Οι Ινδοί τινάζουν τη… μπάνκα στον αέρα, καθώς μετά την αγορά 470 αεροσκαφών από την Air India τον Φεβρουάριο, η Indigo προχώρησε σε συμφωνία – ρεκόρ με την Airbus για την προμήθεια 500 επιβατικών αεροπλάνων.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Ινδίας, η Indigo ανακοίνωσε το deal με την Airbus, το οποίο θα κοστίσει αρκετές δεκάδες δισ. δολάρια, ενώ ο εκτιμώμενος ορίζοντας παράδοσης των αεροσκαφών είναι μεταξύ του 2030 και του 2035.

Η Air India ίσως… διπλασιάσει την παραγγελία-μαμούθ


«Αυτό είναι μόνο η αρχή, υπάρχουν κι άλλα που θα ακολουθήσουν. Με την ανάπτυξη της Ινδίας και της ινδικής αεροπορικής αγοράς είναι η κατάλληλη στιγμή για εμάς να προχωρήσουμε σε αυτήν την παραγγελία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της IndiGo, Pieter Elbers, σε συνέντευξη Τύπου, μετά τη συμφωνία για την παραγγελία των 500 αεροσκαφών τελευταίας γενιάς.

Το ιστορικό deal της Air India

Σύμφωνα με τον ξένο Τύπο, η συμφωνία αυτή είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ, επισκιάζοντας την αγορά – μαμούθ της Air India από τις δύο μεγαλύτερες εταιρείας κατασκευής αεροσκαφών, την αμερικανική Boeing και την ευρωπαϊκή Airbus. Αναφερόμενος σε εκείνο το deal, ο Αμερικανός πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, το είχε χαρακτηρίσει «ιστορικό», με τα 470 αεροσκάφη να κοστολογούνται στα 70 δισ. δολάρια.

Η συμφωνία της Air India αφορούσε 210 αεροσκάφη στενής ατράκτου A320neo και 40 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου A350 από την Airbus, τα οποία ο ινδικός αερομεταφορέας θα χρησιμοποιήσει για να ξεκινήσει «μακρινά δρομολόγια σε όλο τον κόσμο», ενώ το deal με την Boeing περιελάμβανε 190 737 MAX, 20 787 Dreamliner και 10 mini-jumbo 777X.


Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραδόσεις της Airbus τον περασμένο μήνα έφτασαν τα 60 αεροσκάφη, σημειώνοντας αύξηση περίπου 30% σε ετήσια βάση και ανεβάζοντας τις παραδόσεις μέχρι στιγμής φέτος σε περισσότερα από 220 αεροσκάφη.

Εκθεση της Barclays

Οι αερομεταφορείς της Ινδίας αυτή τη στιγμή έχουν το δεύτερο μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών, με μερίδιο άνω του 6% των ανεκτέλεστων παραγγελιών του κλάδου, όντας πίσω μόνο από τις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με έκθεση της Barclays της 1ης Ιουνίου.

Ωστόσο μερικοί αναλυτές έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για το ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να παραγγείλουν υπερβολικά πολλά αεροσκάφη στοχεύοντας στον ίδιο αριθμό επιβατών.

Μετά την υπογραφή της συμφωνίας με την IndiGo, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Γκιγιόμ Φορί δήλωσε ότι είναι πρόωρο να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε ρυθμούς παραγωγής αεροσκαφών στενής ατράκτου υψηλότερους από τους προβλεπόμενους 75 ανά μήνα.

Η IndiGo, η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 60% της ινδικής εγχώριας αγοράς, αναμενόταν ευρέως να διατηρήσει την Airbus ως προμηθευτή αεροσκαφών ενός διαδρόμου για να αποσπάσει περαιτέρω οικονομίες κλίμακας.

Συνεχίζει να διεξάγει ξεχωριστές συνομιλίες με την Airbus και την ανταγωνίστρια Boeing για 25 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, τα οποία θα μπορούσαν να είναι είτε αεροσκάφη Airbus A330neos είτε αεροσκάφη Boeing 787, ανέφεραν πηγές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή