Παραδοσιακά τα χιλιόμετρα και η ηλικία ενός αυτοκινήτου ήταν οι κατάλληλοι δείκτες της ποιότητας ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στην αξιολόγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα χρειαστεί, πλέον, να γίνει αποτίμηση και της μπαταρίας, βάσει κάποιων δεδομένων. Αυτό σημαίνει ότι η εκτίμηση για ένα καλό μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα αλλάξει πολύ σύντομα. Θα ισχύσουν νέα δεδομένα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας εργασίας πιστοποίησης μπαταριών της European Car Remarketing Association State of Health, Roland Gagel.
Με δεδομένο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν αρκετά χρόνια στην Ευρώπη, υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό ιδιοκτητών που σκέφτεται να πουλήσει το παλιό το αυτοκίνητό του και να το αντικαταστήσει μ’ ένα καινούριο. Παλιότερη έρευνα είχε δείξει ότι οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σχεδόν σε απόλυτο βαθμό, όταν το αντικαταστήσουν και το νέο τους αυτοκίνητο θα είναι ηλεκτρικό.
Η Ford επενδύει στην… πρίζα – Στόχος η παραγωγή 600.000 ηλεκτρικών οχημάτων τον χρόνο
Το 40% της τιμής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Οι μπαταρίες σήμερα είναι ιδιαίτερα ακριβές και στοιχίζουν περίπου το 40% της τιμής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μπορεί να είναι αξιόπιστες και η τεχνολογία να έχει κάνει πολλά βήματα προόδου, όμως πάντα υπάρχει μια μικρή αβεβαιότητα για την ποιότητά τους. Αυτή η δυσπιστία στην αγορά ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπάρχει μετά από την κακή εμπειρία ορισμένων καταναλωτών από τις μπαταρίες κινητών τηλεφώνων, καθώς θεωρούν ότι δεν μπορούν να έχουν ικανοποιητική ισχύ μετά από 15 χρόνια.
«Ο έλεγχος της κατάστασης της μπαταρίας ενός μεταχειρισμένου EV θα γίνει απαίτηση για την εμπορία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας. Αυτό πρέπει να γίνει προκειμένου να γνωρίζουν οι υποψήφιοι αγοραστές τις πραγματικές ευκαιρίες. Εμείς έχουμε αναπτύξει ένα πρόγραμμα πιστοποίησης για να ελέγχουμε την κατάσταση της μπαταρίας», αναφέρει ο Roland Gagel και συνεχίζει: «Πιστεύω ότι τα ηλεκτρικά οχήματα χωρίς ξεκάθαρα δηλωμένη κατάσταση της μπαταρίας θα είναι πιο δύσκολο να διατεθούν ξανά στην αγορά. Με έναν τυποποιημένο έλεγχο, οι πωλητές αλλά και οι αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα είναι ασφαλείς, όταν πρέπει να γίνει αγοραπωλησία ενός μεταχειρισμένου EV».
Το σίγουρο είναι ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποτελεί μια εντελώς διαφορετική περίπτωση από αυτήν που ισχύει για την αγορά ενός συμβατικού οχήματος. Οι τελικοί αποδέκτες έχουν διαφορετικές ανάγκες και προτεραιότητες από αυτούς που επιλέγουν συμβατικά μοντέλα. Για να απαντηθούν μια σειρά από ερωτήματα, θα πρέπει να γίνει γνωστή η γενικότερη κατάσταση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με την μπαταρία να παίζει σημαντικό ρόλο για την ολοκλήρωση της πώλησης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Στόλτενμπεργκ: Η κλιματική αλλαγή απειλεί την παγκόσμια ασφάλεια
«Ο αγώνας εναντίον της κλιματικής αλλαγής είναι σημαντικός για την ασφάλεια του NATO»
Γιατί η BYD αντιμετωπίζει προβλήματα σε αγορές του εξωτερικού
Τα προβλήματα σχετίζονται με την πτώση πωλήσεων EV αλλά και σε εσωτερικά ζητήματα
ΔΕΗ, Motor Oil, HELLENiQ ENERGY και βιομηχανίες στη μάχη για το «πράσινο» υδρογόνο
Σε αναμονή για το ρυθμιστικό πλαίσιο
«Πρασινίζει» το Ελ. Βενιζέλος - Εν αναμονή προσφορών για φωτοβολταϊκό σταθμό 35,5 MW
Πρόκειται για μια νέα επένδυση που έχει αρχικά εκτιμηθεί σε 50 εκατ. ευρώ, περιλαμβανομένου του κόστους λειτουργίας και συντήρησης για 8 χρόνια
«Πράσινο φως» για τις γενετικά μεταλλαγμένες μπανάνες – Πού επιτρέπεται η κατανάλωσή τους
Το 2022, τα νοικοκυριά προμηθεύτηκαν κατά κεφαλήν περισσότερες μπανάνες από ό,τι μήλα
«Ανεπαρκή» τα μέτρα της Ελλάδας για τις φυσικές καταστροφές - Τι λέει η Κομισιόν
Η Επιτροπή δεν πιέζει διά της δικαστικής οδού μόνο την Ελλάδα, αλλά και άλλες χώρες, όπως την Ισπανία και την Κύπρο
«Χρυσό» deal στις ΑΠΕ - To ΚΚR εξαγοράζει την γερμανική Encavis με εντυπωσιακό premium
Το deal πραγματοποιείται σε εκτιμώμενη αποτίμηση 15,8x EBITDA και με premium άνω του 50%
Συμμαχία HONDA και NISSAN απέναντι στα κινεζικά EVs
Οι δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας συνεργάζονται μπροστά στον ανταγωνισμό από τους κατασκευαστές χαμηλού κόστους της Κίνας
Έρευνα: Βελτιώθηκε την τελευταία 20ετία η ποιότητα του αέρα στην Ευρώπη
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προειδοποιεί όμως ότι το 98% των Ευρωπαίων ζει σε περιοχές με επικίνδυνα υψηλά επίπεδα μικροσωματιδίων ΡΜ2,5
Νέα στρατηγική προσαρμογής της ΕΕ στα αποτελέσματα της κλιματικής κρίσης
Η στρατηγική της ΕΕ έχει στόχο να ενισχύσει την ικανότητα του μπλοκ να προσαρμόζεται στην κλιματική κρίση