Παραδοσιακά τα χιλιόμετρα και η ηλικία ενός αυτοκινήτου ήταν οι κατάλληλοι δείκτες της ποιότητας ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στην αξιολόγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα χρειαστεί, πλέον, να γίνει αποτίμηση και της μπαταρίας, βάσει κάποιων δεδομένων. Αυτό σημαίνει ότι η εκτίμηση για ένα καλό μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα αλλάξει πολύ σύντομα. Θα ισχύσουν νέα δεδομένα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας εργασίας πιστοποίησης μπαταριών της European Car Remarketing Association State of Health, Roland Gagel.
Με δεδομένο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν αρκετά χρόνια στην Ευρώπη, υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό ιδιοκτητών που σκέφτεται να πουλήσει το παλιό το αυτοκίνητό του και να το αντικαταστήσει μ’ ένα καινούριο. Παλιότερη έρευνα είχε δείξει ότι οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σχεδόν σε απόλυτο βαθμό, όταν το αντικαταστήσουν και το νέο τους αυτοκίνητο θα είναι ηλεκτρικό.
Η Ford επενδύει στην… πρίζα – Στόχος η παραγωγή 600.000 ηλεκτρικών οχημάτων τον χρόνο
Το 40% της τιμής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Οι μπαταρίες σήμερα είναι ιδιαίτερα ακριβές και στοιχίζουν περίπου το 40% της τιμής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μπορεί να είναι αξιόπιστες και η τεχνολογία να έχει κάνει πολλά βήματα προόδου, όμως πάντα υπάρχει μια μικρή αβεβαιότητα για την ποιότητά τους. Αυτή η δυσπιστία στην αγορά ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπάρχει μετά από την κακή εμπειρία ορισμένων καταναλωτών από τις μπαταρίες κινητών τηλεφώνων, καθώς θεωρούν ότι δεν μπορούν να έχουν ικανοποιητική ισχύ μετά από 15 χρόνια.
«Ο έλεγχος της κατάστασης της μπαταρίας ενός μεταχειρισμένου EV θα γίνει απαίτηση για την εμπορία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας. Αυτό πρέπει να γίνει προκειμένου να γνωρίζουν οι υποψήφιοι αγοραστές τις πραγματικές ευκαιρίες. Εμείς έχουμε αναπτύξει ένα πρόγραμμα πιστοποίησης για να ελέγχουμε την κατάσταση της μπαταρίας», αναφέρει ο Roland Gagel και συνεχίζει: «Πιστεύω ότι τα ηλεκτρικά οχήματα χωρίς ξεκάθαρα δηλωμένη κατάσταση της μπαταρίας θα είναι πιο δύσκολο να διατεθούν ξανά στην αγορά. Με έναν τυποποιημένο έλεγχο, οι πωλητές αλλά και οι αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα είναι ασφαλείς, όταν πρέπει να γίνει αγοραπωλησία ενός μεταχειρισμένου EV».
Το σίγουρο είναι ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποτελεί μια εντελώς διαφορετική περίπτωση από αυτήν που ισχύει για την αγορά ενός συμβατικού οχήματος. Οι τελικοί αποδέκτες έχουν διαφορετικές ανάγκες και προτεραιότητες από αυτούς που επιλέγουν συμβατικά μοντέλα. Για να απαντηθούν μια σειρά από ερωτήματα, θα πρέπει να γίνει γνωστή η γενικότερη κατάσταση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με την μπαταρία να παίζει σημαντικό ρόλο για την ολοκλήρωση της πώλησης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος