
Στο στόχαστρο του ευρωπαϊκού τμήματος του παγκοσμίου συμβουλίου αεροδρομίων ΑCI, του ACI Εurope, μπαίνουν οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων που επιβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες με τον γενικό διευθυντή του Ολιβιέ Γιάνκοβιτς να κάνει ανοιχτά λόγο για ενδεχόμενη κερδοσκοπία.
Αεροπορικές εταιρείες: Πολυτέλεια στον αέρα, το νέο πεδίο ανταγωνισμού
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους FT, ο Γιάνκοβιτς δήλωσε ότι οι τιμές των εισιτηρίων έχουν αυξηθεί κατά 30% σε ετήσια βάση φέτος στην Ευρώπη και κάλεσε τις ρυθμιστικές αρχές «να παρακολουθούν το επίπεδο των αεροπορικών ναύλων και να διαπιστώσουν εάν υπάρχει καταχρηστική τιμολόγηση».
Οι τιμές των εισιτηρίων έχουν εκτοξευθεί παρά το αδύναμο οικονομικό περιβάλλον, χάρη στον συνδυασμό της τεράστιας ζήτησης που παρατηρείται μετά την ολική άρση των περιορισμών για την πανδημία και της έλλειψης αεροσκαφών.
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι αυτό που ζητά δεν είναι να περιοριστούν οι ναύλοι, αλλά ότι θεωρεί που είναι «εύλογο» να αμφισβητηθούν οι ανατιμήσεις με το σκεπτικό ότι σε πολλά μεγάλα αεροδρόμια περιορίστηκαν τα τέλη προσγείωσης ενώ οι αεροπορικές εταιρείες ήταν ελεύθερες να χρεώνουν όσο θέλουν.
Ρυθμιστικές αρχές όπως η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο επιβλέπουν την προστασία των καταναλωτών στον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων των επιβατών κατά τη διάρκεια της διακοπής πτήσεων.
Η βρετανική υπηρεσία πολιτική αεροπορίας είχε παρέμβει όταν υπήρξαν προβλήματα όπως το ταξιδιωτικό χάος του περασμένου καλοκαιριού και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνταν στην επιστροφή χρημάτων στους επιβάτες για πτήσεις που ακυρώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ωστόσο, ενώ οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές μπορούν να περιορίσουν τα τέλη προσγείωσης που επιτρέπεται να χρεώνουν τα αεροδρόμια, δεν έχουν κανένα ρόλο στον καθορισμό των αεροπορικών ναύλων που διαμορφώνονται ελεύθερα από τις εταιρείες.
Ανταλλαγή πυρών
Ο Γιάνκοβιτς είπε ότι οι αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να διαμαρτύρονται για τα τέλη προσγείωσης στα αεροδρόμια, τα οποία μετακυλίονται στους επιβάτες μέσω των αεροπορικών εισιτηρίων, ενώ οι ίδιες έχουν τεράστια ισχύ τιμολόγησης τω εισιτηρίων.
Σε απάντηση, ο εμπορικός σύνδεσμος Ailines for Europe, ο οποίος αντιπροσωπεύει αερομεταφορείς όπως η easyJet, η Ryanair και η British Airways, ανακοίνωσε ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών βοήθησε στη μείωση των αεροπορικών ναύλων και διαμόρφωσε οικονομικά αεροπορικά ταξίδια για εκατομμύρια Ευρωπαίους.
«Σε τελική ανάλυση, τα αεροδρόμια – ειδικά τα μεγαλύτερα – εξακολουθούν να λειτουργούν ως φυσικά μονοπώλια, καθιστώντας απαραίτητη τη σταθερή ρυθμιστική εποπτεία για να τα διατηρούνται υπό έλεγχο», ανέφερε.
Οι εντάσεις ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες και στα αεροδρόμια είναι συνήθεις μετά την πανδημία.
Για παράδειγμα, British Airways και Virgin Atlantic, αλλά και άλλες εταιρείες διεκδίκησαν επιτυχώς πέρσι να σταματήσει το αεροδρόμιο να αυξάνει τα τέλη του μέχρι και 90%.
Η ACI Europe ανακοίνωσε την Τρίτη ότι τα αεροδρόμια της Ευρώπης σημείωσαν συνολικά καθαρά κέρδη 6,4 δισ. ευρώ το 2022, τα πρώτα για τον κλάδο από το 2019. Ωστόσο, είπε ότι αυτό επιτεύχθηκε εν μέρει από εταιρείες που περιόρισαν «σημαντικά» τις επενδύσεις κεφαλαίου.
Ο φορέας του κλάδου είπε ότι ο αριθμός των πόλεων που συνδέονται με αεροπορικά ταξίδια στην Ευρώπη έχει μειωθεί κατά 16% από το 2019, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δώσει προτεραιότητα στις πιο πολυσύχναστες και πιο προσοδοφόρες διαδρομές. Αυτό σημαίνει ότι «οι ταξιδιώτες από τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια συνεχίζουν να έχουν λιγότερες επιλογές».


Latest News

Εθνική Τράπεζα Ελβετίας: Όχι στο bitcoin ως συναλλαγματικό απόθεμα
Τι είπε για το Bitcoin ο διοικητής της Εθνικής Τράπεζας της Ελβετίας

Τραμπ: Ποια είναι ερώτηση που κάνει συχνά στον Όρμπαν
Ο Ούγγρος πρόεδρος Βίκτορ Όρμπαν δήλωσε ότι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ τον καλεί τακτικά για να τον ρωτήσει πότε θα αποχωρήσει η Ουγγαρία από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αναβρασμός με τους δασμούς Τραμπ - Μπορούν οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές να βγουν κερδισμένες;
Οι αναδυόμενες αγορές βρίσκονται ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα - Πώς θα ισορροπήσουν στον εμπορικό πόλεμο

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους