 εκατομμύρια δολάρια) έναντι εκτιμήσεων για 5,19 δισεκατομμύρια γουάν. Αυτό αντιπροσωπεύει μια βουτιά 50% σε ετήσια βάση.

Καθαρές ζημίες: 2,34 δισεκατομμύρια γουάν έναντι εκτίμησης για 1,9 δισεκατομμύρια. Αυτό το ποσό ήταν μεγαλύτερο και από τις ζημίες 1,7 δισεκατομμυρίων γουάν που αναφέρθηκαν στο ίδιο τρίμηνο του 2022.

Η Xpeng προέβλεψε ότι οι παραδόσεις των οχημάτων της θα κυμαίνονται μεταξύ 21.000 και 22.000 το δεύτερο τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας μια μείωση σε ετήσια βάση κατά 36,1% έως 39,0%.

Η εταιρεία προέβλεψε επίσης έσοδα μεταξύ 4,5 δισεκατομμυρίων γουάν και 4,7 δισεκατομμυρίων γουάν το δεύτερο τρίμηνο, μειωμένα κατά 36,8% έως 39,5% σε ετήσια βάση.

Η Xpeng έχει πληγεί από διάφορους παράγοντες στην εγχώρια αγορά της, την Κίνα. Μπορεί οι αρχές να διέκοψαν ξαφνικά τα αυστηρά μέτρα για τον έλεγχο της Covid-19 τον Δεκέμβριο, ωστόσο, η οικονομική ανάκαμψη στη χώρα ήταν ανισόμετρη με ανάμεικτα δεδομένα. Αυτό έχει επιβαρύνει τις καταναλωτικές δαπάνες.

Η LiAuto, η Νio και οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες

Αλλά η εταιρεία η οποία έχει την έδρα της στο Γκουανγκτζού,  αντιμετωπίζει επίσης έντονο ανταγωνισμό σε ηλεκτρικά οχήματα από άλλες startups όπως η Li Auto και ο Nio καθώς και από καθιερωμένους παίκτες, όπως η Tesla και η BYD, που έχει τη στήριξη του αμερικανού μεγιστάνα των επενδύσεων Γουόρεν Μπάφετ.

Υπενθυμίζεται ότι η Tesla μειώνει τις τιμές στην Κίνα για να τονώσει τη ζήτηση, η οποία επηρέασε επίσης την ανταγωνιστικότητα της Xpeng.

Η Xpeng παρέδωσε 18.230 αυτοκίνητα το πρώτο τρίμηνο, μειωμένα κατά περίπου 47% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Η εταιρεία μετά από αυτά τα δεδομένα αναδιοργανώνει τη διοικητική της δομή και αναδιαρθρώνει την εταιρεία τους τελευταίους μήνες με την ελπίδα να αναζωπυρώσει τη ζήτηση και την ανάπτυξη.

«Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023, προχώρησα σε ενέργειες και αλλαγές στη στρατηγική της εταιρείας, στην οργανωτική δομή και στην ομάδα ανώτατων στελεχών μας, με αποφασιστικότητα», δήλωσε ο He Xiaopeng, Διευθύνων Σύμβουλος της Xpeng.

«Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι θα οδηγήσω την εταιρεία μας σε έναν ενάρετο κύκλο που θα οδηγήσει στην άνοδο των πωλήσεων των προϊόντων μας και του ηθικού της ομάδας μας, στην ικανοποίηση των πελατών και στη φήμη του brand, τα επόμενα τρίμηνα».

Η Xpeng ετοιμάζεται να λανσάρει το νέο της σπορ χρηστικό όχημα φέτος που ονομάζεται G6 σε μια προσπάθεια να αναζωογονήσει τις πωλήσεις και την εικόνα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Καθώς το επερχόμενο λανσάρισμα του G6 και άλλα νέα προϊόντα τροφοδοτούν την ταχεία ανάπτυξη των πωλήσεων, αναμένουμε ότι οι ταμειακές ροές μας από τις δραστηριότητες θα βελτιωθούν σημαντικά», δήλωσε ο συμπρόεδρος της Xpeng, Brian Gu.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green