Οι μεγάλες διεθνείς ακτοπλοϊκές εταιρείες αναμένεται να μεγαλώσουν ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια διαπιστώνει μελέτη του έγκυρου εκδοτικού οργανισμού Shippax που παρακολουθεί τις εξελίξεις στην διεθνή επιβατηγό ναυτιλία (ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα).
Όπως επισημαίνει σε σχετική ειδική έκδοση η άνοδος των κορυφαίων φορέων εταιρειών διαχείρισης ferries συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 και αυτό είναι πιθανό να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, καθώς ναυπηγούν περισσότερα πλοία, εντάσσουν νέες γραμμές στην ανάπτυξη τους και εξαγοράζουν και νέα εμπορικά σήματα.
Ένας εξ αυτών των ακτοπλοϊκών ομίλων που κινείται στην ίδια ρότα της διεθνούς αγοράς είναι και ο ελληνικός όμιλος Attica Group ο οποίος μετά την αναμενόμενη ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΑΝΕΚ θα βελτιώσει σημαντικά την θέση στη σχετική κατάταξη των 20 μεγαλύτερων διαχειριστών ακτοπλοϊκών πλοίων. Μάλιστα με την προσθήκη της ΑΝΕΚ ανεβαίνει στην δεύτερη θέση διεθνώς με βάση τη χωρητικότητα επιβατών του στόλου του.
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Τα πακέτα που δίνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες
Οι βασικοί παίκτες
Σύμφωνα με το Shipppax από τις 20 διεθνώς μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων με βάση τη ολική χωρητικότητα (gross tonnage), εκτός από τέσσερις όλοι οι υπόλοιποι όμιλοι δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη
Μεγαλύτερος ακτοπλοϊκός όμιλος με βάση το tonnage είναι ο Ιταλικός Όμιλος Grimaldi με 1.098.331 gt και ακολουθεί στη δεύτερη θέση η Stena Line με 1.012.951 gt. στην τρίτη θέση βρίσκεται η GNV της MSC με 733.818 gt και στην τέταρτη θέση ο όμιλος Attica Group με 606.293 gt.
Όσον αφορά το capacity στη μεταφορά φορτηγών την πρώτη θέση κατέχει πάλι ο Όμιλος Grimaldi με 83.573 lane meters με τον όμιλο Attica Group να βρίσκεται στην πέμπτη θέση με 36.255 lane meters.
Στη μεταφορική ικανότητα επιβατών όμως ο Ομιλος Attica εκτινάσσεται στην δεύτερη θέση παγκοσμίως στην χωρητικότητα επιβατών καθώς τα πλοία του έχουν μεταφορική ικανότητα 43.623 επιβατών. Την πρώτη θέση καταλαμβάνει ο Ιταλικός όμιλος Onorato Armatori με 46.737 επιβάτες και την τρίτη θέση ο μεγάλος «αντίπαλος» των δυο προαναφερόμενων εταιρειών ο Όμιλος Grimaldi με 41.744 επιβάτες.
Οι επενδύσεις
Όπως επισημαίνει το Shippax οι μεγάλοι ακτοπλοϊκοί όμιλοι με τις επενδύσεις τους διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη ρότα που χαράζει η βιομηχανία των πορθμείων.
Ιδιαίτερη αναφορά κάνει το Shippax στην απορρόφηση της ANEK Lines από την Attica εξέλιξη που τη χαρακτηρίζει ως ένα σημαντικό βήμα στη διαδικασία ενοποίησης της ακτοπλοϊκής αγοράς της Ελλάδας και της Ανατολικής Μεσογείου. Κατέστησε, τονίζει την Attica μια εταιρεία που βρίσκεται πλέον στις πέντε μεγαλύτερες διεθνώς.
Το Shippax σημειώνει ακόμη ότι με την συμπερίληψη της ANEΚ Lines, η Attica πρόσθεσε σχεδόν 12 χιλιάδες lane meters στη φέρουσα ικανότητα μεταφοράς οχημάτων kαι ανέβηκε στην τέταρτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Όσον αφορά τη χωρητικότητα επιβατών, η Attica λόγω της ΑΝΕΚ ανέβηκε όπως προαναφέρθηκε στη δεύτερη θέση στη διεθνή κατάταξη.
Η εξέλιξη αυτή φαίνεται να δικαιώνει και τις επιλογές της Τράπεζας Πειραιώς, που στήριξε την συγχώνευση Attica-ANEK, για την δημιουργία ενός μεγάλου ομίλου διεθνούς βεληνεκούς που θα προσελκύσει στο μέλλον και το ενδιαφέρον επενδυτών.
Η Attica Group
Όσον αφορά τα επόμενα βήματα της ολοκλήρωσης της διαδικασίας συγχώνευσης Attica- ANEK στελέχη του ομίλου επισημαίνουν ότι θα απαιτηθεί περίπου ένα τρίμηνο. Στη συνέχεια το βάρος θα πέσει στο σχεδιασμό της στρατηγικής του ομίλου για το μέλλον με πρώτο στόχο την ναυπήγηση νέων σύγχρονων πλοίων, σε συνδυασμό με την έναρξη των διαδικασιών για την χρηματοδότησης τους με νέα κεφάλαια και από νέους επενδυτές.
Στο μεταξύ θα έχει ξεκαθαρίσει και το πως θα αναδιαταχθεί ο υφιστάμενος στόλος. Πάντως η διοίκηση της Attica Group εμφανίζεται διατεθειμένη να έχει στενή επαφή και με την κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και το επιτελείο του Υπουργού Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη ώστε στον σχεδιασμό της για νέα πλοία να συμπεριλάβει και το σχεδιασμό του Υπουργείου για το νέο ακτοπλοϊκό δίκτυο και κυρίως γι’ αυτό των άγονων γραμμών.
Latest News
Σε 48ωρη απεργία προχωράει η ΠΝΟ - Ποιες μέρες θα μείνουν δεμένα τα πλοία
Η ανακοίνωση της ΠΝΟ για την απεργία
«Δένουν» τα πλοία στις 22 - 23 Οκτωβρίου – Το αίτημα για αυξήσεις... ναυάγησε τις συνομιλίες
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατικής Ναυτιλίας και η ΠΝΟ δεν βρήκαν κοινό τόπο στις συζητήσεις - Απάντηση με απεργία
Μπαίνει μπροστά η αντικατάσταση του στόλου της ακτοπλοΐας για μείωση του αποτυπώματος CO2
Η προμελέτη έχει ορίζοντα υλοποίησης οκτώ μηνών, με προϋπολογισμό 1.171.555,10 ευρώ
Έρχονται νέες αυξήσεις «φωτιά» στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Η επιβάρυνση στις ακτοπλοϊκές από τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες θα αγγίζει τα 320 εκατομμύρια ευρώ το 2031
Νέο deal στην ακτοπλοΐα – Πώς αλλάζουν τον χάρτη τα νέα (ακριβά) καύσιμα
Η ακτοπλοΐα βρίσκεται σε αναβρασμό – Απαιτητική πρόκληση η εισαγωγή των νέων καυσίμων