H μεγαλύτερη συμφωνία αγοράς νέων αεροσκαφών από μια αεροπορική εταιρεία είναι γεγονός, καθώς η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ινδίας, κατέληξε σε deal με την Airbus και την Boeing.
Όπως μεταδίδει το Reuters, η παραγγελία της Air India, η οποία στοχεύει να αναγεννηθεί υπό τη φιλόδοξη ιδιοκτησία του ομίλου Tata Group, αφορά την αγορά 470 επιβατηγών αεροσκαφών και τη μίσθωση άλλων 25. Συγκεκριμένα, η συμφωνία περιλαμβάνει 210 αεροσκάφη στενής ατράκτου A320neo και 40 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου A350 από την Airbus, τα οποία ο ινδικό αερομεταφορέας θα χρησιμοποιήσει για να ξεκινήσει «μακρινά δρομολόγια σε όλο τον κόσμο».
Σχέδιο χιλιάδων προσλήψεων για το 2023 ανακοίνωσε η Boeing
Παράλληλα, η συμφωνία περιλαμβάνει άλλη μία κολοσσιαία παραγγελία 220 αεροσκαφών από την αμερικανική Boeing. Ειδικότερα, η Boeing θα προμηθεύσει την Air India με 190 737 MAX, 20 787 Dreamliner και 10 mini-jumbo 777X.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν χαρακτήρισε τη συμφωνία «ιστορική», ενώ ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν επεσήμανε πως «αυτό το επίτευγμα δείχνει ότι η Airbus και όλοι οι Γάλλοι εταίροι της είναι πλήρως αφοσιωμένοι στην ανάπτυξη νέων τομέων συνεργασίας με την Ινδία».
Η πανδημία και ο στόχος της Tata
Ακόμα και μετά τις σημαντικές αναμενόμενες εκπτώσεις, η συμφωνία αξίζει δεκάδες δισ. δολάρια και θα επισφραγίσει μια ασταθή χρονιά για μια βιομηχανία της οποίας τα αεροσκάφη έχουν και πάλι ζήτηση μετά την πανδημία, αλλά η οποία αντιμετωπίζει αυξανόμενες βιομηχανικές και περιβαλλοντικές πιέσεις.
Η παραγγελία έρχεται λίγες εβδομάδες αφότου η Tata ανακοίνωσε τη συγχώνευση της Air India με τη Vistara, μια κοινοπραξία με τη Singapore Airlines, για τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου αερομεταφορέα πλήρους εξυπηρέτησης και την ενίσχυση της παρουσίας της στους εγχώριους και διεθνείς αιθέρες.
Η συμφωνία αυτή δίνει στην Tata έναν στόλο 218 αεροσκαφών, εδραιώνοντας την Air India ως τον μεγαλύτερο διεθνή αερομεταφορέα της χώρας και τον δεύτερο μεγαλύτερο στην εγχώρια αγορά μετά την ηγέτιδα IndiGo.
Η Air India, με μασκότ το μαχαραγιά, ήταν κάποτε γνωστή για τα πλούσια διακοσμημένα αεροπλάνα της και τις άριστες υπηρεσίες της, αλλά η φήμη της άρχισε να φθίνει στα μέσα της δεκαετίας του 2000, καθώς τα οικονομικά προβλήματα αυξήθηκαν. Ιδρύθηκε από τον JRD Tata το 1932 και κρατικοποιήθηκε το 1953. Η Tata ανέκτησε τον έλεγχο τον περασμένο Ιανουάριο και έκτοτε εργάζεται για να την ξανακάνει αεροπορική εταιρεία παγκόσμιας κλάσης.
«Αεροπορική εταιρεία παγκόσμιας κλάσης»
«Έχουμε δεσμευτεί να οικοδομήσουμε μια αεροπορική εταιρεία παγκόσμιας κλάσης. Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα είναι ένας σύγχρονος στόλος που να είναι αποτελεσματικός και να μπορεί να αποδώσει για όλες τα δρομολόγια», δήλωσε ο ο πρόεδρος της Tata N Chandrasekaran κατά τη διάρκεια ενημέρωσης του Τύπου μέσω τηλεδιάσκεψης.
Στη διαδικτυακή εκδήλωση συμμετείχαν επίσης ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι και ο Γάλλος πρόεδρος, ένδειξη της πολιτικής και οικονομικής σημασίας μιας συμφωνίας στην οποία συμμετέχει η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ινδίας.
«Αυτή η σημαντική συμφωνία δείχνει, μαζί με την εμβάθυνση των σχέσεων μεταξύ της Ινδίας και της Γαλλίας, τις επιτυχίες και τις προσδοκίες του τομέα της πολιτικής αεροπορίας στην Ινδία. Σήμερα, η πολιτική αεροπορία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ανάπτυξης της Ινδίας», δήλωσε ο Μόντι.
Βιομηχανικές πηγές που επικαλείται το Reuters αναφέρουν ότι η Ινδία έχει επανειλημμένα πιέσει την Airbus να προσθέσει μια γραμμή τελικής συναρμολόγησης στη χώρα, σε αντιστοιχία με ένα εργοστάσιο στη βόρεια Κίνα, αλλά ο κατασκευαστής αεροσκαφών συνεχίζει να απορρίπτει την ιδέα για οικονομικούς και βιομηχανικούς λόγους.
Ωστόσο, η συμφωνία αναμένεται να έχει και άλλες παρενέργειες, με τον Μακρόν να δεσμεύεται ότι η Γαλλία θα συνεργαστεί με την Ινδία και σε άλλους τομείς πέραν των αεροσκαφών.
Ο Chandrasekaran δήλωσε ότι η Airbus και η Tata κινούνται στην κατεύθυνση ευρύτερων συνεργασιών, συμπεριλαμβανομένης της φιλοδοξίας «να φέρουν (στην Ινδία) την κατασκευή εμπορικών αεροσκαφών κάποια στιγμή στο μέλλον».
«Βλέπουμε αυτή τη στιγμή ως την πιο σημαντική στιγμή για την Air India του ομίλου Tata, την ινδική αεροπορία και τον κατασκευαστικό τομέα στην Ινδία», δήλωσε.
Το μεγαλύτερο deal στα χρονικά
Η συμφωνία σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής για την Air India, η οποία, υπό τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Campbell Wilson, εργάζεται για να αναβιώσει τη φήμη της ως αεροπορική εταιρεία παγκόσμιας κλάσης και να αποτινάξει την εικόνα της καθυστερημένης, υποβαθμισμένης επιχείρησης με γερασμένο στόλο και κακές υπηρεσίες.
Η παραγγελία της Air India αναμένεται να ξεπεράσει τη συμφωνία της American Airlines για 460 αεροσκάφη Airbus και Boeing πριν από μια δεκαετία – καθιστώντας την τη μεγαλύτερη στα χρονικά.
«Είναι σημαντικό για τη βιομηχανία, διότι δεδομένης της πρόσφατης αναταραχής στην αγορά της Κίνας, η εναλλακτική αγορά ανάπτυξης είναι η Ινδία», δήλωσε ο ανεξάρτητος σύμβουλος αεροπορικών μεταφορών Bertrand Grabowski.
«Η Ινδία στέλνει επίσης ένα ισχυρό πολιτικό μήνυμα ότι θέλει να παραμείνει προσκολλημένη στη Δύση σε μια εποχή που η στάση της ως προς τις δυτικές κυρώσεις στη Ρωσία φάνηκε διφορούμενη», δήλωσε ο Grabowski, πρώην τραπεζίτης με μεγάλη εμπειρία σε πολιτικά ευαίσθητες διεθνείς αεροπορικές συμφωνίες.
Latest News
Ανακατεύουν την τράπουλα της ηγεσίας οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε διαρθρωτικές αλλαγές ηγετικών στελεχών για να σώσουν την «παρτίδα»
Reuters: Σχέδια για υποτίμηση του γουάν ενόψει του Trump 2.0
Αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters αναφέρει τα σχέδια της Κίνας για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών