Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που αποτελεί μια χρονοβόρα διαδικασία για όσους αγοράζουν ένα EV μοντέλο, όπως φαίνεται στο μέλλον θα αποτελεί μια γραφική ανάμνηση, χάρη στην επαγωγική φόρτιση που είναι γνωστή ως ασύρματη. Χωρίς καλώδια και με φόρτιση ακόμη και τη στιγμή που το ηλεκτρικό θα είναι σε κίνηση, η επαγωγική φόρτιση δείχνει να είναι το μεγάλο επιχειρηματικό πρότζεκτ κολοσσών ενέργειας, αυτοκινητοβιομηχανιών και κρατών που θα πρέπει να δημιουργήσουν υποδομές ώστε τα ηλεκτρικά να κυκλοφορούν απρόσκοπτα χωρίς το άγχος της αυτονομίας.
Hδη στη Σουηδία ετοιμάζεται σύντομα να λειτουργήσει ένας μεγάλος αυτοκινητόδρομος, που θα προσφέρει επαγωγική φόρτιση, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μάλιστα η σκανδιναβική χώρα ευελπιστεί να έχει έτοιμο τον συγκεκριμένο δρόμο έως το 2025.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σχεδόν 1 στους 2 οδηγούς χάνει το φθηνότερο τιμολόγιο φόρτισης στο σπίτι
Στην πράξη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν τη δυνατότητα να φορτίζονται επαγωγικά χωρίς να απαιτείται οι οδηγοί τους να επισκεφθούν ένα σταθμό φόρτισης. Το μεγαλεπήβολο σχέδιο προβλέπει ένα δίκτυο ηλεκτρικού… δρόμου που θα αγγίζει τα 3.000 χλμ.! Εκτός από τη Σουηδία, ήδη αρκετές εταιρείες, όπως η Hyundai ετοιμάζουν τα πρώτα μοντέλα – με την ανάλογη τεχνολογία – που θα φορτίζουν με επαγωγικό τρόπο και θα… κουνάνε το μαντίλι στα καλώδια! Στόχος σε λίγα χρόνια το καλώδιο φόρτισης να μη χρειάζεται να βρίσκεται στον χώρο αποσκευών.
Το επόμενο στοίχημα
Πάντως, η σύρματη φόρτιση φαίνεται να έχει μπει στο στόχαστρο της Toyota, που μετά την υδρογονοκίνηση, στην οποία πιστεύει και έχει επενδύσει με μοντέλα όπως το Mirai αλλά και την υβριδική τεχνολογία (με εμπειρία άνω των 20 ετών), η ιαπωνική φίρμα βλέπει την επαγωγική διαδικασία φόρτισης ως το επόμενο στοίχημά της. Το πρώτο δείγμα γραφής είναι έτοιμο και βρίσκεται σε τροχιά εξαντλητικών δοκιμών. Ενα Toyota Rav4 PHEV κατάφερε να διανύσει σχεδόν 2.000 χλμ. χωρίς στάση φορτίζοντας με επαγωγική μέθοδο.
Η δοκιμασία ήταν αρκετά απαιτητική αφού το ιαπωνικό SUV κατάφερε να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια – όντας ένα plug in υβριδικό μοντέλο – και διένυσε για την ακρίβεια 1.942 χλμ. για 100 ώρες. Η διαδρομή ήταν μέσα σε πίστα 200 μέτρων, οβάλ που διέθετε σύστημα ασύρματης τεχνολογίας. Μάλιστα για την επίτευξη του στόχου πήραν μέρος αρκετοί οδηγοί με το αυτοκίνητο να σταμάτα μόνο όταν απαιτούνταν η αλλαγή οδηγών.
Συνολικά η επαγωγική φόρτιση απαλλάσσει τον οδηγό από τη διαδικασία της φόρτισης σε σταθμό δημόσιου ταχυφορτιστή ενώ ο χαμένος χρόνος στην αναμονή και στάση για φόρτιση μειώνονται αισθητά.
Επίσης, ο οδηγός θα χρεώνεται την ενέργεια που έχει δαπανήσει σε εφαρμογή στο smartphone του όπως συμβαίνει και σήμερα με τους παρόχους ρεύματος. Δύο από τις εταιρείες που έχουν περάσει στη φάση της επαγωγικής φόρτισης είναι η Siemens και η Mahle.
Και οι δύο φίρμες ποντάρουν στην ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, όντας μια σημαντική αγορά για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Στη Νορβηγία μια γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων εξοπλίστηκε με σύστημα επαγωγικής φόρτισης, με τα αποτελέσματα να είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων που διανύουν εκατοντάδες χιλιόμετρα ημερησίως.
Latest News
Μια «συννεφιασμένη» εξήγηση για τους καύσωνες
Τα ρεκόρ υψηλών θερμοκρασιών του 2023 αποτέλεσαν γρίφο για τους επιστήμονες, που τώρα φαίνεται να βρήκαν τη λύση του στην απουσία χαμηλών νεφώσεων στην ατμόσφαιρα
Η ηλεκτροκίνηση... μπήκε στο Βατικανό με υπογραφή Mercedes-Benz
Ο Πάπας Φραγκίσκος παρέλαβε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Εντός Δεκεμβρίου η άδεια αποθήκευσης CO2 για τον Πρίνο – Οι ευκαιρίες για βιομηχανία και ναυτιλία
Επιδοτήσεις ύψους μισού δισ. ευρώ για δέσμευση 3,4 εκατ. τόνων CO2 έχει εξασφαλίσει η ελληνική βιομηχανία
Πότε θα δημοσιευθεί η προκήρυξη για το νέο «Εξοικονομώ» - Τα ποσά και οι δικαιούχοι
Μόλις δημοσιευθεί ο οδηγός για το Εξοικονομω 2025, θα ανοίξει το πρόγραμμα για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους
Πρόγραμμα Εξοικονομώ 2025: Επιδοτήσεις έως 100% - Προϋποθέσεις και δικαιούχοι
Οι αιτήσεις για το Εξοικονομώ 2025 θα υποβάλλονται μόνον ηλεκτρονικά και υποχρεωτικά μέσω της πλατφόρμας του προγράμματος.
Όμιλος ΟΤΕ: Πάνω από 90% η εταιρική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2028
Ο Όμιλος ΟΤΕ στοχεύει στην επίτευξη κλιματικής ουδετρότητας έως το 2040 - Θα διαθέτει 828 νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για τεχνικούς έως τις αρχές του 2025
Οι προοπτικές των ΑΠΕ μετά το deal της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ - Συνάντηση Σκυλακάκη με Περιστερη και Al Ramahi
Αφορμή για τη συνάντηση στάθηκε η πρόσφατη ολοκλήρωση της απόκτησης του 70% των μετοχών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και λοιπών μετόχων της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Θα πιάσουν οι μεγαλύτερες εταιρείες τους στόχους μηδενικού άνθρακα; [γραφήματα]
Τι δείχνει η μελέτη της Accenture για τις εκπομπές άνθρακα - Πώς η άνθηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) έχει δυσμενείς συνέπειες
Το αστρονομικό κόστος των ξηρασιών – Κίνδυνος ερημοποίησης της Ελλάδας
H έλλειψη νερού και η συρρίκνωση καλλιεργούμενων εκτάσεων κοστίζει ήδη 300 δισ. δολάρια τον χρόνο
Νέο δικαστικό «όχι» στον Μασκ για τα 56 δισ. που θα λάμβανε από την Tesla
Μια δικαστής του Ντέλαγουερ αποφάσισε ότι ο Ιλον Μασκ εξακολουθεί να μην δικαιούται να λάβει το παχυλό πακέτο αποζημίωσης