Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξαπολύσει αγώνα δρόμου για να φτάσουν την Κίνα στην ανάπτυξη φθηνότερων και πιο φιλικών προς τον καταναλωτή ηλεκτρικών οχημάτων, όπως δήλωσαν αναλυτές και στελέχη του κλάδου στην έκθεση IAA Μobility του Μονάχου.
«Πρέπει να δώσουμε μάχη, αυτοί (σ.σ. οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων) είναι σαφώς πολύ ανταγωνιστικοί στην αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault Λούκα ντε Μέο στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου. «Νομίζω ότι είναι μια γενιά μπροστά από εμάς… πρέπει να καλύψουμε τη διαφορά πολύ γρήγορα», πρόσθεσε.
BMW: Γιατί στρέφεται για άλλη μια φορά στο «Neue Klasse»
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Nio και Xpeng στοχεύουν όλοι στην αγορά της Ευρώπης, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν σχεδόν κατά 55% σε περίπου 820.000 οχήματα τους πρώτους επτά μήνες του 2023, επιτυγχάνοντας αύξηση περίπου 13% επί του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων Inovev, το 8% των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη μέχρι στιγμής φέτος κατασκευάστηκαν από κινεζικές εταιρείες, έναντι 6% πέρυσι και 4% το 2021.
Η κινεζική παρουσία είναι αισθητή και στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου. Περίπου το 41% των εκθετών στη φετινή εκδήλωση έχουν την έδρα τους στην Ασία, ενώ ειδικά οι κινεζικές εταιρείες έχουν διπλασιαστεί, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD και Xpeng και της εταιρείες κατασκευής μπαταριών για αυτοκίνητα CATL.
«Αυτό που παλιότερα ήταν μια παράταση με πρωταγωνιστή τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία η οποία επεδείκνυε την εξαιρετικά ισχυρή της θέση, τώρα έχει εξελιχθεί σε μια συνάντηση μεταξύ ίσων μεταξύ παικτών από όλο τον κόσμο, ειδικά την Κίνα», δήλωσε ο Fabian Brandt της συμβουλευτικής εταιρείας Oliver Wyman.
Η άφιξη των Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει εγείρει ανησυχίες ότι θα υποβαθμίσει τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες και θα κυριαρχήσουν στις πωλήσεις EV.
Η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Κίνα ήταν μικρότερη από 32.000 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, σε σύγκριση με περίπου 56.000 ευρώ στην Ευρώπη, σύμφωνα με ερευνητές της Jato Dynamics.
«Η Ευρώπη πρέπει να σταματήσει να είναι αφελής από μακροοικονομική άποψη απέναντι στην Κίνα», είπε ο επικεφαλής μηχανολογίας της Renault, Gilles Le Borgne, στους δημοσιογράφους την Κυριακή, δείχνοντας τον έλεγχο της χώρας σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού στον τομέα των μπαταριών.
Κινέζοι και Γερμανοί κατασκευαστές και προμηθευτές αυτοκινήτων θα μιλήσουν επίσης σε ένα κινεζικό συνέδριο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα πραγματοποιηθεί εκτός Κίνας για πρώτη φορά στο πλαίσιο της IAA.
Ο ανταγωνισμός ως προς την τιμή θα είναι βασικό θέμα στο συνέδριο, με την Tesla να παρουσιάζει το αναβαθμισμένο Model 3 που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη από τον Οκτώβριο, στα 42.990 ευρώ.
Η Mercedes-Benz θα παρουσιάσει την κατηγορία CLA και η BMW τη Neue Klasse, ενώ αμφότερες στοχεύουν σε υψηλότερη εμβέλεια και απόδοση, μειώνοντας στο μισό το κόστος παραγωγής.
Η Volkswagen παρουσίασε μια έκθεση για την επωνυμία της CUPRA την Κυριακή και περιέγραψε μια νέα προσέγγιση προσανατολισμένη στο σχεδιασμό για την εταιρεία, με τους επικεφαλής σχεδιαστές να συνεργάζονται στενότερα με τους δέκα CEOs της μάρκας για μεγαλύτερη διαφοροποίηση.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes, Ola Kaellenius, δήλωσε στους δημοσιογράφους την Κυριακή ότι δεν είναι «ασυνήθιστο να έρχονται νέοι παίκτες» σε μια εποχή που ο κλάδος διέρχεται τόσο τεράστιο μετασχηματισμό.
Latest News
Εχασε έδαφος η Tesla στην Κίνα - Πόσο υποχώρησαν οι πωλήσεις της
Τα στατιστικά στοιχεία της Κίνας προστίθενται στις μυριάδες προκλήσεις της Tesla στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο.
Ετοιμάζεται «πράσινο» τέλος στα φωτοβολταϊκά – Ποιους αφορά και πώς θα επιβάλλεται
Έρχεται και ρύθμιση οφειλών για τα ιστορικά απόβλητα των παλαιών φωτοβολταϊκών πάρκων
Ποιο χρώμα αυτοκινήτου θα απαγορευτεί στην ΕΕ
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναζητούν εναλλακτική
Πώς «πρασινίζει» το παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα - Ανεβάζουν «στροφές» οι ΑΠΕ [γράφημα]
Το ποσοστό θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο εάν δεν υπήρχαν οι ξηρασίες στην Κίνα
Στο στόχαστρο διαδηλωτών εργοστάσιο της Tesla - Επεισόδια και συλλήψεις στη Γερμανία
Οι διαδηλωτές για το κλίμα αντιδρούν στα σχέδια της Tesla για κοπή περίπου 250 στρεμμάτων δάσους προκειμένου να επεκταθεί το εργοστάσιό της
Οι απαιτήσεις φύτευσης σε φωτοβολταϊκά πάρκα – Σε διαβούλευση η ΥΑ
Οι επιφάνειες φύτευσης, τα είδη και ύψη των φυτών, η διαδικασία έγκρισης των παραμέτρων της φύτευσης, οι έλεγχοι και οι σχετικές κυρώσεις
Χαλκός, το μέταλλο της ενεργειακής μετάβασης
Η μετάβαση από μια οικονομία βασισμένη σε ορυκτά καύσιμα σε μια που στηρίζεται στον ηλεκτρισμό απαιτεί πάνω απ' όλα ένα πράγμα: τον χαλκό. Αλλά η τιμή του έχει ανέβει στα ύψη
Δύο παγκόσμιες πρωτιές της Ελλάδας σε φωτοβολταϊκά και αιολικά [γραφήματα]
Η διείσδυση των φωτοβολταϊκών και αιολικών στη χώρα μας και διεθνώς σύμφωνα με την έκθεση του think tank Ember
Συνεχίστηκε τον Απρίλιο η υπερθέρμανση του πλανήτη
Από τον Ιούνιο του 2023, κάθε μήνα αδιαλείπτως συντρίβεται το ρεκόρ ζέστης
Ανεβάζουν «στροφές» οι ΑΠΕ - Αποτέλεσαν το 30% της ενέργειας που παρήχθη παγκοσμίως το 2023
Το ποσοστό θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο εάν δεν υπήρχαν οι ξηρασίες στην Κίνα