Το βασικό κριτήριο για τη φύτευση των δέντρων το Παρίσι ήταν ιστορικά θέμα αισθητικής: δέντρα όμορφα για να στολίσουν τους γραφικούς δρόμους της πόλης και να δώσουν χρώμα και άφθονη σκιά στους πεζούς.
Αυτή η παράδοση, που πέρασε από τον 19ο αιώνα από τον βαρόνο Haussmann , έχει γεμίσει την πρωτεύουσα με πλατάνια, καστανιές, φλαμουριές και ιαπωνικές παγόδες, μεταξύ άλλων στα Ηλύσια Πεδία, μπροστά από τους Invalides και κατά μήκος του Σηκουάνα.
Καθώς όμως η πόλη προετοιμάζεται για την άνοδο της θερμοκρασίας τις επόμενες δεκαετίες, ανακοινώνει σχέδια που εξετάζουν έναν νέο παράγοντα: δέντρα που είναι πιο ανθεκτικά στη θερμότητα.
Παρίσι: Πόσο πράσινη είναι η πόλη του φωτός;
Νέοι χώροι πρασίνου
«Θα διαφοροποιήσουμε τα δέντρα μας ενόψει της κλιματικής αλλαγής και όλο και πιο συχνών κυμάτων καύσωνα», σχολίασε ο Christophe Najdovski, αντιδήμαρχος χώρων πρασίνου. «Χρειαζόμαστε είδη που θα είναι σε θέση να διαχειριστούν το άγχος της έλλειψης νερού».
Όπως υπογραμμίζει το Bloomberg, η δημιουργία περισσότερων χώρων πρασίνου αποτελεί βασικό συστατικό του νέου σχεδίου αστικοποίησης του Παρισιού, που εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο αργά τη Δευτέρα. Το έργο προωθεί το όραμα της Δημάρχου Anne Hidalgo για μια «βιο-κλιματική» πόλη που βλέπει φυτά να αναδύονται από στέγες και δημόσιες πλατείες, καθώς και τη δημιουργία περισσότερων δημόσιων κατοικιών.
Το εν λόγω σχέδιο περιλαμβάνει τη φύτευση 170.000 δέντρων μέχρι το 2026 — και τη διατήρησή τους στη ζωή για ένα πολύ καλό λόγο: τα δέντρα απορροφούν άνθρακα, καταπολεμούν την ατμοσφαιρική ρύπανση και ανακουφίζουν τη ζέστη των πόλεων.
Αγώνας επιβίωσης
Όμως, ενώ οι εκστρατείες δενδροφύτευση είναι εύκολο να υποστηριχθούν, οι αρχές μερικές φορές αποτυγχάνουν να ακολουθήσουν τους φιλόδοξους στόχους τους. Η έλλειψη σχεδιασμού και χρηματοδότησης για τη συντήρησή τους σημαίνει ότι ορισμένα δέντρα δεν τα καταφέρνουν. Η κλιματική αλλαγή παίζει επίσης σημαντικό ρόλο: στη Μαδρίτη, μόνο το ένα πέμπτο των δενδρυλλίων που φυτεύτηκαν σε ένα τμήμα του Bosque Metropolitano, ενός δάσους που θα περικυκλώσει την ισπανική πρωτεύουσα, επέζησε από εποχές ξηρασίας.
Τα νέα δέντρα
Μεταξύ των ανθεκτικών στις υψηλές θερμοκρασίες δέντρων που το Παρίσι μπορεί να φυτέψει είναι η τουρκική φουντουκιά , ο σφενδάμις του Μονπελιέ , η ευρωπαϊκή τσουκνίδα και η βελανιδιά , τα οποία , όπως και ο πλάτανος, είναι ήδη παρόντα στην πρωτεύουσα. Αλλά η οξιά, πολλές από τις οποίες βρίσκονται στο Parc André Citroën στο 15ο διαμέρισμα, έχουν προσαρμοστεί λιγότερο καλά και πιθανότατα θα είναι καλύτερα σε πιο υγρά κλίματα.
Οι αξιωματούχοι είναι επιφυλακτικοί σχετικά με την υπερβολική εξάρτηση από λίγα μόνο είδη, που θα τα καθιστούσε πιο ευάλωτα στις ασθένειες, και μελετούν άλλα που θα μπορούσαν να φυτευτούν για πρώτη φορά στο Παρίσι. Ένας προκαταρκτικός οδηγός, με προτάσεις σχετικά με το πού θα μπορούσε να τοποθετηθεί κάθε είδος καθώς και τις ανάγκες τους σε νερό και ηλιακό φως, είναι ήδη στο διαδίκτυο . Η πόλη σχεδιάζει να επεκτείνει τον οδηγό ώστε να περιλαμβάνει 180 είδη μέχρι το τέλος του έτους.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος