Στο «Neue Klasse» επιστρέφει η BMW, αυτή τη φορά όμως στηρίζεται σε ηλεκτρικό όχημα στην προσπάθειά της να επαναλάβει τις επιτυχίες του παρελθόντος, αλλά και να καλύψει το χαμένο έδαφος με την αμερικανική αμιγώς ηλεκτροκίνητη αυτοκινητοβιομηχανία Tesla.

Γερμανία: Πώς θα είναι χωρίς αυτοκινητοβιομηχανία

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, η BMW ήταν μια επιχείρηση με πολλά προβλήματα και αβέβαιο μέλλον, κινούμενη στη σκιά των Volkswagen, Mercedes-Benz και των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Οι ηγέτες της εταιρείας εναπόθεσαν όλες τις ελπίδες τους σε ένα νέο αυτοκίνητο που το ονόμασαν «Neue Klasse» (νέα κατηγορία). Το Neue Klasse, που κυκλοφόρησε το 1962 ως το μοντέλο BMW 1800, έβαλε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στην πορεία για να γίνει «η απόλυτη μηχανή οδήγησης» και μια από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες στον κόσμο.

Πίσω στο σήμερα, η BMW βρίσκεται σε ένα άλλο σταυροδρόμι και στρέφεται ξανά σε ένα «Neue Klasse» για να την «οδηγήσει» στη νέα στρατηγική της κατεύθυνση.

Η BMW έκανε το ντεμπούτο της στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου σήμερα Σάββατο με ένα πρωτότυπο για ένα ηλεκτρικό όχημα (EV) «Neue Klasse» περίπου στο μέγεθος της τρέχουσας σειράς 3, της σειράς με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της εταιρείας.

Το εκθεσιακό αυτοκίνητο διαθέτει πανοραμικές ενδείξεις «head-up» που προβάλλονται στο παρμπρίζ, καθώς και μερικά παραδοσιακά σχεδιαστικά στοιχεία της BMW, όπως η χαρακτηριστική γωνία -η στροφή Hofmeister που ονομάστηκε από τον σχεδιαστή του αυθεντικού Neue Klasse- στα πίσω πλαϊνά παράθυρα και την οθόνη του ταμπλό.

«Θέλουμε να κάνουμε αυτή τη γενιά οχημάτων τόσο μοντέρνα που να μοιάζει σαν να παραλείψαμε μια γενιά», δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιαστής της BMW Άντριαν βαν Χούιντονκ. «Αυτό είναι απαραίτητο λόγω των νέων εταιρειών που έρχονται. Ξέρετε τη συζήτηση που διεξάγεται: Παραδοσιακέ κατασκευαστή άνω των 100 ετών, μπορείτε να κάνετε αυτό το βήμα; Μπορούμε και θέλουμε».

Το αυτοκίνητο της έκθεσης παρουσιάζει την προσπάθεια πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ για να καλυφθεί το χάσμα με την Tesla και άλλους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που κερδίζουν πελάτες με μοντέλα και χαρακτηριστικά που βασίζονται σε λογισμικό, κάτι που πολλές γενιές των μοντέλων της BMW αδυνατούν να το κάνουν.

Να σημειωθεί ότι η BMW ήταν από τις πρώτες εταιρείες που ανέβηκαν στο άρμα της ηλεκτροκίνησης με το κυκλοφορία του i3 compact το 2013 -ενός αυτοκινήτου που δεν κατάφερε ποτέ να επιτύχει αξιόλογες πωλήσεις, με αποτέλεσμα να σταματήσει η κυκλοφορία του το 2022.

«Το Neue Klasse είναι μακράν η μεγαλύτερη επένδυση στην ιστορία μας. Επειδή η τεχνολογία που χρησιμοποιούμε είναι νέα σε όλους τους τομείς, χωρίς εξαίρεση», δήλωσε ο Φρανκ Βέμπερ, επικεφαλής τεχνολογίας της BMW, σε συνέντευξή του ενόψει της εκδήλωσης στο Μόναχο.

Τα στελέχη της BMW δεν αποκάλυψαν τα συνολικά στοιχεία της επένδυσης. Η εταιρεία επενδύει 2 δισ. ευρώ στην κατασκευή και συναρμολόγηση μπαταριών για το Neue Klasse σε εργοστάσιο στην Ουγγαρία.

Όταν τα κανονικά οχήματα Neue Klasse μπουν στις γραμμές συναρμολόγησης το 2025, θα έχουν περάσει 13 χρόνια αφότου η Tesla κυκλοφόρησε το Model S και επαναπροσδιόρισε την απόλυτη μηχανή οδήγησης για πολλούς εύπορους πελάτες. Η Tesla και άλλες startups EV χρησιμοποιούν ήδη βασικά στοιχεία του σχεδιασμού του Neue Klasse, όπως μια μπαταρία που αποτελεί μέρος της δομής του αμαξώματος του οχήματος για μείωση του βάρους και του κόστους συναρμολόγησης.

Ανταγωνιστική προσφορά

Τα νέα συμπαγή μοντέλα της BMW θα εισέλθουν σε μια ανταγωνιστική κατηγορία όπου η Tesla έχει ξεκινήσει έναν πόλεμο τιμών. Η BMW δεν έχει ανακοινώσει τιμές για το Neue Klasse.

«Θα είναι μια πολύ ανταγωνιστική προσφορά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Όλιβερ Ζίπσε σε δημοσιογράφους πριν από την παρουσίαση.

Η Tesla έχει επίσης επανασχεδιάσει το επιχειρηματικό μοντέλο της -πουλώντας απευθείας στους πελάτες, χρησιμοποιώντας αναβαθμίσεις λογισμικού over-the-air για να προσθέσει χαρακτηριστικά και να καταγράφει συνεχώς τα δεδομένα οχήματος προκειμένου να βελτιώνει την υποβοήθηση της οδήγησης και άλλες λειτουργίες.

«Υπάρχει ένας πολύπλευρος μετασχηματισμός που πρέπει να πραγματοποιηθεί» για τις καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW», δήλωσε ο Ευάγγελος Σιμούδης, επενδυτής επιχειρηματικών κεφαλαίων της Silicon Valley και ειδικός σε στρατηγικές λογισμικού οχημάτων.

Η τροφοδότηση και οι «σούπερ εγκέφαλοι»

Τα οχήματα Neue Klasse θα τροφοδοτούνται από κυλινδρικές μπαταρίες διαμέτρου 48 χιλιοστών σε διαφορετικά μήκη. Οι μπαταρίες είναι παρόμοιες σε μέγεθος και σχήμα με εκείνες που σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει η Tesla στο Cybertruck και σε άλλα μοντέλα της.

Το Neue Klasse στοχεύει σε μείωση κατά 50% στο κόστος των πακέτων μπαταριών και 25% μεγαλύτερη εμβέλεια ανά κιλοβατώρα, όπως ανέφεραν στελέχη.

Η BMW έχει αρχίσει να κατασκευάζει το κύριο εργοστάσιο συναρμολόγησης της στο Μόναχο, δίπλα στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, για να παράγει τα οχήματα Neue Klasse, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα τρέχοντα μοντέλα με κινητήρα καύσης, συμπεριλαμβανομένων των σεντάν της σειράς 3 και των X3.

Τα συστήματα λογισμικού και η τεχνολογία για τις μπαταρίες στα οχήματα Neue Klasse συνιστούν μια μεγάλη πρόκληση για τη BMW όσο και ο μετασχηματισμός της κατασκευής, αν όχι περισσότερο.

Τα εν λόγω οχήματα θα διαθέτουν τέσσερις «σούπερ εγκεφάλους», για να ελέγχουν την πρόωση, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, την ψυχαγωγία και άλλες λειτουργίες, σύμφωνα με τον Βέμπερ. Η BMW αναπτύσσει το σύστημα υποβοήθησης οδηγού με την κατασκευάστρια ημιαγωγών Qualcomm, ενώ αναπτύσσει η ίδια τους ελεγκτές πρόωσης και πλαισίου.

Η νέα καινοτομία που εισάγει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι τα head-up displays, που προβάλλονται στο παρμπρίζ, για να αντιμετωπίσει τις μεγάλες οθόνες βίντεο που χρησιμοποιούν οι άλλε εταιρείες και άλλοι για τη χρήση χαρτών, μουσικής, κλήσεων και βιντεοπαιχνιδιών σε οδηγούς και επιβάτες. Τα μικρά head-up displays προσφέρονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και χρόνια.

«Είμαστε πεπεισμένοι ότι το head-up είναι ο καλύτερος τρόπος για την προβολή πληροφοριών», υποστηρίζει ο Στέφαν Ντουράχ Durach, ανώτερος αντιπρόεδρος για την ανάπτυξη συνδεδεμένων εταιρειών.

Η ανάπτυξη των μεγάλης κλίμακας οθονών στο παρμπρίζ δεν είναι εύκολη σύμφωνα με τον ίδιο. «Μπαίνει βαθιά στη συνολική αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου. Ξεφορτώνεσαι τον πίνακα οργάνων και οδηγείς με διαφορετικό τρόπο», συμπληρώνει.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή