Η έλλειψη προσφοράς αξιωματικών έχει φτάσει σε επίπεδο ρεκόρ και δεν αναμένεται να βελτιωθεί, οδηγώντας σε άνοδο το κόστος επάνδρωσης των πλοίων, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Manning Annual Review and Forecast που δημοσίευσε η παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία συμβούλων Drewry.

Το έλλειμμα αξιωματικών για το 2023 στην διεθνή ναυτιλία έχει διευρυνθεί στο 9% της παγκόσμιας δεξαμενής πληρωμάτων, το οποίο αντιπροσωπεύει μια σημαντική αύξηση από το περσινό έλλειμμα του 5% και είναι το υψηλότερο επίπεδο από τότε που η Drewry άρχισε να αναλύει την αγορά ναυτικών πριν από 17 χρόνια. Παρόμοια επίπεδα ελλείμματος προβλέπονται για την περίοδο 2023-2028 με βάση τα όρια της προσφοράς νέων ναυτικών που θα είναι διαθέσιμα κατά την περίοδο αυτή. Αν και τα επίπεδα αυτά του ελλείμματος βασίζονται στον αριθμό των πλοίων σε συνδυασμό με παραδοχές για τα επίπεδα πληρώματος και, επομένως, είναι σε μεγάλο βαθμό θεωρητικά, δείχνουν σαφώς ότι η αγορά εργασίας ναυτικών έχει γίνει ιδιαίτερα «στενή», με σημαντικές επιπτώσεις στην πρόσληψη αλλά και στο κόστος επάνδρωσης.

«Λείπουν» 3.500 ναυτικοί ετησίως από την ελληνική ναυτιλία

Οι επιπτώσεις της πανδημίας

Επίσης παρόλο που το 2020 βρίσκεται πίσω μας, αναφέρει η Drewry, οι επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 εξακολουθούν να υφίστανται, καθώς είχε σημαντικό αντίκτυπο όχι μόνο στην εκπαίδευση των πληρωμάτων αλλά και στη συνολική ελκυστικότητα της εργασίας στη θάλασσα. Αυτό οφειλόταν κυρίως στις διάφορες ιστορίες με τα πληρώματα που είχαν εγκλωβιστεί σε πλοία, πολύ συχνά υπό άσχημες συνθήκες.

Δράσεις για την προσέλκυση νέων στη ναυτιλία – Τι σχεδιάζει η ΕΕΕ

Ως αποτέλεσμα, η σημασία της ευημερίας έχει έρθει στο προσκήνιο και η τάση να κοιτάζει κανείς πέρα από τις μισθολογικές τιμές γίνεται μέρα με τη μέρα όλο και πιο ισχυρή, σημειώνει ο οίκος συμβούλων. Στοιχεία όπως η καλή επικοινωνία με την οικογένεια στην πατρίδα, οι άνετες εγκαταστάσεις επί του πλοίου και ένα υποστηρικτικό εργασιακό περιβάλλον αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία, μεταξύ των ναυτικών.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία

Μετά την πανδημία ξέσπασε και ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας ο οποίος δημιούργησε περαιτέρω προκλήσεις στην προσφορά ναυτικών, με πολλά έμπειρα πληρώματα να επιστρέφουν στην πατρίδα τους για να ενταχθούν στο στρατό. Δυστυχώς, δεν διαφαίνεται προς το παρόν τέλος του πολέμου, οπότε ο Drewry αναμένει ότι ο αριθμός των νέων ναυτικών από τη Ρωσία και την Ουκρανία θα είναι πολύ περιορισμένος για κάποιο χρονικό διάστημα.

Ο Drewry προσθέτει ότι η κατάσταση θα γίνει ακόμη πιο δύσκολη καθώς στο μεταξύ αναμένεται περαιτέρω αύξηση του αριθμού των πλοίων στο παγκόσμιο στόλο.

Οι πλοιοκτήτες αναζητούν εναλλακτικές πηγές προσφοράς για να καλύψουν το κενό και οι μισθοί έχουν επίσης αρχίσει να παρουσιάζουν μεγαλύτερη αστάθεια, δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας στελέχωσης της Drewry, Rhett Harris. Ενώ σε τομείς όπως τα containerships και τα πλοία υπεράκτιου εφοδιασμού έχουν ήδη παρατηρηθεί αυξανόμενα μισθολογικά ποσοστά λόγω της δύναμης των κλάδων, αναμένεται ότι το μισθολογικό κόστος θα επιταχυνθεί και για άλλους τύπους πλοίων, εκτιμά ο Drewry.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα