Εμπλοκή προέκυψε στο project που δρομολογεί η Εκκλησία της Ελλάδας στην περιοχή του Σχιστού. Ένα σύνθετο έργο real estate που φιλοδοξεί να μεταμορφώσει ολόκληρη την Δυτική Αττική.
Παρά τη βούληση που εκφράζεται για την υλοποίηση του έργου, πληροφορίες αναφέρουν πως υπάρχει διάσταση απόψεων όσον αφορά στη συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο με την εμπειρία και την τεχνογνωσία που διαθέτει προβλέπεται να αναλάβει την ωρίμανση του project.
Κύκλοι προσκείμενοι στην Εκκλησία που γνωρίζουν την υπόθεση επισημαίνουν πως πράγματι υπάρχει διαφωνία όσον αφορά στους επιμέρους όρους της σύμβασης με το Ταμείο, τονίζοντας πως οι νομικές υπηρεσίες εργάζονται για την εξεύρεση της βέλτιστης δυνατής λύσης.
Ξεκαθαρίζουν πως δεν τίθεται θέμα ακύρωσης ή παγώματος της επένδυσης, και εμφανίζονται αισιόδοξοι για την επίλυση του προβλήματος που προέκυψε με το Ταμείο στις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις. Αναγνωρίζουν ωστόσο πως το χρονοδιάγραμμα έχει πάει πιο πίσω, καθώς η σύμβαση ήταν προγραμματισμένο να υπογραφεί μέσα στον Μάρτιο και πλέον διανύουμε τον Ιούνιο.
Στην αντίπερα όχθη, πηγές του ΤΑΙΠΕΔ υπογραμμίζουν πως από την πλευρά του Ταμείου δεν υπάρχει κανένα ζήτημα όσον αφορά στην υπογραφή της σύμβασης, πλην της νόμιμης αποζημίωσης που πρέπει να λάβει το Ταμείο. Και η οποία όπως σπεύδουν να τονίσουν προβλέπεται από την νομοθεσία.
Η επιλογή του ΤΑΙΠΕΔ ως τεχνικός σύμβουλος δεν ήταν τυχαία αλλά συνειδητή, αφού η Εκκλησία θεωρεί πως θα βοηθήσει με την τεράστια εμπειρία που διαθέτει στην ωρίμανση απαιτητικών project.
«The Green Σχιστό»: Πώς προχωρά το «ιερό» project που θα μεταμορφώσει την Δυτική Αττική
Η συνάντηση Ιερώνυμου – Μητσοτάκη
Υπενθυμίζεται πως το θέμα της επένδυσης στο Σχιστό και τα εμπόδια που υπήρχαν βρέθηκε στο επίκεντρο συνάντησης που είχαν στο Μέγαρο Μαξίμου στις αρχές του τρέχοντος έτους είχαν ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμος μιλώντας πρόσφατα για τη συμφωνία της ΕΚΥΟ με το ΤΑΙΠΕΔ στο project του Σχιστού ανέφερε πως ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στις σχέσεις Εκκλησίας-Κράτους, με φιλόδοξους στόχους αλλά και απτά αποτελέσματα στην καθημερινότητα του πολίτη.
Υπογράμμισε πως το έργο «θα ενδυναμώσει την χώρα μας, θα ωφελήσει το λαό μας, θα ενισχύσει την τοπική κοινωνία και την εθνική μας οικονομία, θα αφήσει για τις επόμενες γενεές ένα πράσινο αειθαλές αποτύπωμα…».
Η ακτινογραφία του «The Green Σχιστό»
Με διακριτικό τίτλο «The Green Σχιστό», η επένδυση αφορά στην αξιοποίηση κτήματος συνολικής έκτασης 3.200 στρεμμάτων στην περιοχή του Σχιστού – Σκαραμαγμά. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει την κατασκευή ενός σύγχρονου κέντρου logistics, οικιστικών χώρων και γραφείων, αλλά και τη δημιουργία περιβαλλοντικού πάρκου (το 85% της έκτασης θα καλύπτεται από πράσινο).
Στο σχέδιο περιλαμβάνεται δάσωση γυμνών τμημάτων του κτήματος, πύκνωση και ενίσχυση του πρασίνου και η δημιουργία ενός περιβαλλοντικού πάρκου 700.000 τ.μ. στο οποίο θα έχει πρόσβαση το κοινό, χωρίς κόστος για τους Ο.Τ.Α. αλλά με δαπάνες συντήρησης, καθαρισμού και φύλαξης του επενδυτή.
Κοινωνικός αντίκτυπος
Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από ιδίους πόρους της Εκκλησίας της Ελλάδος και εκτιμάται να λειτουργήσει σε περίπου τέσσερα χρόνια από σήμερα. Η ΕΚΥΟ ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση, αφού η εκκλησία δεν έχει σκοπό να μεταβιβάσει την κυριότητα του ακινήτου σε τρίτο, αλλά μόνον το δικαίωμα επιφανείας για 99 έτη.
Η συγκεκριμένη έκταση δεν έχει διεκδικήσεις ενώ υπάρχουν κάποιες μισθώσεις που λήγουν και κάποιες που ανανεώνονται με μικρούς χρήστες, κυρίως μεταφορικές. Βρίσκεται σε κομβική θέση, καθώς συνορεύει νοτιοανατολικά με τον Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και βόρεια με την περιοχή του Σκαραμαγκά, τονίζει.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο