Καθώς, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι επιθυμούν να γνωρίσουν απομονωμένους προορισμούς, η κρουαζιέρα αποστολής αποτελεί την νέα τουριστική τάση της δεκαετίας, σύμφωνα με το CNBC.

Από ζούγκλες μέχρι παγόβουνα, η συγκεκριμένη μορφή ταξιδιών έχει αρχίσει να γίνεται παγκόσμιο trend, κυριώς μετά την πανδημία.

Το πρώτο ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο με γιγάντια ηλιακά πανιά στη θάλασσα το 2030 [εικόνες]

Τι είναι

Οι αναρτήσεις στο Instagram – οι οποίες συχνά παρουσιάζουν ταξίδια στην Ανταρκτική – μπορεί να έδωσαν περισσότερη δημοσιότητα στην αποστολή κρουαζιέρας, αλλά αυτή η μορφή δεν είναι νέα.

Κατά τη διάρκεια μιας κρουαζιέρας αποστολής, μπορεί κάποιος να διασχίσει τη Διώρυγα του Παναμά και να κολυμπήσει με αναπνευστήρα ανάμεσα σε θαλάσσιες χελώνες στο προστατευόμενο από την UNESCO Εθνικό Πάρκο Coiba ή ακόμα και να συναντήσει φυλές ιθαγενών βαθιά μέσα στην πυκνή ζούγκλα. Αυτού του είδους ο τουρισμός, απευθύνεται κυρίως σε άτομα που θέλουν να ξεφύγουν από τα συνηθισμένα και να απολαύσουν μια αξέχαστη εμπειρία.

Η εξέλιξη της κρουαζιέρας αποστολής

Η Lindblad Expeditions με έδρα τις ΗΠΑ άρχισε να μεταφέρει ταξιδιώτες στην Ανταρκτική και τα νησιά Γκαλαπάγκος στα μέσα της δεκαετίας του 1960.

Η εταιρεία ειδικεύεται στις κρουαζιέρες αποστολής, οι οποίες διαφέρουν από τις συμβατικές κρουαζιέρες στο ότι επικεντρώνονται στην εξερεύνηση απομονωμένων, λιγότερο επισκέψιμων ή δυσπρόσιτων προορισμών. Τα μικρότερα πλοία επιτρέπουν επίσης ευελιξία στα δρομολόγια, πράγμα που σημαίνει ότι ο καπετάνιος μπορεί να επιβραδύνει ώστε οι επισκέπτες να παρατηρήσουν πολικές αρκούδες ή έναν φαλαινοκαρχαρία.

Η Aurora Expeditions ταξιδεύει στα παγωμένα νερά της Ανταρκτικής από τότε που η γραμμή κρουαζιέρας μίσθωσε για πρώτη φορά υποτυπώδη ρωσικά παγοθραυστικά για να φτάσουν στην παγωμένη ήπειρο στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

«Τα μπάνια ήταν κοινόχρηστα και στρώναμε τα ρούχα μας στις καμπίνες για να στεγνώσουν», είπε ο Bronwyn Stephenson, ένας βετεράνος αυτού του είδους ταξιδιών.

Σκληρός ανταγωνισμός

Σήμερα, υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των γραμμών κρουαζιέρας αποστολής για την εξασφάλιση των καλύτερων πληρωμάτων. Η εταιρεία Lindblad προσέλαβε πρόσφατα τον υποβρύχιο αρχαιολόγο Mensun Bound, ο οποίος ανακάλυψε αρχαία ναυάγια, και τον πρώην επικεφαλής επιστήμονα της NASA Robert Bindschadler, για να εκπαιδεύσει τους επιβάτες.

Μεγάλη ζήτηση μετά την πανδημία

Ο επικεφαλής μάρκετινγκ της Aurora Expeditions, Hayley Peacock-Gower, δήλωσε ότι υπήρξε μια ισχυρή στροφή προς τα καθηλωτικά, βιωματικά ταξίδια μετά την πανδημία. Καθώς οι ταξιδιώτες επιδεικνύουν ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη φύση, την άγρια ​​ζωή και τον πολιτιστικό τουρισμό, οι γραμμές κρουαζιέρας αποστολής ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα με περισσότερα και ποικίλα δρομολόγια.

Ο Νόα Μπρόντσκι, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της Lindblad Expeditions-National Geographic, περιέγραψε την κρουαζιέρα ως την «ταξιδιωτική τάση της δεκαετίας». «Υπάρχει κάτι πραγματικά ξεχωριστό και μεταμορφωτικό στο να βιώνεις απομακρυσμένους προορισμούς δίπλα σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα», ανέφερε στο CNBC.

Οι τοπ προορισμοί το 2023

Η Lindblad κατέγραψε τις περισσότερες στις 3 Ιανουαρίου, συγκεντρώνοντας περίπου 5,6 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας.

Οι προορισμοί μεαυξημένη ζήτηση φέτος, περιλαμβάνουν την Αλάσκα, τα νησιά Γκαλαπάγκος, την Αρκτική και την Ανταρκτική, ενώ το ενδιαφέρον για την Κόστα Ρίκα είναι αυξημένο κατά 54% από το 2019.

Η εταιρεία ξεκίνησε επίσης νέα δρομολόγια προς τη Γροιλανδία, τη Γαλλική Πολυνησία και την περιοχή Kimberley της Δυτικής Αυστραλίας.

Ο Τζέιμς Κόουλ, ιδρυτής του πρακτορείου κρουαζιέρας Panache Cruises, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, τόνισε ότι η κρουαζιέρα της αποστολής σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας την προηγούμενη δεκαετία — από περίπου 67.000 επιβάτες το 2012 σε 367.557 το 2022.

«Ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων δεν επιθυμεί πλέον ασυνήθιστες διακοπές», είπε. «Οι άνθρωποι λαχταρούν την περιπέτεια… υπάρχει ένας ορισμένος βαθμός ρομαντισμού εδώ που παραπέμπει στην εποχή μεγάλων εξερευνητώ,ν όπως ο Κουστώ και ο Σάκλετον», συμπλήρωσε.

Οι baby boomers

Το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης για κρουαζιέρες αποστολής προέρχεται από την ηλικιακή ομάδα άνω των 55 ετών, δηλαδή τους συνταξιούχους που έχουν το χρόνο και τους πόρους, είπε ο Kόουλ.

Αλλά σημείωσε, ότι ολοένα και περισσότερες περισσότερες οικογένειες μπαίνουν στην αγορά.

Οι Gen Xers και οι millennials αντιπροσωπεύουν μικρότερο ποσοστό πελατών.

Η κρουαζιέρα αποστολής είναι επίσης μια καλή επιλογή για τον αυξανόμενο αριθμό μεμονωμένων ταξιδιωτών.

Υψηλότεροι ναύλοι

Τα πολυτελή πλοία, οι ειδικοί στο πλοίο και οι λιγότεροι επιβάτες μεταφράζονται σε υψηλότερους ναύλους από τις συμβατικές κρουαζιέρες. Οι κρουαζιέρες αποστολής ξεκινούν συχνά από περίπου 1.000 δολάρια ανά άτομο την ημέρα. Τα ταξίδια συνήθως διαρκούν οκτώ έως 15 ημέρες — αν και μερικά μπορεί να διαρκέσουν μέχρι και έναν ολόκληρο μήνα.

Ενώ οι συμβατικές κρουαζιέρες μπορούν να φιλοξενήσουν χιλιάδες άτομα ταυτόχρονα, εταιρείες μικρών κρουαζιέρων όπως η Secret Atlas μπορούν να φιλοξενήσουν μόλις 12 επιβάτες τη φορά.

Περιβαλλοντικές επιπτώσεις

Αν και είναι μικρότερης κλίμακας, οι κρουαζιέρες αποστολής έχουν αντιμετωπίσει κριτική για τη ρύπανση των ωκεανών και τη σύγκρουση με μεγάλα θηλαστικά όπως οι φάλαινες.

Για να καταπολεμήσει ορισμένα από αυτά τα ζητήματα, το πολυτελές ταξιδιωτικό γραφείο Abercrombie & Kent ναυλώνει το πολυτελές παγοθραυστικό Le Commandant Charcot για μια αποστολή στον Βόρειο Πόλο τον επόμενο χρόνο.

«Για να μειωθούν οι εκπομπές στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο, αυτό το πλοίο χρησιμοποιεί LNG ως καύσιμο», δήλωσε η αντιπρόεδρος ανάπτυξης προϊόντων και επιχειρήσεων της εταιρείας Stefanie Schmudde. «Το σκάφος χρησιμοποιεί επίσης υβριδική λειτουργία, με μπαταρίες», πρόσθεσε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης