Οι πρώτες σταγόνες βροχής που έπεσαν στην Κεντρική Αμερική, έφεραν χαρμόσυνα νέα στα στελέχη της εφοδιαστικής αλυσίδας σε όλο τον κόσμο, διορθώνοντας τις εμπλοκές που είχαν δημιουργηθεί από την έντονη ξηρασία.
Συγκεκριμένα, με την επιστροφή του υγρού καιρού, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά μπόρεσε να αναβάλει τους περαιτέρω περιορισμούς βυθίσματος που επρόκειτο να θέσει σε εφαρμογή χθες και στις 9 Ιουλίου. Μάλιστα, σύμφωνα με τους μετεωρολόγους αναμένονται καταρρακτώδεις βροχές για μεγάλο μέρος αυτής της εβδομάδας.
Η ξηρασία «γονατίζει» τη Διώρυγα του Παναμά – Σε ιστορικά χαμηλά η στάθμη
Η Διώρυγα του Παναμά, που συνδέει τον Ατλαντικό Ωκεανό με τον Ειρηνικό Ωκεανό, είναι μεγάλης σπουδαιότητας για τη ναυτιλία, καθώς διευκολύνει σημαντικά τη ναυσιπλοΐα στην περιοχή. Για αιώνες η εναλλακτική λύση για τους ναυτικούς, δηλαδή o περίπλους της Λατινικής Αμερικής και του φουρτουνιασμένου Ακρωτηρίου Χορν, ήταν ένα πραγματικό νεκροταφείο πλοίων, όπου χιλιάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Η διέλευση μέσω της διώρυγας στην Κεντρική Αμερική συντόμευσε τη διαδρομή προς τον Ειρηνικό κατά περισσότερα από 13.000 χιλιόμετρα – μια πολύ σημαντική εξοικονόμηση κόστους και χρόνου.
Οι περιορισμοί
Το τελευταίο διάστημα όμως παρατηρήθηκε μεγάλη μείωση των βροχοπτώσεων στην Κεντρική Αμερική ως συνέπεια της κλιματικής αλλαγής. Η στάθμη του νερού στη διώρυγα έπεσε, καθιστώντας τη διέλευση ορισμένων πλοίων ολοένα και δυσκολότερη.
Οι περιορισμοί, που τέθηκαν σε ισχύ στις 24 Μαΐου, επέβαλαν στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων neo-Panamax που ήθελαν να διασχίσουν το κανάλι ότι θα πρέπει να είχαν μέγιστο βύθισμα τα 13,56 μέτρα. Περαιτέρω μειώσεις εφαρμόστηκαν στις 29 Μαΐου, με αποτέλεσμα το βύθισμα να μειωθεί στα 13,41 μέτρα.
Αυτό σήμαινε ότι τα containerships που διέσχιζαν τη διώρυγα θα έπρεπε να μεταφέρουν μικρότερο φορτίο, προκειμένου να συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες.
Ανάσα
Πλέον, με την έναρξη των βροχοπτώσεων πρόκειται να δοθεί σταδιακά ένα τέλος στις ουρές που εμφανίστηκαν και στις δύο πλευρές του υδάτινου διαδρόμου.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα