Σε ισχύ τίθενται από σήμερα 1η Ιουλίου τα νέα αυξημένα τέλη για τα εμπορικά πλοία που διασχίζουν τα Στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελλίων. Οι αυξήσεις που αποφάσισε η Τουρκία ανέρχονται σε 8%.
Όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου: «Από το 1983 έως τις 7 Οκτωβρίου 2022 χρεώνονταν 0,8063 δολάρια ανά καθαρό τόνο για τα ξένα πλοία που περνούσαν από τα Στενά. Έπειτα από 39 χρόνια, στις 7 Οκτωβρίου 2022, με προεδρική απόφαση αυξήσαμε τα καθαρά τέλη στα 4,08 δολάρια. Από την 1η Ιουλίου το τιμολόγιο θα είναι 4,42 δολάρια ανά τόνο».
«Μπαίνει στις ράγες» η παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου
Εισροή συναλλάγματος
Αυτό σημαίνει ότι ένα πλοίο 10.000 τόνων θα πρέπει να πληρώσει 17.760 δολάρια ΗΠΑ από σήμερα, σε σύγκριση με τον παλαιό τιμοκατάλογο με τον οποίο πλήρωνε 16.393 δολάρια.
Βασικός στόχος, σύμφωνα με τον Τούρκο υπουργό, είναι η αύξηση της εισροής συναλλάγματος, καθώς τα συναλλαγματικά αποθέματα της Τουρκίας βρέθηκαν στο ναδίρ μετά τις εκλογές και συγκεκριμένα σε αρνητικά επίπεδα. Η Κεντρική Τράπεζα, όπως και οι ελεγχόμενες από την κυβέρνηση κρατικές τράπεζες προώθησαν στην αγορά όλα τα συναλλαγματικά τους αποθέματα, προκειμένου να συγκρατήσουν υπερτιμημένη με τεχνητά μέσα την τουρκική λίρα για προφανείς προεκλογικούς λόγους.
Σε ανακοίνωσή της η ΕΕΝΜΑ το περασμένο έτος ανέφερε ότι «η υπέρμετρη αύξηση, που αγγίζει το 400% από τις 07.10.2022 στα τέλη διέλευσης πλοίων από τον Βόσπορο, αυτονόητα δημιουργεί τεράστια προβλήματα διαχείρισης στα ήδη ναυλωμένα και συμφωνημένα ναύλα αλλά και στα υπό ναύλωση πλοία και ειδικά στα πλοία της shortsea ναυτιλίας, που πραγματοποιούν ιδιαίτερα συχνές διελεύσεις».
Βάσει της Συνθήκης του Μοντρέ του 1936, η Τουρκία χρεώνει τέλη φάρων, διάσωσης και ιατρικής περίθαλψης.
Latest News
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία