Κεφάλαια ύψους 4 τρισ. δολαρίων θα χρειασθεί ο κλάδος της αεροπορίας τα επόμενα 20 χρόνια προκειμένου να αντικατασταθεί ο στόλος των αεροσκαφών σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με έκθεσε της εταιρείας leasing Avolon.

Κομισιόν: Τι προβλέπουν οι νέοι κανόνες της ΕΕ για τη μείωση των ρύπων από αεροπορικές μεταφορές

Οι αεροπορικές εταιρείες και οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) θα παραδώσουν 44.300 εμπορικά επιβατικά αεροσκάφη έως το 2042, εκ των οποίων περίπου τα μισά θα προορίζονται για αντικατάσταση και τα μισά για ανάπτυξη, σύμφωνα με τις νέες προβλέψεις της τρίτης μεγαλύτερης εκμισθώτριας αεροσκαφών στον κόσμο.

Ο στόλος των εμπορικών επιβατικών αεροσκαφών αναμένεται να διπλασιαστεί και να φθάσει σχεδόν στα 46.880 αεροσκάφη έως το 2042, όπως εκτιμάει η εταιρεία με έδρα το Δουβλίνο.

Η έκθεση έρχεται ενόψει της Αεροπορικής Έκθεσης του Παρισιού στις 19 με 25 Ιουνίου, όπου οι αεροδιαστημικές και αεροπορικές εταιρείες θα παρουσιάσουν τα σχέδια για την επίτευξη του στόχου για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050, την ώρα που βρίσκονται αντιμέτωπες με βραχυπρόθεσμα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Για να επιτευχθεί ο στόχος, ο κλάδος πρέπει να αποσυνδέσει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπό της από την έντονη ταξιδιωτική ζήτηση, η οποία αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,5% σε σύγκριση με την αύξηση του ΑΕΠ 2,5%.

Οι επικριτές για το περιβάλλον υποστηρίζουν ότι η ταχεία ανάπτυξη τέτοιου εύρους της εμπορικής αεροπορίας έρχεται σε αντίθεση με τους περιβαλλοντικούς της στόχους.

Για την Avolon η κύρια εστίαση πρέπει να κατευθυνθεί στην αύξηση της προσφοράς Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων.

«Η αναπτυσσόμενη βιομηχανία θα προσελκύσει τα κεφάλαια που απαιτούνται για να οδηγήσουν τη μετάβαση στη βιώσιμη αεροπορία», αναφέρει στην έκθεση.

Η ανάπτυξη θα κυριαρχείται από τα αεροσκάφη στενής ατράκτου όπως τα Airbus A320neo και τα Boeing 737 MAX. Η ευρωπαϊκή Airbus θα διατηρήσει την ηγετική θέση στην αγορά αεροσκαφών στενής ατράκτου με το τρέχον μερίδιο του 53% να αυξάνεται στο 58% έως το 2042, σύμφωνα με την Avolon. Η Boeing θα διατηρήσει την ηγετική θέση στην αγορά αεροσκαφών ευρείας ατράκτου με μερίδιο 59%.

Η εταιρεία αναμένει επίσης μια αναγέννηση για τα μικρότερα turboprop (στροβιλοκινητήρες). Η τρέχουσα ηλικία τέτοιων αεροπλάνων σημαίνει ότι θα παραδοθούν περισσότερα turboprop τα επόμενα χρόνια από ό,τι τζετ – «μια αντιστροφή της τάσης των τελευταίων 25 ετών που θα μπορούσε να φέρει νεοεισερχόμενους με καινοτόμα σχέδια», τονίζεται στην έκθεση.

Η Κίνα αναπτύσσει ένα νέο turboprop, ενώ η Embraer της Βραζιλίας έχει θέσει σε αναμονή τα σχέδια για το δικό της turboprop. Επί του παρόντος στην αγορά κυριαρχεί η γαλλο-ιταλική ATR.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή