
Μπορεί ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων να αυξήθηκε κατά 9,1% το πρώτο τετράμηνο του 2023, ωστόσο οι όγκοι των πωλήσεων παρέμειναν πτωτικοί καθώς οι αυξήσεις των τιμών οδηγούν τους καταναλωτές σε περικοπές.
Την εικόνα αυτή δίνουν τα στοιχεία της NielsenIQ, αποδεικνύοντας ότι η αύξηση στην αξία των πωλήσεων είναι πληθωριστική, καθώς οι πωλήσεις, σε όρους όγκου, υποχωρούν σε όλες τις κατηγορίες.
«Οδηγός επιβίωσης» στα σουπερμάρκετ
Οι πωλήσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία, την κούρσα στην αύξηση της αξίας των πωλήσεων οδηγούν τα τρόφιμα και τα ποτά. Τα φρέσκα τρόφιμα παρουσιάζουν αύξηση κατά 8,9% και τα τυποποιημένα 9,3%, κυρίως λόγω της σημαντικής συνεισφοράς τους στο μέσο καλάθι του ελληνικού νοικοκυριού.
Μέσα σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον, με βάση ευρήματα της NielsenIQ, οι έλληνες καταναλωτές, σε ποσοστό 97%, έχουν ξεκάθαρα αντιληφθεί την αύξηση στις τιμές των προϊόντων και προσπαθώντας να αντεπεξέλθουν σε αυτό, οι επτά στους δέκα (68%) δηλώνουν ότι θα κόψουν τις περιττές δαπάνες και τις πολυτέλειες και θα αγοράζουν μόνο τα βασικά, ενώ ο ένας στους τρεις δηλώνει ότι θα στραφεί πλέον σε φθηνότερες μάρκες προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του.
Η στροφή
Η στροφή αυτή των καταναλωτών μόνο στα αναγκαία αγαθά εξαιτίας των αυξημένων τιμών γίνεται εμφανής από τα στοιχεία πωλήσεων της NielsenIQ, καθώς καταγράφεται μείωση των πωλήσεων σε κατηγορίες δευτερευούσης σημασίας, όπως είναι για παράδειγμα τα στοματικά διαλύματα (-8,2%) ή τα προϊόντα φροντίδας για τα έπιπλα (-5,1%).
Την ίδια στιγμή, το μερίδιο σε αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να κινείται σε ανοδική τροχιά, φτάνοντας σε σύνολο αγοράς στο ιστορικά υψηλό ποσοστό άνω του 25%, με τους καταναλωτές να δηλώνουν ότι επιλέγουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όχι μόνο για τη σχετικά χαμηλή τους τιμή αλλά και γιατί είναι εξίσου ποιοτικά με τα επώνυμα, σε ποσοστό άνω του 75%.


Latest News

Γκεοργκίεβα (ΔΝΤ): Αυτό που βλέπουμε στην Ελλάδα είναι αυτό που θα θέλαμε να δούμε παντού
Πιερρακάκης: Ατενίζουμε το μέλλον πιο αισιόδοξα - Τι είπε η διευθύντρια του ΔΝΤ μετά τη συνάντησή της με τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Νέο τοπίο στα αποταμιευτικά προϊόντα - Πώς η ΕΚΤ αλλάζει τον χάρτη
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει μειώσει επτά φορές από τον περασμένο Ιούνιο τα επιτόκια

Δημογραφικό: Το «αγκάθι» στα...σπλάχνα της ελληνικής οικονομίας
Είναι χαρακτηριστικό πως η ηλικιακή ομάδα των 30-44 ετών βαίνει αναλογικά μειούμενη, ενώ αυξάνονται οι εργαζόμενοι άνω των 65 ετών

Προς κατάργηση (;) το τέλος επιτηδεύματος στα Airbnb - Το παρασκήνιο και οι αντιδράσεις
Πρώτη νίκη του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων (STAMA) στο ΣτΕ για τα Airbnb

Πώς να κερδίσετε φορο-μπόνους με ανακαίνιση κατοικίας – Έως 16.000 ευρώ η μείωση φόρου
Διατηρείται για ακόμη ένα έτος η έκπτωση φόρου – Προϋποθέσεις και «κόφτες»

Οι 10 + 3 κρίσιμες ερωταπαντήσεις για τα νέα συμβόλαια ακινήτων
Όλες οι πληροφορίες που χρειάζονται οι ιδιοκτήτες μέχρι την πλήρη έναρξη λειτουργίας των Κτηματολογικών Γραφείων

La Repubblica: Θετική αποτίμηση της πορείας της ελληνικής οικονομίας
Όπως σημειώνει για τα πλεονάσματα του 2024 πρόκειται για «εξαιρετική επίδοση για μία χώρα όπως η Ελλάδα, η οποία πριν από 15 χρόνια είχε υποστεί υποβάθμιση του δημόσιου χρέους της σε junk bond

Επιστρέφουν τα χρήματα από τους Αναπτυξιακούς Νόμους που δεν αξιοποιήθηκαν - Τι είπε ο Θεοδωρικάκος
Σε ό,τι αφορά στις τιμές του Πάσχα ο κ. Θεοδωρικάκος κάλεσε τους αρχηγούς της αντιπολίτευσης να δείξουν περισσότερη υπευθυνότητα

Οδηγός για τα καταπατημένα - Πώς θα αποκτήσετε τίτλους ιδιοκτησίας
10+3 ερωταπαντήσεις για την απόκτηση των τίτλων ιδιοκτησίας για καταπατημένα ακίνητα – Οι ημερομηνίες «κλειδιά» για την εξαγορά και η διαδικασία για την κατοχύρωση της περιουσίας

Οι «αστερίσκοι» στον δρόμο για το δημόσιο χρέος μέχρι το 2032
Ακόμη και αν αυτή η κυβερνητική πρόβλεψη για δημόσιο χρέος στο 140% του ΑΕΠ το 2027 καταστεί γεγονός, το ελληνικό χρέος θα παραμένει το υψηλότερο στην ευρωζώνη