Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. συμμετείχε στην πρόσφατη δημόσια διαβούλευση της ΕΕΤΤ και διατύπωσε την άρνησή της, αναφορικά με την τροποποίηση του Κανονισμού Γενικών Αδειών και την εισαγωγή “ρήτρας (τιμαριθμικής) αναπροσαρμογής”, κατόπιν αιτήματος των παρόχων. Την κατηγορηματική άρνησή τους δήλωσαν επίσης μεταξύ άλλων ο Συνήγορος του Καταναλωτή και άλλες Ενώσεις Καταναλωτών.
Τράπεζες: Ο τομέας με τις περισσότερες καταγγελίες καταναλωτών το 2022 – Τι δείχνει έρευνα της ΕΕΚΑ
Στα σχόλιά της η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. επισήμανε ότι, η μετακύλιση επιπρόσθετων χρεώσεων στους καταναλωτές είναι ανεπίτρεπτη και άδικη, αντίκειται στη νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή και δεν συνάδει με την ήδη δυσχερή οικονομική κατάσταση που βιώνουν χιλιάδες νοικοκυριά στην Ελλάδα. Σημειωτέον δε, ότι η πλειοψηφία των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών έχει ανακοινώσει πρόσφατα αύξηση κερδών.
Η Ε.Κ.ΠΟΙ.Ζ.Ω. έχει εντοπίσει τα τελευταία χρόνια και επισημάνει, τόσο προς την ΕΕΤΤ όσο και τα αρμόδια Υπουργεία, σημαντικότατα ζητήματα και παθογένειες που αφορούν τον κλάδο εν γένει των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, καθ’ ότι γίνεται δέκτης εξαιρετικά μεγάλου αριθμού καταγγελιών. Ο εν λόγω κλάδος βρίσκεται σταθερά τα τελευταία χρόνια στις πρώτες θέσεις στις καταγγελίες μετά τις τράπεζες και την ενέργεια.
Τα προβλήματα αφορούν:
• Υψηλές χρεώσεις. Η χώρα μας συγκαταλέγεται εδώ και χρόνια μεταξύ των κρατών με τα ακριβότερα τιμολόγια στις τιμές κινητής τηλεφωνίας και δεδομένων.
• Έλλειψη ανταγωνισμού/ολιγοπωλιακές καταστάσεις. Η χώρα μας κατατάσσεται ως η λιγότερο ανταγωνιστική στις χώρες της ΕΕ-27 αλλά και των χωρών του ΟΟΣΑ.
• Έλλειψη συγκρισιμότητας και αδιαφάνειας διαφόρων πακέτων, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση στους καταναλωτές.
• Αμφισβητήσεις λογαριασμών.
• Αθέμιτοι και Καταχρηστικοί όροι στις συμβάσεις κινητής τηλεφωνίας. Δυσνόητοι, πολύπλοκοι και τεχνικοί οροί καθόλου φιλικοί στους καταναλωτές (ψιλά γράμματα).
• Ελλιπής προσυμβατική ενημέρωση.
• Έλλειψη ενδιαφέροντος από τους παρόχους για προηγμένες υποδομές δικτύων.
• Πλημμελής παροχή υπηρεσιών – χαμηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο[2], αποκλίσεις μεταξύ της πραγματικής και ονομαστικής ταχύτητας και συχνές διακοπές.
• Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (παραπλανητικές διαφημίσεις) ως προς τη δυνατότητα διάθεσης των προϊόντων, με αποτέλεσμα τη μη ξεκάθαρη και ορθή ενημέρωση των καταναλωτών.
• Καθυστέρηση στα αιτήματα.
• Συνεχείς οχλήσεις από εισπρακτικές εταιρείες.
• Αυθαίρετη ενεργοποίηση υπηρεσιών.
• Μεγάλη καθυστέρηση ή/και μη αποκατάσταση βλαβών.
Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. προτείνει για τον τομέα των τηλεπικοινωνιών:
1. Ουσιαστική εποπτεία από την ΕΕΤΤ προς όφελος και των δυο πλευρών: καταναλωτών- τηλεπικοινωνιακών παρόχων.
2. Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών στην Ελλάδα, η οποία ανήκει σήμερα στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕΤΤ, ώστε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, να αναλάβει θεσμικά την αποκλειστική αρμοδιότητα στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και ειδικότερα στον έλεγχο συγκεντρώσεων.
3. Αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών μέσω δικτύων Νέας Γενιάς (FTTH).
4. Είσοδο νέων τηλεπικοινωνιακών παρόχων.
5. Τήρηση από τους παρόχους των βασικών αρχών που διέπουν τη διαμόρφωση των τιμολογίων και συγκεκριμένα της κοστοστρέφειας, διαφάνειας, απλότητας και ίσης μεταχείρισης.
6. Μείωση του παγίου και του ΦΠΑ και κατάργηση του τέλους κινητής τηλεφωνίας. Οι Έλληνες συνδρομητές είναι οι μοναδικοί στην Ευρώπη που πληρώνουν το “τέλος κινητής τηλεφωνίας”.
Εν κατακλείδι, η καταναλωτική Ένωση αναφέρει ότι η επικοινωνία είναι μείζονος κοινωνικής σημασίας για τους καταναλωτές και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε ότι αφορά την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εθνικό επίπεδο. Επίσης, πρέπει να βασίζεται στις ευρωπαϊκές αξίες — όπου κανείς δεν μένει στο περιθώριο, όλοι απολαμβάνουν ελευθερία, προστασία και δικαιοσύνη και βρίσκεται σε αρμονία με τις προκλήσεις που συνδέονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ΕΕ. Είναι αξιοσημείωτο να αναφερθεί ότι το ποσοστό διείσδυσης του διαδικτύου στην Ελλάδα είναι άνω 84,0% του συνολικού πληθυσμού γεγονός που αντικατοπτρίζει τον ψηφιακό μετασχηματισμό που συντελείται.
Latest News
Η μεγάλη έξοδος του Πάσχα ξεκίνησε – Πού σημειώνονται καθυστερήσεις
Σε αρκετά σημεία του οδικού δικτύου της Αττικής εντοπίζονται ήδη καθυστερήσεις
AEGEAN και Olympic Air θα μεταφέρουν το Άγιο Φως σε όλη τη χώρα
Με προγραμματισμένες αλλά και έκτακτες ειδικές πτήσεις
Fruits and Vegetables: Imports to Greece Surge by 50.2% in April 2024
According to INCOFRUIT-HELLAS, the Association of Greek Fruit, Vegetable, and Juice Exporting Companies, the most notable increase was in potato imports, soaring to 44,590 tons (+102.5%) from 22,018 tons in April 2023.
Αποφυλακίζεται ο Μιχαλολιάκος – Αντίθετος ο εισαγγελέας, τον κρίνει αμετανόητο
Το Δικαστικό Συμβούλιο με βούλευμά του αποφάσισε την αποφυλάκιση του Νίκου Μιχαλολιάκου
Έκτακτος φόρος 90% σε διυλιστήρια και τράπεζες - Πρόταση νόμου από ΣΥΡΙΖΑ με 11 μέτρα για την ακρίβεια
Πρόταση για μείωση του υψηλού ΦΠΑ από το 24% σήμερα στο 21% με έναρξη εφαρμογής από 1/1/2025
Σε πασχαλινούς ρυθμούς η αγορά - Ποιες ώρες είναι ανοιχτά τα καταστήματα
Οι καταναλωτές έχοντας λάβει και το Δώρο Πάσχα στους λογαριασμούς τους, σπεύδουν για τις πασχαλινές αγορές της τελευταίας στιγμής
FT: Οι «γκρινιάρηδες» Έλληνες ταξιτζήδες, τα POS και η μάχη κατά της φοροδιαφυγής
Εκτενές δημοσίευμα για τα νέα μέτρα και τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές
Ψηφίστηκε ο νέος δικαστικός χάρτης της χώρας
Ψηφίστηκε με 158 «ναι» και 141 «όχι»
Οι σημαντικότεροι σταθμοί στον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς - Πότε καθιερώθηκε το 8ωρο
Η πρώτη Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα γιορτάστηκε το 1893, ενώ το 8ωρο καθιερώθηκε πολλές δεκαετίες μετά
Τι αλλάζει στην έκδοση στοιχείων κυκλοφορίας για ρυμουλκούμενα – τρέιλερ
Ποιους αφορά το πεδίο των δικαιούχων της ρύθμισης