
Το οπτικό υλικό που περιέχουν 20 «χαμένα» κινητά διασωθέντων από το μοιραίο δουλεμπορικό αποτελεί – όπως παρουσιάζουν «ΤΑ ΝΕΑ» – πιθανόν την τελευταία ελπίδα για να διαπιστωθεί τι τελικά συνέβη στην πρωτοφανή τραγωδία με τους 600 περίπου αγνοουμένους πριν από ενάμιση μήνα ανοιχτά της Πύλου που έχει κινήσει το ενδιαφέρον της Frontex, ξένων φορέων αλλά και ΜΜΕ.
Τα κινητά αυτά που είχαν κρατηθεί από λιμενικούς μετά την επιχείρηση υποβοήθησης των ναυαγών κι είχαν παραμείνει στο σκάφος διάσωσης παραδόθηκαν στις αρχές Ιούλιου σε λιμενικούς στα… Κύθηρα και προ μερικών ημερών στους αρμόδιους δικαστικούς λειτουργούς.
Συνάντηση Europol με στελέχη του λιμενικού για το ναυάγιο στην Πύλο
Κύριο ζητούμενο είναι να προσδιορισθεί από βίντεο που μπορεί να περιέχουν αν την ώρα της δραματικής ανατροπής του σαπιοκάραβου από τη Λιβύη που μετέφερε περίπου 700 μετανάστες υπήρχε προσπάθεια ρυμούλκησής του από πλοίο του Λιμενικού Σώματος. Οπως δηλαδή υποστηρίζουν ορισμένοι επιβάτες του δουλεμπορικού, αλλά αρνείται το προσωπικό της ακτοφυλακής.
Προσπάθεια ρυμούλκησης
Το μυστήριο διευρύνεται ύστερα από έγγραφα που παρουσίασαν οι υπεύθυνοι του Λιμενικού ότι το ισραηλινό σύστημα καταγραφής από τις κάμερες του εν λόγω περιπολικού πλοίου του Λιμενικού δεν λειτουργούσε λόγω τεχνικών προβλημάτων. Επιπλέον δηλώνεται ότι δεν υπάρχουν και δεδομένα από τηλεφωνικές επικοινωνίες των στελεχών του Λιμενικού τις κρίσιμες ώρες. Κι αυτό ενώ ήδη έχουν αρχίσει οι καταθέσεις στο Ναυτοδικείο Πειραιά των μελών του πληρώματος του εν λόγω πλοίου της Ακτοφυλακής. Σύμφωνα με ορισμένες αρχικές πληροφορίες όλοι θα αρνηθούν ότι υπήρχε προσπάθεια ρυμούλκησης του δουλεμπορικού τις κρίσιμες ώρες της ανατροπής και ότι υπήρχε απλώς εποπτεία του από απόσταση 80 μέτρων.
Το ναυάγιο συνέβη σε διεθνή ύδατα ανοικτά της Πύλου δύο ώρες μετά τα μεσάνυχτα της 14ης Ιουνίου 2023 σε αλιευτικό σκάφος που εκτιμάται ότι μετέφερε περίπου 750 μετανάστες. Κατά την επιχείρηση διάσωσης από τις ελληνικές αρχές διασώθηκαν 104 άτομα, μεταξύ των οποίων Αιγύπτιοι, Σύροι, Πακιστανοί, Αφγανοί και Παλαιστίνιοι, ενώ ανασύρθηκαν 82 νεκροί. Διώξεις για διακίνηση λαθρομεταναστών ασκήθηκε εναντίον εννέα από τους επιζήσαντες του ναυαγίου.
Σύμφωνα λοιπόν με 6-7 συμπληρωματικές καταθέσεις από τους διασωθέντες – κι ενώ αρχικά δεν είχαν αναφέρει οτιδήποτε σχετικό – η δραματική ανατροπή και βύθιση του αλιευτικού σκάφους υπήρξε στην προσπάθεια προσέγγισης και απόπειρας ρυμούλκησης από το περιπολικό ΛΣ-920 που παρακολουθούσε την πορεία του δουλεμπορικού. Οι λιμενικοί αρνούνται αυτές τις αναφορές, υποστηρίζοντας ότι ένα τέτοιο εγχείρημα δεν θα είχε οποιοδήποτε νόημα και δεν ήταν εφικτό λόγω της σχετικά μικρής ισχύος της μηχανής του σκάφους τους, καθώς και ότι θα ήταν παρακινδυνευμένο γιατί ελλόχευε ο κίνδυνος η ανατροπή του δουλεμπορικού να παράσερνε στον βυθό και το σκάφος το Λιμενικού.
Οπτικό υλικό
Ωστόσο μέχρι τώρα δεν υπάρχει πλήρης αποσαφήνιση αυτής της πτυχής, αφού οι λιμενικοί επικαλούνται πολύμηνη βλάβη (λόγω κατασκευαστικού λάθους αλλά και προβληματικής συντήρησης) στο σύστημα καταγραφής των καμερών του περιπολικού σκάφους που θα μπορούσε να αποτυπώσει πού ακριβώς ήταν όταν συνέβη η βύθιση του δουλεμπορικού.
Ο πλοίαρχος του σκάφους του Λιμενικού παρουσίασε στην πρώτη φάση της δικαστικής έρευνας μερικά βίντεο που έδειχναν το δουλεμπορικό να κλυδωνίζεται λίγες ώρες προ της βύθισής του. Ομως αυτό το οπτικό υλικό φέρεται να έχει συγκεντρωθεί από το κινητό του πλοίαρχου που βιντεοσκοπούσε την εικόνα που του έδιναν στις οθόνες του, οι κάμερες του περιπολικού σκάφους, χωρίς όμως να μαγνητοσκοπούν λόγω του προαναφερόμενου τεχνικού προβλήματος. Σύμφωνα με τις ίδιες αναφορές, ο πλοίαρχος λόγω άλλων ενασχολήσεων δεν βιντεοσκοπούσε τις οθόνες του πλοίου, όταν έγινε η ανατροπή του δουλεμπορικού.
Ετσι λοιπόν οι ερευνητές της τραγικής υπόθεσης εστιάζουν το ενδιαφέρον τους και στα 20 κινητά που βρέθηκαν σε επιζώντες (ίσως και ορισμένα στις τσέπες ατόμων που πνίγηκαν) μετά την ανάσυρσή τους και τα οποία είχαν παραμείνει… ξεχασμένα σε τσάντα στο σκάφος του Λιμενικού. Τα κινητά αυτά παραδόθηκαν στο λιμενικό τμήμα Κυθήρων (περίπου 25 ημέρες μετά το ναυάγιο) όπου είχε καταπλεύσει το προαναφερόμενο σκάφος στο πλαίσιο άλλης περιπολίας του. Ετσι, ερευνάται αν τα κινητά αυτά των αλλοδαπών ναυαγών μπορεί να περιέχουν αποκαλυπτικά βίντεο απ’ όσα συνέβαιναν κυρίως πριν από την ανατροπή και τη βύθιση του αλιευτικού.
Πηγή: in.gr


Latest News

Ένα δαχτυλίδι για τον Πάπα Φραγκίσκο - Πώς έσπασε ακόμη μια παράδοση αιώνων
Τι συμβολίζει το «Δαχτυλίδι του Ψαρά» του Πάπα Φραγκίσκου και γιατί θα καταστραφεί μετά το θάνατό του

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Βροχές και χαλαζοπτώσεις την Παρασκευή – Ισχυρές καταιγίδες στην Αττική
Άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Παρασκευή, με κύρια χαρακτηριστικά τις βροχές και τις καταιγίδες. Αναλυτική πρόγνωση

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές