
Η Γαλλία θέλει καλύτερη πρόσβαση στην κινεζική αγορά και μια πιο «ισορροπημένη» εμπορική σχέση, όχι μια «αποσύνδεση» από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ μετά τις συναντήσεις του με Κινέζους αξιωματούχους.
«Δεν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε κάποια νομικά εμπόδια ή κάποιους άλλους φραγμούς στην απόκτηση πρόσβασης προς τις κινεζικές αγορές», δήλωσε ο Λεμέρ σε συνέντευξη Τύπου στο Πεκίνο την επομένη των «εποικοδομητικών» όπως τις χαρακτήρισε εμπορικών συνομιλιών που είχε με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Χε Λιφένγκ.
«Αυτό ήταν βέβαια στον πυρήνα των συζητήσεών μας», είπε ο Λεμέρ. «Θέλουμε να έχουμε καλύτερη πρόσβαση και πιο ισορροπημένη πρόσβαση στην κινεζική αγορά».
Όταν η Κίνα φτερνίζεται… «παγώνει» η παγκόσμια οικονομία
Στη χθεσινή συνάντηση, ο Χε είπε πως η Κίνα ελπίζει πως η Γαλλία θα μπορέσει να «σταθεροποιήσει τον τόνο» των σχέσεων της Κίνας με την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ το Πεκίνο είναι πρόθυμο να εμβαθύνει τη συνεργασία με το Παρίσι σε ορισμένους τομείς.
De-risking
Ευρωπαίοι αξιωματούχοι έχουν πει κατ΄επανάληψη πως δεν θέλουν να αποσυνδεθούν (decouple) από την Κίνα αλλά να μειώσουν τους κινδύνους (de-risk) από αυτό που η Ομάδα των Επτά πιο ανεπτυγμένων βιομηχανικών χωρών αποκαλεί «οικονομικό καταναγκασμό» που ασκεί η Κίνα.
«De-risking δεν σημαίνει πως η Κίνα αποτελεί κίνδυνο», είπε ο Λεμέρ. «Σημαίνει πως θέλουμε να είμαστε πιο ανεξάρτητοι και πως δεν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε οποιονδήποτε κίνδυνο στις εφοδιαστικές αλυσίδες μας αν υπήρχε μια νέα κρίση, όπως εκείνη της COVID με την πλήρη κατάρρευση μερικών αλυσίδων αξίας».
Η Κίνα είναι ο τρίτος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γαλλίας, όμως γαλλικές εταιρίες ανησυχούν όλο και περισσότερο ότι μπορεί να βρεθούν στα διασταυρούμενα πυρά της αυξανόμενης αντιπαλότητας ανάμεσα στην Ουάσινγκτον και το Πεκίνο, των παγκόσμιων οικονομικών υπερδυνάμεων.
Ερωτηθείς για τους φόβους Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων για το ενδεχόμενο φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) να κατακλύσουν τις αγορές της Ευρώπης, ο Λεμέρ είπε πως η Γαλλία έχει το δικό της σχέδιο, για το οποίο εργάζεται με την Ευρώπη, ώστε να υπάρξει καλύτερη εστίαση της Γαλλίας και της Ευρώπης στις επιχορηγήσεις EV προκειμένου να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα.
«Είμαστε έτοιμοι να έχουμε κινεζικές επενδύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία στη Γαλλία και στην Ευρώπη», είπε, προσθέτοντας πως θα ήταν «πολύ καλό πράγμα» να υπάρχουν κινεζικές εταιρίες που επενδύουν και αναπτύσσονται στην Ευρώπη.
Ο Λεμέρ είπε πως η Γαλλία είναι στο σωστό μονοπάτι, ανοίγοντας τον δρόμο για μεγαλύτερη πρόσβαση των γαλλικών καλλυντικών στην κινεζική αγορά.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια