Ένα νέο πεδίο ανταγωνισμού με αντικείμενο την πολυτέλεια ανοίγεται μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών .

Παίρνοντας φόρα από την αυξανόμενη ζήτηση για εισιτήρια πρώτης θέσης, κάνοντας εταιρείες όπως η Delta, η United και άλλες να υπερδιπλασιάζουν τις premium καμπίνες τους από 25% σε 75% – νέοι παίκτες μπαίνουν στην κούρσα του ανταγωνισμού, αναζητώντας τρόπους να επωφεληθούν μειώνοντας το «χαμαλίκι» των εμπορικών πτήσεων.

Οι αναταράξεις στις αεροπορικές εταιρείες της Ινδίας θα γίνουν αισθητές στο εξωτερικό

BeOnd

Μεταξύ αυτών, η BeOnd με έδρα τις Μαλδίβες ετοιμάζεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο με απευθείας πτήσεις που συνδέουν την πρωτεύουσα Μαλέ με το Ντουμπάι, το Δελχί και μια σειρά άλλους προορισμούς στη Μέση Ανατολή και την Ασία. Η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα εξυπηρετεί επτά πόλεις μέχρι το τέλος του 2023.

Η premium παροχή της συνίσταται στο ότι όλες οι θέσεις στο αεροσκάφος θα είναι σχεδιασμένες με τέτοιον τρόπο ώστε οι επιβάτες να μπορούν να μεταφέρουν τις αποσκευές τους από το σπίτι μέχρι το ξενοδοχείο τους χωρίς να χρειάζεται να παραδώσουν πριν την πτήση και φτάνοντας στον προορισμό τους να περιμένουν στον χώρο παραλαβής αποσκευών.

Σε ορισμένους προορισμούς, η BeOnd θα μπορεί να πετάει μέσα και έξω από ιδιωτικούς τερματικούς σταθμούς, προσπερνώντας τις μεγάλες ουρές ασφαλείας.

Σε άλλα αεροδρόμια υπόσχεται ταχείες υπηρεσίες μετανάστευσης.

Οι τιμές θα ξεκινούν από περίπου 1.500 δολάρια για απλή μετάβαση.

Οι καμπίνες θα έχουν καθίσματα διαμορφωμένα σε σειρές των δύο, με iPad Pro και ασύρματα ακουστικά να αντικαθιστούν τις παραδοσιακές οθόνες στο πίσω μέρος του καθίσματος.

Η δυνατότητα για κρατήσεις αναμένεται να δοθεί στη διάρκεια του καλοκαιριού, αφού η εταιρεία παραλάβει το πρώτο της αεροπλάνο, ένα αεροσκάφος Airbus A321 με στενό αμάξωμα που έχει μόλις 68 θέσεις αντί για τις τυπικές 220.

Μιλώντας στο Bloomberg, ο CEO της BeOnd Tero Taskila δήλωσε ότι στόχος του είναι να επεκτείνει τον χάρτη διαδρομών του BeOnd σε Αυστραλία και Ευρώπη μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας.

«Θέλουμε πραγματικά να εξαλείψουμε την περιπλοκότητα των ταξιδιών», λέει ο Taskila, προσθέτοντας ότι η BeOnd δεν απευθύνεται σε πελάτες υψηλού εισοδήματος, που έτσι κι αλλιώς στην πλειονότητά τους χρησιμοποιούν ιδιωτικά τζετ. «Ψάχνουμε ανθρώπους που δεν κατάφεραν να βρουν χώρο στην πρώτη θέση σε άλλες αεροπορικές εταιρείες ή δεν μπορούν να την αντέξουν οικονομικά επειδή είναι τετραμελής οικογένεια», λέει.

BermudAir

Η BermudAir στοχεύει να συνδέσει καλύτερα τις ακτές των Βερμούδων με τις ΗΠΑ και συγκεκριμένα τη Βοστώνη.

Fort Lauderdale – Φλόριντα και Γουέτσεστερ  Νέα Υόρκη—με 30 θέσεις αποκλειστικά business-class σε ένα μισθωμένο αεροσκάφος Embraer E175 που μπορεί κανονικά να φιλοξενήσει 88 επιβάτες.

Στην αίτησή της για άδεια ξένου αερομεταφορέα από το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών η εταιρεία αναφέρει ότι προσδοκά να ξεκινήσει τις πτήσεις το συντομότερο δυνατό.

Αν και οι τιμές δεν είναι γνωστές, η ζήτηση αναμένεται να προέλθει από όσους εργάζονται στην υπεράκτια τραπεζική, πυλώνα της οικονομίας των Βερμούδων.

Starlux Airlines

Η Starlux Airlines με έδρα την Ταϊβάν, πετάει ήδη με το  δρομολόγιο Ταϊπέι-Λος Άντζελες από τον Απρίλιο με ένα Airbus 350-900.

Η αυτοχαρακτηριζόμενη «πολυτελής αεροπορική εταιρεία» διαθέτει ξεχωριστές καμπίνες—συμπεριλαμβανομένης της οικονομικής θέσης—και προσφέρει μια premium εμπειρία με περισσότερο χώρο και πραγματικά υψηλά φινιρίσματα, ακόμη και σε πιο προσιτές θέσεις.

Το επιχειρηματικό μοντέλο της Starlux είναι αποδεδειγμένο. Η προσέγγισή του είναι συγκρίσιμη με εκείνη των εκλεκτών της αεροπλοΐας όπως η Singapore Air ή η Qatar.

Η BeOnd, από την άλλη πλευρά, ποντάρει σε μια στρατηγική που μέχρι τώρα δεν είχε μεγάλη επιτυχίας, σχολίασε ο Henry Harteveldt, πρόεδρος και αναλυτής της ταξιδιωτικής βιομηχανίας στο Atmosphere Research Group.

Πηγαίνοντας δεκαετίες πίσω, τουλάχιστον 5-6 αεροπορικές εταιρείες προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα μοντέλο αποκλειστικά premium κατηγορίας και απέτυχαν, υπενθυμίζει, αναφέροντας στις ΗΠΑ τις MGM Grand Air, Regent Air και SilverJet.

Οι luxurious παροχές

Ποια είναι, τελικά, τα χαρακτηριστικά που κάνουν μια αεροπορική εταιρεία να θεωρείται luxurious Τι κάνει μια αεροπορική εταιρεία πολυτελείας;

Πολλές αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν μια κορυφαία εμπειρία πτήσης, αλλά η BeOnd και η Starlux το πάνε παραπέρα: στον δρόμο. Η BeOnd δίνει τη δυνατότητα να στείλει σοφέρ να παραλάβει από το σπίτι τον πελάτη και check-in στο πεζοδρόμιο με υπάλληλο θα παραλάβει τις αποσκευές και θα ελέγξει τα έγγραφα με iPad.

Η Starlux έχει μια συνεργασία με το PS, τον ιδιωτικό πολυτελή τερματικό σταθμό στο Λος Άντζελες, που προσφέρει το δικό του σημείο ελέγχου τελωνείου και ασφάλειας.

Η πρόσβαση σε αυτό απαιτεί συνήθως ετήσια συνδρομή μέλους άνω των 900 δολαρίων ετησίως, ενώ παρέχει και υπηρεσία σοφέρ.

Στις υπηρεσίες πτήσεις και στον σχεδιασμό του εσωτερικού του αεροσκάφους, οι δύο αερομεταφορείς υιοθετούν ριζικά διαφορετικές προσεγγίσεις.

Οι θέσεις της BeOnd, που οριζοντιώνονται, είναι σχεδιασμός της ιταλικής Optimares, η οποία συνήθως εξοπλίζει επιχειρηματικά τζετ για τους εξαιρετικά πλούσιους.

Παρέχεται η δυνατότητα εναλλαγής των οθονών των καθισμάτων με iPad Pro και ασύρματα ακουστικά.

Με μια απλή κίνηση, κάθε tablet φορτώνεται με περιεχόμενο στην προεπιλεγμένη γλώσσα από τον πελάτη.

Η Starlux, από την άλλη, έχει τέσσερις καμπίνες, από πρώτης κατηγορίας έως οικονομική, όλες σχεδιασμένες από την BMW Designworks. Στην business και στην πρώτη θέση, τα καθίσματα ρυθμίζονται σε λειτουργία “Zero G” για την υποστήριξη της πλάτης. Οι οθόνες είναι υπερμεγέθεις σε κάθε καμπίνα και υπάρχουν ρυθμιζόμενα προσκέφαλα έξι κατευθύνσεων.

Ακόμη, έξυπνες πινελιές, όπως η δυνατότητα παραγγελίας γεύματος πριν από την αναχώρηση σε όλες τις κατηγορίες καμπίνας, δείχνουν την προσπάθεια των εταιρειών να θεωρούν τους εαυτούς τους παρόχους φιλοξενίας και όχι απλώς μεταφορείς.

Δύσκολο εγχείρημα

Μια αξιοσημείωτη εξαίρεση από τις προηγούμενες αποτυχίες των premium αεροπορικών εταιρειών είναι η La Compagnie, μια boutique αεροπορική εταιρεία που παρέχει 76 θέσεις, μόνο business class, σε μια καθημερινή πτήση από το Νιούαρκ του Νιου Τζέρσι στο Ορλί του Παρισιού.

Οι τιμές της La Compagnie ξεκινούν από 2.400 δολάρια aller-retour. Πραγματοποιεί επίσης εποχικές υπηρεσίες από το Νιούαρκ στη γαλλική Νίκαια από 2.350 δολάρια.

Η αεροπορική εταιρεία σχεδιάζει να προσθέσει στον στόλο της δύο ακόμη αεροσκάφη έως το 2026, ώστε να επεκτείνει την πτητική της δραστηριότητα μέχρι το Πεκίνο, το Γιοχάνεσμπουργκ ή τη Νότια Αμερική.

Για να πετύχουν τους στόχους οι εταιρείες all-premium, όπως η BeOnd και η BermudAir, θα πρέπει να ακολουθήσουν το παράδειγμα της La Compagnie προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές.

Με αρχικό ναύλο aller – retour από την BeOnd ακριβότερο από της Emirates θα είναι πολύ δύσκολο για τις εταιρείες με τέτοια εξειδίκευση να σταθούν απέναντι στους ανταγωνιστές τους, πολύ περισσότερο να αποκομίσουν κέρδος, εκτιμά ο αναλυτής της αεροπορικής βιομηχανίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Meta: Γιατί μπλόκαρε την ενημέρωση στον Καναδά
Διεθνή |

Πώς το μπλοκάρισμα ελλοχεύει κινδύνους για την ενημέρωση - Τι έγινε στον Καναδά

Το μπλοκάρισμα των συνδέσμων ειδήσεων έχει οδηγήσει σε βαθιές και ανησυχητικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι Καναδοί χρήστες του Facebook ασχολούνται με πληροφορίες σχετικά με την πολιτική - και όχι μόνο...