Τη θετική του πορεία συνέχισε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων κατά τους τέσσερις μήνες του 2023, με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ και έχοντας πλέον στα τέλη Απριλίου ξεπεράσει την επίδραση της εποχικότητας του Πάσχα. Σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων ενισχύθηκε κατά +9,1%, ωστόσο η ανάπτυξη αυτή εξακολουθεί να είναι πληθωριστική, με τους όγκους να υποχωρούν, γύρω στο -3,5%. Σε επίπεδο κατηγοριών, την ανάπτυξη αυτή οδηγούν τα τρόφιμα και ποτά, τόσο τα φρέσκα (+8,9%) όσο και τα τυποποιημένα (+9,3%), κυρίως λόγω της σημαντικής συνεισφοράς τους στο μέσο καλάθι του ελληνικού νοικοκυριού, σε σχέση με τις κατηγορίες του μη τροφίμου.
Ζοφερές προβλέψεις για το λιανεμπόριο – Γιατί έρχεται τσουνάμι λουκέτων
Οι αυξήσεις των τιμών
Μέσα σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον, και με βάση πρόσφατα ευρήματα από έρευνες της NielsenIQ, οι έλληνες καταναλωτές φαίνεται, στη συντριπτική τους πλειοψηφία (97% των ερωτηθέντων), να έχουν ξεκάθαρα αντιληφθεί την αύξηση στις τιμές των προϊόντων, που πωλούνται μέσα από τα super markets. Προσπαθώντας να ανταπεξέλθουν σε αυτό, δηλώνουν σε ποσοστό 68% ότι θα κόψουν τις περιττές δαπάνες και τις πολυτέλειες και θα αγοράζουν μόνο τα βασικά, ενώ ταυτόχρονα 1 στους 3 δηλώνει ότι θα επιλέγει πλέον φθηνότερες μάρκες.
Τις παραπάνω δηλώσεις φαίνεται να επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία πωλήσεων της NielsenIQ, καθώς αφενός καταγράφεται μείωση των πωλήσεων σε κατηγορίες δευτερευούσης σημασίας, όπως είναι για παράδειγμα τα στοματικά διαλύματα (-8,2%) ή τα προϊόντα φροντίδας για τα έπιπλα (-5,1%). Την ίδια στιγμή, το μερίδιο σε αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να κινείται σε ανοδική τροχιά, φτάνοντας σε σύνολο αγοράς στο ιστορικά υψηλό ποσοστό του 25%, με τους καταναλωτές να δηλώνουν ότι επιλέγουν τα Private Labels όχι μόνο για την σχετικά χαμηλή τους τιμή (58% των ερωτηθέντων), αλλά και γιατί είναι εξίσου ποιοτικά με τα επώνυμα, σε ποσοστό άνω του 75%.
Επικεντρώνοντας περαιτέρω την ανάλυσή μας στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας άξιο λόγου αποτελεί το γεγονός ότι ενώ μεσοσταθμικά έχουν αυξήσει την τιμή τους υπερδιπλάσια σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα, την ίδια στιγμή έχουν καταφέρει να συγκρατήσουν τους πωλούμενους όγκους τους, χωρίς να παρουσιάσουν απώλειες, γεγονός που αποδεικνύει την στροφή των καταναλωτών, σε πολλές περιπτώσεις, σε εναλλακτικές χαμηλού κόστους, που θα τους ελαχιστοποιήσουν το συνολικό «out of pocket».
Latest News
Συναλλαγές με το... σταγονόμετρο την 1η Μαΐου - Τι ισχύει με την ειδική τραπεζική αργία
Το διευρωπαϊκό αυτοματοποιημένο σύστημα ταχείας μεταφοράς κεφαλαίων σε συνεχή χρόνο (σύστημα ΤARGET) θα είναι κλειστό την 1η Μαΐου 2024
Ρεκόρ ανεκτέλεστου έργων για την AVAX - Πρόταση για μέρισμα 0,03 ευρώ
Σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 12,6% με παράλληλη μείωση του καθαρού δανεισμού κατά 17,2%
ΕΛΤΟΝ: Στα 176 εκατ. οι πωλήσεις του ομίλου το 2023
Το κρίσιμο εμπορικό μέγεθος που αφορά στις ποσότητες/όγκους των προϊόντων που διακινήθηκαν, η χρήση 2023 σε σχέση με τη χρήση 2022 εμφανίζει οριακή πτώση 3,3% σε επίπεδο Εταιρείας & αύξηση 3,4% σε επίπεδο Ομίλου.
Eurobank: Ο Σπύρος Ζάρκος νέος επικεφαλής Εσωτερικού Ελέγχου
Έχει εμπειρία στον τραπεζικό και ευρύτερο χρηματοοικονομικό τομέα αναφέρει η τράπεζα
Καμία χαλάρωση στα κριτήρια - Με... φειδώ οι χορηγήσεις στεγαστικών
Οι τραπεζικές διοικήσεις έχουν επιλέξει να μεγεθύνουν το ενεργητικό τους με προσεκτικό τρόπο, ώστε να μην υπάρξει πισωγύρισμα
Η αφρικανική σκόνη γεμίζει τα ταμεία των εταιρειών ηλεκτρικών – Ποια συσκευή ξεπουλά
Πώς κινείται η αγορά των λευκών ηλεκτρικών συσκευών το πρώτο τρίμηνο του 2024 - Γιατί μπήκαν στο ψυγείο τα... ψυγεία
Παράσχης (ΔΑΑ): Ανεβάζουμε τον πήχη των εσόδων - Πάνω από 30 εκατ. επιβάτες το 2024
Η διοίκηση του ΔΑΑ είχε δεσμευθεί ότι θα επανεξέταζε τους στόχους για το 2024 με το τέλος του πρώτου τριμήνου
Ποια είναι η startup που φέρνει τα ρομπότ στο χωράφι
Το ρομπότ ζυγίζει περίπου ένα τόνο και έχει τη δυνατότητα να κάνει σχεδόν ό,τι ακριβώς και ο αγρότης
Ποιος αγόρασε το μεγαλύτερο εργοστάσιο παγωτού στην Ελλάδα
Άλλαξε χέρια το μεγαλύτερο εργοστάσιο παγωτού στην Ελλάδα – Η σχέση με το ΤΑΙΠΕΔ
Πόση αύξηση μισθού δίνουν οι επιχειρήσεις για να προσελκύσουν εργαζόμενους ταλέντα
Οι επιχειρήσεις προσφέρουν αύξηση έως 5% για την προσέλκυση εργαζομένων