Σταδιακά η απαισιοδοξία για την πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, φαίνεται να επικρατεί μεταξύ των ανθρώπων της ναυτιλίας.
Σε έρευνα που πραγματοποίησε η ναυλομεσιτική Doric εμφανίζεται αύξηση του αριθμού αυτών που βλέπουν τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς τον Baltic Dry Index (BDI) σε επίπεδα κάτω από τις 2.000 μονάδες.
Ειδικότερα, πέρυσι σχεδόν το 33% των ερωτώμενων από την Doric έβλεπαν τον BDI να κυμαίνεται το 2023 μεταξύ των 2000-2499 μονάδων ενώ ένα 43% εκτιμούσε ότι θα έφτανε πάνω από τις 2.500 μονάδες, με το υπόλοιπο 28% να τον βλέπει χαμηλότερα κάτω από τις 2.000 μονάδες. Δώδεκα μήνες αργότερα πολλά έχουν αλλάξει. Ετσι στην τρέχουσα συγκυρία, το 51% των ερωτώμενων βλέπει τον BDI σε ένα εύρος μεταξύ 1.500 και 1.999 μονάδων.
Πλοία ξηρού φορτίου: Εκτίναξη ναύλων λόγω της Κίνας
Αλλάζει η εικόνα
Από την άλλη πλευρά, δεν λείπουν και οι αναλυτές που θεωρούν ότι η εικόνα θα αρχίσει να αλλάζει μετά το τέλος της κινεζικής πρωτοχρονιάς που φέτος ήταν στις 23 Ιανουαρίου. Οι κινέζοι μπαίνουν στο έτος του λαγού (η κουνελιού) και όπως λέγεται συμβολίζει την υπομονή και την τύχη. Υπομονή και τύχη θα πρέπει να έχουν και οι πλοιοκτήτες των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου που αναμένεται να δουν άνοδο των ναύλων μετά το πέρας των γιορτών για το νέο έτος.
H αύξηση των ημερών παραμονής των πλοίων στα λιμάνια κυρίως της Κίνας, Ινδονησίας και Αυστραλίας σύμφωνα με εκτιμήσεις του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, μπορεί να οδηγήσει σε μια άνοδος των ναύλων με την αύξηση της δραστηριότητας μετά το πέρας των αργιών της κινεζικής πρωτοχρονιάς, τέλος Ιανουαρίου, αρχές Φεβρουαρίου.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda