Εντυπωσιάζουν οι εικόνες από τον κατάπλου του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «OOCL Piraeus» στο λιμάνι του Πειραιά.
Το νεότευκτο πλοίο είχε ως στόχο να αποτίσει φόρο τιμής στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε ειδική εκδήλωση στην οποία παρευρέθηκαν ο πρόεδρος της ΟΛΠ κ. ΥU Zeng Gang, και ο Εκτελεστικός αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΣΕΠ Α.Ε Capt. Wang Jihang.
Πώς αλλάζουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα τα mega containerships
Στις 30 Μαΐου, η Orient Overseas Container Line Ltd. (OOCL) φιλοξένησε την τελετή ονοματοδοσίας του ολοκαίνουργιου container ship-μαμούθ μεταφορικής ικανότητας 24.188 TEUs στο Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (DACKS) της δεύτερης μεγαλύτερης εκσυγχρονισμένης κινεζικής ναυπηγικής κοινοπραξίας μεγάλης κλίμακας.
Το πλοίο ονομάστηκε επίσημα από την κα FANG Xue Yu, εκτελεστική αντιπρόεδρο της Hisense International Co., Ltd., παρουσία πολλών διακεκριμένων προσκεκλημένων, καθώς και συνεργατών και πελατών της OOCL.
Tο OOCL Piraeus θα επισκέπτεται τον Πειραιά ανά τακτά χρονικά διαστήματα, καθώς από τον Ιούνιο θα εξυπηρετεί την υπηρεσία LL3 της OOCL μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
«Ιδιαίτερα περήφανοι»
Ο πρόεδρος της ΟΛΠ κ. ΥU Zeng Gang τόνισε: «Είμαστε περήφανοι που ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο φέρει το όνομα του μεγαλύτερου ελληνικού λιμανιού και θα ταξιδέψει το ένδοξο όνομά του σε όλο τον κόσμο. Ο κινεζικός και ο ελληνικός λαός πάντα σέβονταν ο ένας τον άλλον για τους αντίστοιχους αρχαίους πολιτισμούς τους παρά το πόσο μακριά βρίσκονται μεταξύ τους γεωγραφικά. Με τον Θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού, ειδικά από την ίδρυση της ΣΕΠ στο Λιμάνι του Πειραιά, άνοιξε ένα ακόμη νέο μονοπάτι φιλίας μεταξύ των δύο λαών. Αλλά επιτρέψτε μου να πω ότι η ΣΕΠ είναι και μια νέα πύλη για την Ελλάδα στον κόσμο. Στόχος μας είναι αυτός ο εδραιωμένος πλέον δεσμός να συνεχίσει να προσφέρει νέες ευκαιρίες στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων, καθώς προσπαθούμε να ενισχύσουμε τον ρόλο του Πειραιά στον παγκόσμιο εμπορικό χάρτη, όπως έκανε αυτό το λιμάνι στα 2.500 χρόνια ιστορίας του».
Από την πλευρά του, ο εκτελεστικός αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΣΕΠ Α.Ε Capt. Wang Jihang, τόνισε -μεταξύ άλλων- πως «είναι μεγάλη χαρά να έχουμε το προνόμιο της παρουσίας σας σε αυτή την ειδική εκδήλωση με την ευκαιρία της υποδοχής ενός από τα πιο εμβληματικά πλοία στο λιμάνι του Πειραιά. Η Orient Overseas Container Line, μέλος του Ομίλου Cosco, επέλεξε να ονομάσει το δεύτερο Mega- πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “OOCL Piraeus”. Για εμάς στην ΣΕΠ, αυτό μας γεμίζει περηφάνια. Αποτελεί διεθνή αναγνώριση της ανοδικής πορείας του Πειραιά και επιβράβευση της σκληρής δουλειάς του ΣΕΠ, μέσω του οποίου ο Πειραιάς έφτασε σε μια θέση αντάξια της στρατηγικής του θέσης και της πλούσιας ιστορίας του».
Χαρακτηριστικά
Το container ship έχει μήκος 399,99 μ. και πλάτος 61,30 μ. (24 σειρές) και έχει DWT 215.000 τόνους. Eίναι εξοπλισμένο με scrubber, ενώ τροφοδοτείται από μια κύρια μηχανή της σειράς WinGD 12X92, η οποία αναπτύσσει 61.000 kW για ταχύτητα περίπου 22,5 κόμβων.
Σε αντίθεση με πολλά πρόσφατα σχέδια πλοίων με κατακόρυφα πτερύγια, το νέο σχέδιο της COSCO-KHI διαθέτει συμβατική πλώρη με έντονο βολβό.
Τα σκάφη αυτής της σειράς ενσωματώνουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και είναι εξοπλισμένα με προηγμένα έξυπνα συστήματα και αναβαθμισμένο πράσινο σχεδιασμό, όπως ο σχεδιασμός γραμμών χαμηλής αντίστασης και η εξοικονόμηση ενέργειας με βολβοειδή πλώρη.
Το νεότευκτο containers ship θα προσφέρει στην OOCL τα πλεονεκτήματα των οικονομιών κλίμακας, της ενεργειακής απόδοσης και της μακροπρόθεσμης ασφάλειας ναυσιπλοΐας.
Ο κ. Teddy FUNG, Διευθυντής Εμπορίου της OOCL, ευχαρίστησε την ναυπηγικές γυάρδες της DACKS αναφέροντας ότι αυτό το μεγαλεπήβολο πλοίο αποτελεί παράδειγμα της εφευρετικότητας, της ικανότητας και της δεξιοτεχνίας τους.
«Η σειρά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα της έννοιας της πράσινης ναυτιλίας. Επιτρέπουν στην OOCL να βελτιώσει ακόμη περισσότερο την προσφορά υπηρεσιών της, μειώνοντας ταυτόχρονα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις ανά TEU. Αυτό επιτρέπει στην OOCL να δημιουργήσει ένα όφελος που θα μοιραστεί με τους πελάτες της και μάλιστα με όλους τους ενδιαφερόμενους, ένα πραγματικό παράδειγμα συνεργασίας win-win», ανέφερε ο ίδιος.
Το «OOCL Piraeus» εντάχθηκε στην υπηρεσία Ασίας-Ευρώπης LL3 της OOCL από τον Ιούνιο.
Η εναλλαγή των λιμανιών του είναι: Σαγκάη / Xiamen / Nansha / Χονγκ Κονγκ / Yantian / Cai Mep / Σιγκαπούρη / Πειραιάς / Αμβούργο / Ρότερνταμ / Ζεεμπρούγκε / Βαλένθια / Πειραιάς / Αμπού Ντάμπι / Σιγκαπούρη / Σαγκάη σε ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής 84 ημερών.
Η OOCL παρήγγειλε συνολικά δώδεκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 24.188 TEU από το 2020.
Από αυτό το σύνολο των δώδεκα πλοίων, το OOCL Piraeus είναι το δεύτερο πλοίο που παραδίδεται μετά την παράδοση του OOCL Spain νωρίτερα μέσα στο έτος.
Το λιμάνι του Πειραιά υποδέχθηκε το OOCL SPAIN στις 17 Απριλίου 2023, στο παρθενικό του ταξίδι.
Το συγκεκριμένο containers ship θα προσεγγίσει και αυτό στις εγκαταστάσεις του Σταθμού και θα εντάσσεται πλέον τακτικά στα δρομολόγιά του.
Η επιλογή του Πειραιά ως ενδιάμεσου σταθμού μεταφοράς αποδίδεται πρωτίστως στο υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που παρέχεται από την ΣΕΠ Α.Ε. σε ό,τι αφορά την ταχύτητα εξυπηρέτησης των πλοίων και των φορτίων διαμετακόμισης, την τεχνολογική υπεροχή των προσφερόμενων υπηρεσιών, καθώς και τη στρατηγική θέση του, η οποία τον καθιστά βασικό κόμβο στις θαλάσσιες εμπορευματικές ροές από και προς την Νοτιοανατολική Ασία, αλλά και σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου.
Με μήκος 399,9 μέτρα και πλάτος 61,3 μέτρα, το «OOCL SPAIN», κατασκευής 2023, έχει χωρητικότητα φορτίου 24.188 TEUs.
Κέντρο Διαχείρισης και Διανομής Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά
Σημειώνεται ότι στο λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί ήδη το Κέντρο Διαχείρισης και Διανομής Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.- PCDC S.A που πρόκειται για μία σύγχρονη αποθηκευτική εγκατάσταση εντός της Ελεύθερης Ζώνης.
Η ιδανική γεωστρατηγική θέση του λιμανιού του Πειραιά, ως το κοντινότερο λιμάνι μετά τη διώρυγα του Σουέζ, συνδυάζει παράλληλα όλους τους διαθέσιμους τρόπους μεταφοράς (θαλάσσια, οδική, σιδηροδρομική και αεροπορική), παρέχει την βέλτιστη λύση για την διαχείριση φορτίων στο συντομότερο δυνατό χρόνο και με τη μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία από και προς την Κεντρική Ευρώπη.
Η θέση της PCDC είναι ιδανική για εταιρείες οι οποίες ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν hub με σκοπό την τροφοδοσία της ευρύτερης γεωγραφικής ζώνης του (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική) και την ενίσχυση του διαμετακομιστικού εμπορίου μέσω της χώρας μας.
Το συγκεκριμένο κέντρο παρέχει πλήθους υπηρεσίες που περιλαμβάνουν αποθήκευση και διαχείριση φορτίων που εκτελούνται σε εγκατάσταση που βρίσκεται εντός του ΣΕΜΠΟ Πειραιά, ακριβώς δίπλα στους προβλήτες του λιμένος και εντός της Ελεύθερης Ζώνης.
Αυτή η ιδιαιτερότητα προσφέρει τη δυνατότητα άμεσης μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων χωρίς τελωνειακές διατυπώσεις εφόσον πρόκειται για υποκείμενο φορτίο και χωρίς μεταφορικό κόστος παρά μόνο αυτό της απόθεσης από το λιμάνι στην Αποθήκη της PCDC.
Σημειώνεται ότι μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, όπου η πανδημία και ο ρωσο ουκρανικός πόλεμος δημιούργησε σημαντικά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά ανακάμπτει.
Αύξηση της διακίνησης containers από τον ΣΕΠ
Σε ικανοποιητικά επίπεδα διαμορφώθηκε η διακίνηση των κοντέινερ το Mαϊο του 2023 από το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, που σύμφωνα με στελέχη του λιμανιού αποδίδεται εν μέρει στην ομαλοποίηση των συνθηκών στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Cosco Shipping Ports, το Μαϊο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά 420,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 391,7 χιλιάδες containers τον ίδιο μήνα του 2022, αύξηση κατά 7,3%.
Σε επίπεδο έτους η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε το Μαϊο του 2023 αύξηση κατά 3% σε σχέση με το Μαϊο του 2022. Συνολικά διακινήθηκαν 1,840.6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια φέτος έναντι 1,786.4 εκατ. το αντίστοιχο πεντάμηνο του 2022.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα