Ο αριθμός των «έξυπνων» containers προβλέπεται να αυξηθεί κατά 6 φορές τα επόμενα πέντε χρόνια και να αντιπροσωπεύει το 30% των παγκόσμιων αποθεμάτων εμπορευματοκιβωτίων μέχρι το 2027, σύμφωνα με έκθεση του οίκου Drewry που δημοσιεύθηκε πρόσφατα. Ένα εμπορευματοκιβώτιο γίνεται “έξυπνο” όταν είναι εφοδιασμένο με μια συσκευή τηλεματικής που παρέχει παρακολούθηση και εντοπισμό σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας στους φορείς εκμετάλλευσης να αυξήσουν τον χρόνο αξιοποίησης των εμπορευματοκιβωτίων τους και έτσι να βελτιώσουν τη διαθεσιμότητα του εξοπλισμού. Επιτρέπει επίσης στους δικαιούχους ιδιοκτήτες φορτίου (BCO) να κατανοούν τη θέση και την κατάσταση του φορτίου τους, ώστε να μπορούν να ελέγχουν καλύτερα τις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Τα «έξυπνα» εμπορευματοκιβώτια έχουν αυξήσει το μερίδιο τους τα τελευταία χρόνια, μια τάση που επιταχύνθηκε μετά την έναρξη της πανδημίας Covid-19.
Ναυτιλία: Με πλοία «γίγαντες» το εμπόριο Ασίας – Ευρώπης
Επικαιροποιώντας μια προηγούμενη εκτίμηση, ο Drewry λέει τώρα ότι μέχρι το 2027, σχεδόν το ένα τρίτο όλων των εμπορευματοκιβωτίων θα είναι εξοπλισμένα με υλικό τηλεματικής.
Πέρυσι, η Drewry εκτιμούσε ότι το 25% των εμπορευματοκιβωτίων θα είναι εξοπλισμένα με συσκευή εντοπισμού και τηλεμετρίας μέχρι το 2026. Ωστόσο, μέχρι το τέλος του περασμένου έτους, ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που αξιοποιούν την τηλεματική είχε εκτοξευθεί, κατά 57%, στο 5,6% των κιβωτίων παγκοσμίως.
Τηλεματική
Τα containers με τηλεματική είναι διαδεδομένα στις μεταφορές ψυγείων, αλλά λίγα είναι τα παραδείγματα στον τομέα των «ξηρών» (μεταφοράς μη ευπαθών αγαθών που απαιτούν συγκεκριμένες θερμοκρασίες, π.χ. τρόφιμα κ.λ.π.) εμπορευματοκιβώτιων. Ο αριθμός αυτός θα εξαπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια, λέει τώρα η Drewry, και θα ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια.
Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που οδηγούν στην ανάπτυξη αυτής της αγοράς. Η διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας και η συμφόρηση των λιμένων που ταλαιπώρησε την εποχή της πανδημίας, αποτέλεσε ένα μήνυμα αφύπνισης για τη βελτίωση της ορατότητας των ροών φορτίου και της διαχείρισης του στόλου εμπορευματοκιβωτίων. Και παρά τις αδύναμες συνθήκες της αγοράς, οι μεταφορείς διαθέτουν κεφάλαια για επενδύσεις μετά την πρόσφατη έκρηξη της κερδοφορίας του κλάδου και βλέπουν ευκαιρίες για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των λειτουργιών τους μέσω της ανάπτυξης έξυπνων εμπορευματοκιβωτίων.
Η επιτάχυνση της αύξησης του έξυπνου στόλου θα επηρεασθεί από την ισχυρή υιοθέτηση του στόλου «ξηρών» εμπορευματοκιβωτίων, όπου η διείσδυση είναι σήμερα μόλις 0,7%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Drewry. Αρκετοί μεταφορείς, συμπεριλαμβανομένης της Hapag-Lloyd και της ιαπωνικής ONE, έχουν δεσμευτεί δημοσίως να εξοπλίσουν ολόκληρο το στόλο των «ξηρών» εμπορευματοκιβωτίων τους με έξυπνες συσκευές, η πρώτη ήδη από το επόμενο έτος.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda