Απογοητευτικά παραμένουν τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, ωστόσο καθώς εισερχόμαστε στον τελευταίο μήνα του τριμήνου υπάρχουν ορισμένα αισιόδοξα θεμελιώδη στοιχεία ζήτησης που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το κλίμα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Στην ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal επισημαίνει ότι αναμένεται αναζωογόνηση της κινεζικής ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος. Οπως εξηγεί στην ανάλυσή του, ενώ το σιδηρομετάλλευμα είναι το κύριο συστατικό της παραγωγής χάλυβα, οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος δεν καθορίζονται μόνο από την παγκόσμια ζήτηση χάλυβα αλλά και από την ίδια την τιμή του σιδηρομεταλλεύματος. Οταν οι τιμές είναι χαμηλές και τα αποθέματα είναι επίσης χαμηλά, η ζήτηση τείνει να αυξάνεται, υποστηρίζοντας τη χρησιμοποίηση τόσο των πλοίων Capesize όσο και των πλοίων Kamsarmax.
BDI: Απαισιοδοξία για την πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου
Επί του παρόντος, οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος έχουν πέσει σε χαμηλά πέντε μηνών εν μέσω ανησυχιών για την ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας.
Ομως ο Γιάννης Παργανάς, αναλυτής της Intermodal, εκτιμά ότι η παραπάνω εξέλιξη θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε αύξηση των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος στο εγγύς μέλλον, καθώς είναι πιθανό οι κινέζοι αγοραστές να εισάγουν περισσότερα από όσα χρειάζονται, επιλέγοντας να δημιουργήσουν αποθέματα.
Να σημειωθεί ότι τα κινεζικά αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος, στο σημερινό επίπεδο των 126 εκατ. τόνων, είναι χαμηλότερα από τον μέσο όρο 5ετίας των 134,6 εκατ. τόνων. Λαμβάνοντας υπόψη την ιστορική ανάλυση, τον Ιούνιο τείνουν να εμφανίζονται χαμηλότερα επίπεδα αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος, μετά την παραδοσιακή περίοδο αιχμής των κατασκευών κατά τους μήνες Μάρτιο – Μάιο.
Η κινεζική ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα στη συνέχεια αυξάνεται, τραβώντας τα αποθέματα σε υψηλότερα επίπεδα. Επιπλέον, καθώς τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος λειτουργούν ως δίχτυ ασφαλείας μεταξύ της προσφοράς σιδηρομεταλλεύματος και της παραγωγής χαλυβουργίας, μπορούμε να δούμε ότι τα τελευταία τρία χρόνια το επίπεδο των 124 εκατ. ευρώ τείνει να είναι το χαμηλότερο σημείο. Γνωρίζουμε επίσης, προσθέτει ο κ. Παργανάς, ότι τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος αυξάνονται όταν οι τιμές του μειώνονται και το αντίστροφο.
Τον Φεβρουάριο του 2023, η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος (SGX TSI 62%) ξεπέρασε το όριο των 130 δολαρίων ανά τόνο εν μέσω αυξανόμενης ζήτησης χάλυβα μετά το τέλος των περιορισμών του Covid-19. Τον Μάρτιο του 2023, η κινεζική παραγωγή χάλυβα ανήλθε σε 95,7 εκατ. τόνους, +16% σε ετήσια βάση. Η ανάγκη για παραγωγή χάλυβα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αντανακλάται επίσης στις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες αυξήθηκαν σε 100,2 εκατ. τόνους τον Μάρτιο, το υψηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2021. Εκτοτε, ωστόσο, τόσο η παραγωγή χάλυβα όσο και οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν, με τα στοιχεία του Απριλίου να διαμορφώνονται σε 92,6 εκατ. και 90,44 εκατ. τόνους (χαμηλό 10 μηνών) αντίστοιχα. Η ισχυρή παραγωγή χάλυβα υποστηρίχθηκε από την άντληση των αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος αντί της αύξησης των εισαγωγών, οδηγώντας στην τρέχουσα πτώση των αποθεμάτων του. Η μείωση της ζήτησης αντανακλάται επίσης στην πτώση των τιμών του σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες έπεσαν κάτω από τα 100 δολ. ο τόνος.
Το ερώτημα
Εξετάζοντας την παραγωγή χάλυβα, το ερώτημα είναι αν η ζήτηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε υγιή παραγωγή, στηρίζοντας έτσι τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος. Πιστεύουμε, επισημαίνει η Intermodal, ότι η παραγωγή θα παραμείνει υποτονική ενόψει των καλοκαιρινών μηνών, όταν οι κινεζικές κατασκευές συνήθως επιβραδύνονται, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες και οι έντονες βροχοπτώσεις στον Νότο εμποδίζουν την υπαίθρια δραστηριότητα, ωστόσο από τον Σεπτέμβριο και μετά η παραγωγή θα μπορούσε να βρει στήριξη, όταν ο καιρός θα είναι πιο ευνοϊκός για την κατασκευή και τα πολυάριθμα μέτρα οικονομικής τόνωσης που εφαρμόζονται από τα τέλη του περασμένου έτους θα αρχίσουν να επηρεάζουν την αγορά ακινήτων.
Συνοψίζοντας, ενώ η κινεζική παραγωγή χάλυβα θα παραμείνει περιορισμένη για το υπόλοιπο του έτους, με μια σύντομη ανάκαμψη να είναι πιθανή τον Σεπτέμβριο, ο συνδυασμός των αδύναμων τιμών σιδηρομεταλλεύματος και των χαμηλών αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος μπορεί να ενθαρρύνει τους κινέζους αγοραστές να εισάγουν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αυτό θα συμπέσει με την παραδοσιακά ισχυρότερη περίοδο των βραζιλιάνικων εξαγωγών σιδήρου τον Αύγουστο, παρέχοντας την απαραίτητη στήριξη στη δυναμική της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών Capesize και Kamsarmax.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια